[java] computer loopt bijna vast op java.

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
Ik heb altijd al problemen gehad met mijn java sinds dat ik windows xp pro heb.

Laatste tijd had ik weer een probleem(nog steeds): Java is heel erg zwaar(bizar zwaar).
VB:
Ik heb een aantal testjes uitgevoerd met wat spelletjes:
-bejeweld op de m$ site: browser: gemiddeld 45% van mijn cpu
-tekengame op jippii.nl: browser: gemiddeld 99% van mijn cpu

specs:
amd athlon xp 2000+
768 mb ram
windows xp pro sp1
met:
inet explorer 6.0 of
mozilla firebird 0.6.1

Weet iemand waar dit probleem aan ligt?

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

probeer eens de nieuwe java virtual machine the downloaden van Sun, misschien helpt dat?

Verwijderd

Ik denk ook dat als je de nieuwe Java van Sun downloadt je betere performance krijgt.
http://www.sun.com/
Wel de Virtual Machine en niet de SDK downloaden he :)

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:35

ericding

Altijd de eerste.

Gebeurt dat onder Mozilla en IE? Ik draai hier Mozilla 1.5 (dus geen firebird, maar toch...), maar ik heb helaas IE6 nodig voor sites die veel doen met Java. Die java-plugin (of in ieder geval die oudere) werkt niet geweldig met Mozilla :'(. Ofwel de CPU-belasting loopt hoog op, ofwel de pagina genereert allemaal fouten. Zaken die onder IE niet gebeuren.

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
Owke, beide zonder en met sdk deed dus echt slecht, maar de virutal machine doet het redelijk, bij het laden nog steeds iets van 99% maar bij het draaien zelf maar iets van 5%-10%, dus denk dat het wel opgelost is.

__edit__
Te vroeg gejuigt, hij deed het een keer goed, nu is die net zo sloom als eerst :S

[ Voor 19% gewijzigd door Scorpion1984 op 04-10-2003 19:09 ]

Verwijderd

Download ergens de Microsoft VM. Die werk gewoon beter. Spijt me heel erg, maar qua performence heb ik gemekrt dat Sun gewoon vet zuigt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 05:02:
Spijt me heel erg, maar qua performence heb ik gemekrt dat Sun gewoon vet zuigt.
Qua features zuigt de Microsoft VM. Je zult zien dat een hoop applets misschien niet werken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem heel vaak. Ik werk vaak met Java applet en mijn computer(2GHZ) loopt helemaal stuk erop met zowel W98/W2K/WXP Home/Pro. Ik heb ooit van MS een prog gehad dat die CPU percentage van 100%!! naar 5% ging en ik weet niet welke dat meer was. Maar dat werkte echt al een speer en alle applets werkte erop.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex schreef op 05 oktober 2003 @ 11:10:
Ik heb het probleem heel vaak. Ik werk vaak met Java applet en mijn computer(2GHZ) loopt helemaal stuk erop met zowel W98/W2K/WXP Home/Pro. Ik heb ooit van MS een prog gehad dat die CPU percentage van 100%!! naar 5% ging en ik weet niet welke dat meer was. Maar dat werkte echt al een speer en alle applets werkte erop.
Dat programma heet Microsoft Virtual Machine For Java, daadwerkelijk alles werkt erop (tot dusver bij mij) en het is stukken sneller.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan bezoek je waarschijnlijk sites die alleen maar specifiek voor MS-Java gemaakte applets gebruiken (of nog erger.... ms-fphover buttons :r ).

Maar goed, als jij met alle geweld wil beweren dat een zwaar gecastreerde en incompatible dialect gebruikende 1.1versie JavaVM perfect is, who am I to stop you?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het programma was niet JavaVM maar een patch van MS voor W2k en Wxp met javavm geinstalleerd. Ik heb die patch nooit meer gevonden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1