Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
(Was iedereen anders niet razend enthousiastisch over feit dat je tot wel 18-GIGABYTE aan gegevens daarop kwijt kon !!! ZIt je nu met zo'n schammel schijfje an 4.7 gig waar je niet eens een 1/1 copy op kan zetten van een 4.9gig (video) DVD uit de handel.
Laat staan dat de branders multiplayer willen branden. (of upgradeable zijn daartoe
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Laten ze gewoon dubbel sided DVD-R's uitbrengen. Dan kun je met je huidge brandertje ook
8,5 Gig kwijt op een DVD.
Ja, ik weet, je moet dan wel de dvd omdraaien, dat is een minpunt......
dual sided dvd+r bestaan al.
Nadeel ervan is dat je er niet op kan schrijven (stift) en dat ze extra gevoelig zijn voor beschadigingen. En dat je ze moet draaien.
Voordeel van dual-layer dvd+r (tegenover dual-sided) is vooral in het feit dat je ondoorbroken 8.5 GB weg kan branden. Ipv 2x 4.7 GB.
Erg mooi dat je ze dus ook gewoon al op bestaande dvd spelers kunt blijven lezen. Dus komt nieuwe techniek toch van pasother parameters such as signal amplitude and tracking signals were also optimized to ensure full compatibility with current DVD standards.
Speel je te veel games?Mizitras schreef op 05 October 2003 @ 01:17:
.... branders multiplayer willen ...
En die 18 gig komt nu ook in de buurt met dual-sided-dual-layer dvd+r's.
[edit]
wel jammer dat het 8.5 is ipv 9.4.
[ Voor 4% gewijzigd door Vae Victis op 05-10-2003 01:38 ]
Verwijderd
"Recording done on Philips data drive"
- Modifications on firmware and application software
- Standard hardware
Mag ik hieruit opmaken dat we straks een f/w upgrade kunnen verwachten naar 8.5GB?
w00t
You can't have everything. Where would you put it?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Zou misschien toch wel eens waar kunnen zijn. De DVd's zijn immers ook leesbaar in de huidige dvd-spelersBaRF schreef op 05 October 2003 @ 10:10:
ik neem toch aan dat dit niet zomaar met een firmware upgradeje te doen is?Als dat zou kunnen, dan wil ik dat ook wel voor mn pioneer van een week oud
Net plextor px-708 besteld.....als die strax niet 8,5 GB kan fikken zeg ik hem snel af en koop de nex (hou ik geld over voor als de 8,5 GB komt)
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Zoo dat is wel even heel breed wat je nu zegt.NielZjU schreef op 05 October 2003 @ 12:55:
Een firmware update kan van je + brander ook een - brander maken, dus ik hóóp dat mijn Pioneer 106 strax ook deze juweeltjes kan branden...
Kun je dat ook onderbouwen?
Voor zover ik weet is het helemaal niet zo dat ik mijn + naar een - brander om kan flashen.
Maar overtuig me maar eens, zou het niet erg vinden nl.
Overigens is het bij 'normale' DVD's ook zo dat er 8,5Gbyte op een kant zit en niet 9,4. Dat ligt dus niet aan het "R" aspect ofzo.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als je na het lezen van de publicatie nog steeds vragen hebt kun je die hier wel bespreken, maar om zonder het artikel te lezen in het wilde weg dingen te gaan roepen komt een soort van stom over.
Verwijderd
Je kan je 1100 flashen topt je een ons weegt maar ondanks dat ie daarna aangeeft een 1300 te zijn fikt ie neg steeds geen -R/RW .JvS schreef op 05 October 2003 @ 14:42:
Ik denk dat-ie in de war is met het feit dat je een NEC 1100 in een 1300 kan flashen. Maar dat komt omdat het gewoon dezelfde apparaten zijn.
Overigens is het bij 'normale' DVD's ook zo dat er 8,5Gbyte op een kant zit en niet 9,4. Dat ligt dus niet aan het "R" aspect ofzo.
Dat klopt.. Maar dat komt omdat nec zijn drive daartegen beveiligd heeft. (hier en daar een ander weestandje en een niet te flashen firmware gebied)Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 18:07:
[...]
