Toon posts:

(Active) Desktop foetsie na verwijderen prullenbak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest om een active desktop te maken. Om het geheel af te maken heb ik de prullenbak verwijderd op onderstaande manier:

"Ga naar: Start > Run en type `regedit` en druk `ok`.

Delete: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\
{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} en reboot je pc"

Na het rebooten rest mij slechts een blauw scherm :'( en de taakbalk (dat gelukkig nog wel). Volgens beelschermproperties staat me active desktop nog gewoon aan, maar ik zie niets.

Weet iemand wat ik moet doen om me desktop terug te krijgen of eventueel weer terug te halen wat ik zojuist verwijderd heb?

Verwijderd

Systeemherstel? ;)

Mits het Xp is offcourse...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 18:44:
Systeemherstel? ;)

Mits het Xp is offcourse...
Is Xp ja. Kan dat idd wel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, werkt niet. Windows zegt (na opstarten) dat ie het niet kan herstellen. Ik kan niet eens meer een plaatje als achtergrond instellen. Iemand?

Verwijderd

proberen die regkey trug te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die is definitief verdwenen. Ik zal me image wel terugzetten. Relatief veel werk, maar is niet anders.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 20:17
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 19:27:
Nee, die is definitief verdwenen. Ik zal me image wel terugzetten. Relatief veel werk, maar is niet anders.
Als je hem weg hebt gehaald, dan kun je hem ook weer terugzetten. Heb even een regfile van de sleutel gemaakt. Importeer die maar ff. Als het dan niet werkt, dan vraag ik me af of je de goede sleutel wel hebt verwijderd. Link staat hieronder:

http://home.planet.nl/~vos08754/desktop.reg

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

Topicstarter
MarkTheFOX schreef op 04 October 2003 @ 19:37:
[...]

Als je hem weg hebt gehaald, dan kun je hem ook weer terugzetten. Heb even een regfile van de sleutel gemaakt. Importeer die maar ff. Als het dan niet werkt, dan vraag ik me af of je de goede sleutel wel hebt verwijderd. Link staat hieronder:

http://home.planet.nl/~vos08754/desktop.reg
Thnx, zal het gelijk ff proberen.

Edit: het werkt. Alles is weer zoals ik het achtergelaten had. Bedankt Mark

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 19:54 ]

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 20:17
Geen dank. Mocht je nog zoiets doen, dan kun je beter eerst de sleutel die je gaat verwijderen even exporteren. Als het dan misgaat, dan kun je de betreffende sleutel zo terugzetten.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Fijn dat het opgelost is :)
Weet iemand wat die sleutel juist vern**kt aan je systeem ?

Verwijderd

Zo ver ik weet, doet de active desktop het niet als er geen pictogrammen meer op je desktop staan. 8)7
Was de prullebak soms de laatse pic die je verwijderde, zo ja dat is dan je probleem.

Had hier genoemde probleem namelijk ook, je kan de pictogrammen ook 'weghalen' door bij pictogrammen schikken, bureaubladpictogrammen weergeven uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou idd het probleem geweest kunnen zijn. Ik kreeg het ook niet meer voor elkaar om een normale achtergrond erin te zetten (dus geen active desktop).

Daarbij kon ik de verschillende bureaubladen (de active, de normale en nog een fokke en sukke-ding) niet meer verwijderen bij 'bureaublad aanpassen'.

Verwijderd

Als je ook geen normale achtergrond kan draaien, vrees ik dat het een ander probleem geweest moet zijn. Want toen ik alle pictogrammen had verwijderd kon ik nog wel een normale achtergrond draaien. :?
Pagina: 1