Fancontroller en Vulcano 9 CoolMod

Pagina: 1
Acties:

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
Ik heb een Vulcano 9 met CoolMod en wil een fancontroller gaan kopen om al me case fans én die V9 mee aan te sturen alleen de aansluiting op de V9 is een twee pins, hier is momenteel het bijgesloten fancontrollertje op aangesloten, is het mogelijk hier een adapter voor te kopen (naar 3-pins)? Ik wil het liefste niet solderen. Is het überhaupt mogelijk om die V9 aan te sturen met een andere fancontroller dan degene die er nu bijzit?

w.b. fancontrollers, bij freezinghardware zie ik wel een paar leuke staan. Ik heb twee outlet casefans, side intake fan, CPU fan, GPU fan en een front intake fan (komt er nog eentje bij) dus ik zoek een controller waar je op sommige kanalen twee fans kunt aansluiten. Totnutoe heb ik er twee gevonden die dat aankunnen, de Revoltec en de Rheobus. Kennen jullie er nog meer?

π MW finishers

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dat derde pinnetje is de rpm meter.
dus ook zonder dat pinnetje kun je de snelheid regelen. je kunt deze alleen niet meer uitlezen.

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
OK thanks, dat ik geen rpm kan uitlezen daar kan ik niet mee zitten. Vandaar dat MBM zegt dat mijn fan zoveel duizend toeren maakt.

Iemand anders opperde om de fancontroller aan te sluiten op het stekkertje wat nou op het mobo zit (met maar een draadje), alleen die is doorgelusd naar een molexconnecter om de LEDs van genoeg stroom te voorzien. Dus als je 'm daarzo op aansluit, dan moet je dus die molexconnector loshalen, anders kun je nog niet de stroomtoevoer naar de fan regelen alleen het nadeel daarvan is dat als je dan de fansnelheid regelt de LEDs minder gaan branden.
Dus jouw oplossing lijkt me handiger, zal ik alleen ff moeten kijken welke pin de rpm meter is.

π MW finishers