[XP] Registersleutel beschadigd, niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:04
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleempje, ik kan m'n hauppauge tv kaart niet meer installeren, dit komt hoogswaarschijnlijk door een probleem in het register. Een aantal oude keys zijn niet meer aan te passen/ op te vragen/ te verwijderen. Ik denk dat een deel vna het register bestand beschadigd is. Ik heb al wel wat tools gebruikt, ook die van register.com en hier op got gesearched, maar ik krijg hem maar niet verwijderd. Is er misschien een RAW tooltje waarmee ik het register kan aanpassen? De meeste register tools checkken het register namelijk alleen maar op verkeerde verwijzingen enzo, ik heb een tool nodig die echt "het bestand checkt".

Ik ben overigens gewoon administrator, en ik heb het ook al vanuit veilige modus geprobeerd, winxp opnieuw installeren vind ik geen optie.

Bijvoorbaat: TNX *D

Specs

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
kan je ook geen oud register terugzetten of systeemherstel ?

• houthakker
nope, heb ik uitgeschakeld

[ Voor 74% gewijzigd door houthakker op 04-10-2003 20:59 ]

Specs

• houthakker
schopje dan maar

Specs

Verwijderd

Welke key is het? HKEY_Local Machine, Current User of ..... ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke foutmelding krijg je dan ?

• houthakker
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Hauppauge

Specs

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

ff met regedt32 kijken wat voor permisies op die sleutel staan ...ff take ownership doen evt. en dan nogeens proberen

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• houthakker
Foutmelding: "kan hauppauge niet verijderen: er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de sleutel.

Als een sleutel onder deze sleutel wil verwijderen/openen:
"kan HCWBT8XX niet openen: er is een fout opgetreden bij het openen van de sleutel"

Ik heb de sleutel proberen te verwijderen in een prompt, maar dat werkte ook niet.

Specs

• houthakker
_DPC_Scorpion schreef op 06 October 2003 @ 13:43:
ff met regedt32 kijken wat voor permisies op die sleutel staan ...ff take ownership doen evt. en dan nogeens proberen
Helaas ook dat gaat niet, en ik ben notabene admin!

Specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

regclean.exe deze even downloaden en runnen. Grote kans dat hij jou corrupte registrey vind en wel verwijderen kan. Maar waarom installeer je die hauppage software niet gewoon opnieuw daar is het per slot van rekening een registry key van.

• houthakker
Bedankt voor het tooltje, maar ook deze krijgt de keys niet weg. Hauppauge software installeren heeft geen zin, want hij kan de keys namelijk ook niet overschrijven.

Specs

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ik heb er ook zo'n key in mn win2k register
tis hardnekkig en niet weg te krijgen.
onder win98 kun je exporteren en een nieuwe reg aanmaken, maar on nt-alike os is my ook een raadsel

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! heeft recentelijk een link naar een tooltje voorbij zien komen waarmee NT* registries (en passwords) buiten NT om gewijzigd kunnen worden.

EDIT:
Dat was dus in [rml][ DOS] Register editten[/rml] met deze link (in eerste reply).

*Dit werkt ook voor de op NT gebaseerde W2K en XP.

[ Voor 24% gewijzigd door Freee!! op 06-10-2003 17:21 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Mr. Liu schreef op 06 October 2003 @ 17:19:
* PipoDeClown heeft recentelijk een link naar een tooltje voorbij zien komen waarmee NT* registries (en passwords) buiten NT om gewijzigd kunnen worden.

EDIT:
Dat was dus in [rml][ DOS] Register editten[/rml] met deze link (in eerste reply).

*Dit werkt ook voor de op NT gebaseerde W2K en XP.
This is a utility to (re)set the password of any user that has a valid (local) account on your NT system, by modifying the crypted password in the registrys SAM file.
edit:
excuus http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/regedit.txt hier staat hoe de regeditor gebruikt kan worden

[ Voor 9% gewijzigd door PipoDeClown op 06-10-2003 17:46 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens kunnen proberen met de tool die Mr. Liu aangeeft (dat is naast dat het een passwoord editor is ook een registry editor). Je zou ook kunnen proberen de key te verwijderen in Safe Mode.

• Freee!!

Freee!!

elevator schreef op 06 October 2003 @ 17:42:
Je zou eens kunnen proberen met de tool die Mr. Liu aangeeft (dat is naast dat het een passwoord editor is ook een registry editor). Je zou ook kunnen proberen de key te verwijderen in Safe Mode.
Inderdaad, de passwords staan in de registry (speciaal gedeelte, versleuteld maar het is en blijft registry).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• houthakker
Het duurde even, maar met de die regeditor kon ik het oplossing, ik kon nou eindelijk weer fatsoenlijk m'n tvkaartje installeren. Bedankt :D :)

Specs

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Hauppauge heeft een tooltje geloof ik om alle registry entries voor hun software/hardware te verwijderen.

http://www.hauppauge.com/html/sw_wintv881.htm Onder 'latest utilities'.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• houthakker
ja, dat had ik ook geprobeerd, werkte helaas niet ;)

Specs

• Freee!!

Freee!!

houthakker schreef op 06 October 2003 @ 19:26:
Het duurde even, maar met de die regeditor kon ik het oplossing, ik kon nou eindelijk weer fatsoenlijk m'n tvkaartje installeren. Bedankt :D :)
Blij dat het gelukt is.

Pagina: 1