[DVD-r]Cd's lijken niet geschikt

Pagina: 1
Acties:

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb vandaag geprobeerd om met mn Toshiba DVD-ROM R6112
een Imagine *ik lees in faq dat dit troep is* DVD-RW schijfje te branden. Het is versie 1.1

Mijn brander moet deze cd fijloos kunnen branden (specs)

Maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Als ik in neroXprss 5.5.10.40 mijn dvd informatie opvraag geeft ie aan dat het medium leeg is. Alla, dat moet ook, hij is nieuw.
Ik ga branden, hij zet de nodige avi's om in iets anders, en komt bij het brandproces aan.

Ik krijg de een soortgelijke melding: Het medium dat u probeerd te beschrijven is niet geschikt.

Ik check de cd met CDR-Media Identifier en ik krijg het volgende:
ATIP: Information not available
Disc Manufacturer: Unknown
Reflective layer: Unknown
Media type: Unknown
Recording Speeds: Unknown
nominal Capacity: Unknown

Helemaal geen informatie dus.

Ik kijk in het logbestand van Nero en ik zie:
19:36:11 #7 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 225
Disc check failed: Medium not allowed (Wrong CD)

Dus, de bander geeft aan dat de cd niet goed is (doelt op dvd+r(w)??? ) Of betekend dit dat deze dvd-rom gewoon bagger is?

Dat laatste lijkt me niet, je koopt toch een product wat dan nog 5 euro kost, en het lijkt me dat dit getest is. Kan het nog zo zijn dat sommige fabrikant naam cd's het gewoon standaard nooit doen in bepaalde branders?

IK snap er niks meer van :?

edit:

heb ook geprobeerd met InterVideo WinDVD Creator en dat werkt ook niet. het ligt dus lijkt mij niet aan de software. Heb CD legen ook al eens geprobeerd

[ Voor 8% gewijzigd door Tobiaz op 04-10-2003 20:03 ]

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

BaRF

bijna kerst

nou, je betaald 5 euro voor een artikel dat het mogenlijk in bepaalde schrijvers wel enigszins doet :P Compatibiliteit wil nog wel eens een bepalende factor zijn, dus probeer eens een paar andere merken zou ik zeggen!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
maar is dat niet idioot? Stel dat er 5 merken zijn, 1tje is "wel compatible" , 4 niet.
Met alle pech van de wereld koop ik eerst 4 incompatible cd's, dan ben ik 20 euro armer, omdat er een standaard niet wordt na geleeft door fabrikanten? Echt cru, ik hoop dat iemand mij kan zeggen, dat het een instelling is, want anders voel ik me wel erg beet genomen

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je koopt wel belachelijk dure dvd-r's als ze 5 euro kosten.

Ikzelf heb (qua +R dan) goeie ervaring met Phillips. Niet eens zo heel duur bij de Mediamarkt, dacht een euro of 2 en een beetje.

Verder heb ik goede ervaringen met zowel de + als - R van Sony.

Maar ik heb wel een sony brander.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het ligt aan de combinatie van DVD-R en de brander die je gebruikt. BTC brander hebben ook problemen met veel schijfjes, en ook NEC branders als ze een oude firmware hebben.

Wat je kunt proberen is om een firmware update te zoeken voor jouw brander. Vaak worden meer merken dan ondersteund.

Ook kun je op www.dvdrhelp.com een overzicht vinden van media ervaringen, en op www.opus.nl staat bij elke DVD-R met welke branders ze hem getest hebben.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tobiaz schreef op 04 October 2003 @ 19:58:

een Imagine *ik lees in faq dat dit troep is*
1) Niet meer kopen dus
2) Andere DVD-RW of DVD+RW kopen. (het formaat dat je schrijver ondersteunt) van een ander merk dus.
Mijn brander moet deze cd fijloos kunnen branden
En advocaten en back-ups zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Maar wanneer shit bij paaltje komt, zit je er toch maar mooi mee.
[mierenneukermodus]het is fEILoos denk ik[/mierenneukermodus]
Maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Als ik in neroXprss 5.5.10.40 mijn dvd informatie opvraag geeft ie aan dat het medium leeg is. Alla, dat moet ook, hij is nieuw.
Ik ga branden, hij zet de nodige avi's om in iets anders, en komt bij het brandproces aan.
www.nero.com Probeer eens de demo van de nieuwe Nero 6.0.x.
En je kan altijd eens proberen of je al IETS kan branden. En daarna zorgen maken als "hij de avi's omzet naar iets anders".
Dump anders een gewone TXT erop die je daarna met het wissen van de TOC ook evensnel weer wist. (Quick Erase bij RECORDER in je menubalk)
Dat laatste lijkt me niet, je koopt toch een product wat dan nog 5 euro kost, en het lijkt me dat dit getest is. Kan het nog zo zijn dat sommige fabrikant naam cd's het gewoon standaard nooit doen in bepaalde branders?
Ja gek hé. Voor 4 euro of misschien 6 euro voor een TDK, Verbatim, etc.. heb je ook een DVD schijfje. Koop eens een ander en probeer eens.
Neen, algemeen genomen zou het raar zijn als juist die branders niet met die fabrikanten hun DVD's gaan. Dit zou voor beiden een te groot risico inhouden dat ze daardoor hun verkoopcijfers zien dalen.
Wat wel kan is dat de Kleurige Book-standaards met grotere marges worden nageleefd en sommige DVD-spelers/recorders daar niet zo goed met overweg kunnen.

Checklijstje voor Tobiaz:
- Software
- DVD-schijfje
- Firmware update van brander

EDIT: Kijk anders ook eensn aar user experience op die webstek die je vernoemde, cdfreaks denk ik dat het was. Zij zullen ook wel een forum hebben zekers?

Good luck

[ Voor 6% gewijzigd door Mizitras op 05-10-2003 01:17 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 19:15

tweakerbee

dus..?

Mizitras schreef op 05 oktober 2003 @ 01:14:
[...]

En advocaten en back-ups zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Maar wanneer shit bij paaltje komt, zit je er toch maar mooi mee.
[mierenneukermodus]het is fEILoos denk ik[/mierenneukermodus]

[...]
* tweakerbee neukt mieren nog harder }>

Het is namelijk feiLLoos. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tweakerbee schreef op 05 October 2003 @ 01:59:
[...]

* tweakerbee neukt mieren nog harder }>

Het is namelijk feiLLoos. :P
zeikerd :D

Maar gelijk heb je _/-\o_

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1