Je kan je 1100 flashen topt je een ons weegt maar ondanks dat ie daarna aangeeft een 1300 te zijn fikt ie neg steeds geen -R/RW .
De hardware is echter het probleem niet. de laser unit is sowieso hetzelfde.
In principe kun je van elke + brander een - brander maken en vica versa. (mot je alleen eff zelf een firmware maken, veel succes zou ik zeggen
Maar goed, dit is natuurlijk niet te vergelijken met een dual layer brander. Ik kan me voorstellen dat je op een andere bandbreedte (lees kleur van laser) moet gaan branden. Lijkt me sterk dat iedere laser zo'n wijziging aankan.
Dus ik denk dat je toch echt nieuwe hardware nodig zult hebben. Al helemaal als het aan de dvd brander fabrikanten ligt. ($$$)
Verwijderd
Dit is dan toch ook mogenlijk? door boven 8.5 GB te schrijven en op de onderkant ook?
Of bekijk ik het nu helemaal verkeerd??
Ik ben nog steeds aan het wachten tot er duidelijk is over de houdbaarheid van een DVDr. Omdat sommige CD's van 3 jaar en ouder niet meer leesbaar zijn (CRC errors) heb ik geen zin om dat met DVDr's mee te moeten maken over een paar jaar
57696520646974206c65657374206973206e657264
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Blu Ray is een nieuwe technologie, net zoals DVD dat was tegenover CD. Het voornaamste verschil is de kleinere lasergolflengte (blauw heeft een van de laagste golflengtes van het zichtbaar spectrum, alleen violet komt erna), waardoor de putjes op de schijf kleiner kunnen zijn => meer data/cm². Het vervelende is alleen dat, volgens C'T, er weer meerdere standaarden zijn bedacht voor Blu Ray (overigens is die naam eigendom van Sony/Philips & meelopers), waardoor er misschien weer een oorlog ontstaat zoals nu bij +/- DVD's. De tijd zal het leren, verwacht in ieder geval geen pc drives te zien voor Q2 2004.dadj schreef op 05 October 2003 @ 20:49:
Blue Ray (35Gb) zou toch ook volgend jaar beschikbaar worden? Daar zit ik eigenlijk op te wachten, al is dat waarschijnlijk niet leesbaar op de huidige dvd-spelers (correct me if i am wrong).
Nou, het is wel duidelijk wie van jullie 2 de tweaker isMaCe1337 schreef op 05 October 2003 @ 21:36:
tja ach al dat gezeur over formaten, ik ben wel blij dat ik gewacht heb, mijn buurman bijvoorbeeld zat heel stoer te doen over zijn enkel speed dvd-r brandertje destijds, en zei dat ik niet met de tijd mee ga enzo, zal hij opkijken als ik tzt met een dual layer brander kom.
trouwens toen was ik nog niet into al dat getweak zoals ik nu ben, toen was ik nog een n00b
ik wou er trouwens net een kopen (nec1300a) komt dit nieuws, ik w8 nog wel ff
[ Voor 37% gewijzigd door mace op 05-10-2003 23:08 ]
@punica:
[...]
Speel je te veel games?
En die 18 gig komt nu ook in de buurt met dual-sided-dual-layer dvd+r's.
quote]
Hahaha. Ja, na 3u Soldiers Of Fortune stond m'n geest ook in die richting.
Vervang "multiplayer" maar door "multilayer"
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Verwijderd
Bron: Philips research
Voor het beschrijven van dual layer DVD+R is een laser met hoog vermogen nodig. Bestaande DVD recorders zijn hiervoor niet geschikt. Daar heeft u dus een dual layer recorder voor nodig.
Dus weer een nieuwe dvd-writer aanschaffen
plextor voor nix gekocht
Verwijderd
Ik begin mijn geld zo langzamerhand op de plus variant te zetten..
Verder snap ik die opmerkingen van "nu heb ik mijn Plextor voor niets gekocht" niet zo. Welkom in de wondere wereld van de IT. Met zo'n instelling kan je wel blijven wachten. "In de loop van 2004" dat zal dus heel goed nog wel eens jaar kunnen duren, en dan maar afwachten wat die dingen (plus de media!) gaan kosten.
Gewoon lekker blij zijn met je PX708 zou ik zeggen
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 13:08 ]
Dus ik denk daarom ook dat de mensen die nu lopen te janken
Ik weet niet waar jij dat op baseert, maar Pioneer heeft ook allang verklaard bezig te zijn met het testen van protypes van dual-layer -R...Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 13:03:
Eerst al 8x branden en nu dit, weer alleen op +R
Verwijderd
Natuurlijk is het grappig als je een 1op1 copy kan maken, maarzeg:"wie kijkt het extra beeldmateriaal en wie speelt het ene spelletje wa op de DVD staat".
Oh ja, ik heb het over het copytje voor eigen gebruik
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Stond 3 dagen terug al bij de 'grote concurrent', CDRInfo: http://www.cdrinfo.com/Se...etails.asp?RelatedID=4206Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 17:00:
http://www.cdfreaks.com/news/8135
doe mij deze dan maar
Verwijderd
Ik heb voordat ik de px708 bestelde uitvoerig gekeken wat er nog kon veranderen op dvd writer gebied. Dat waren twee dingen: sneller en de blu ray disk.Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 13:03:
Verder snap ik die opmerkingen van "nu heb ik mijn Plextor voor niets gekocht" niet zo. Welkom in de wondere wereld van de IT. Met zo'n instelling kan je wel blijven wachten. "In de loop van 2004" dat zal dus heel goed nog wel eens jaar kunnen duren, en dan maar afwachten wat die dingen (plus de media!) gaan kosten.
Gewoon lekker blij zijn met je PX708 zou ik zeggen
blu ray zal nog wel even duren en met de 8x speed ben ik tevreden.
Ik heb nog in verschillende fora geinformeerd of er geen duallayerd dvd's kwamen maar overal was het antwoord nee. Vooral omdat dan de dvd's 1 op 1 gekopieerd kunnen worden (9,4 op 8,5 dan
Dus ik ging er vanuit dat ik toch zeker een tijdje niet van systeem ging veranderen (snelheid ok, maar capaciteit nee).
Jammer maar helaas dus...... dat bedoel ik met plextor voor niets gekocht.
270 euro is toch veel om dan over een jaar weer een nieuwe brander aan te schaffen (vind ik dan!!)
als ik jou was had ik gewoon een pioneer a06
of een nec1300a genomen, niet omdat ze alleen stukken
goedkoper zijn, maar omdat de DVD markt heel hard schommelt.
Blu ray, dual layer dit dat, je weet maar nooit. EN DAN WACHT JE 10
minuten langer, boeiuh.... nou heb je dik 100 euro extra uitgegeven
voor die extra snelheid die je binne de kortste keren kan afschrijven
omdat de nieuwe technieken al voor de deur staan.
Jammer en zonde, maar goed.... zo gaat dat
Verwijderd
Blu ray duurt nog een tijdje, dus over 3 jaar een nieuwe brander mag wel.
Dual layer was nergens sprake van en werd overal tegengesproken..
dus dat zou inhouden dat ik met m'n plextortje toch wel ca. 3 jaar vooruit kon.
Tja, en dat IT een snelle handel is weet ik ook echt wel. Vandaag besteld is bij aankomst al oud
ZOEK EEN ANDERE HOBBY, GELD IN COMPUTERS STEKEN IS ALTIJD ZONDE!!!!
Verwijderd
Zou dit betekenen, dat je zometeen met je huidge plextor of lite-on, gewoon dual-layer kan fikken? Ik dacht juist dat ze eerder zeiden dat er meer nodig was dan een firmware upgrade.It was only several days ago that we reported on DVD+R dual-layer technology , but with DVD+R it appears that a firmware upgrade may be enough to allow dual layer recording on existing DVD+RW Recorders. According to Pioneer, a dual-layer DVD-R recorder would need to be developed to record on DVD-R dual layer discs, but as they are still working on this technology, this may still change. It looks like the DVD '-' standard is here to stay when it comes to dual layer DVD recordable technology.
[ Voor 14% gewijzigd door JSchut op 07-10-2003 11:54 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Verwijderd
Bron: Philips research
Voor het beschrijven van dual layer DVD+R is een laser met hoog vermogen nodig. Bestaande DVD recorders zijn hiervoor niet geschikt. Daar heeft u dus een dual layer recorder voor nodig.