Toon posts:

W2K Stand-alone server en loginscript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik heb een W2K Stand-alone server geinstalleerd voor ons computerlokaal.
De clients (W2KPro) hoeven alleen wat data op de server weg te schrijven i.v.m. resultaten van wat toesten en zo. Puur educatief gebruik dus.
Ik heb op het werkstation en de server 1 gebruiker aangemaakt (= identiek qua naam en wachtwoord). Ik maak de gebruker op het werkstation tijdelijk even administrator en installeer de programma's. Daarna maak ik de gebruiker weer gebruiker met minimale rechten op het werkstation.
Nu heeft de server in dit geval geen NETLOGON directory. Ik dacht dan maak ik zelf een directory aan en share die voor de gebruiker en zet daar het loginscript in.
Vervolgens geef ik bij het account aan waar het script staat. Ik moet dan met een relatieve naam werken, UNC dacht ik. Het enige wat in die box geaccepteerd wordt is "\\servernaam\sharenaam\loginscript.cmd".
Maar de client reageert hier niet op. Wat doe ik fout?
(Ik heb het tijdelijk opgelost door het inlogscipt op het werkstation te zetten en dit middes Startup op te starten bij het inloggen. Maar dat vind ik niet zo handig want het gaat hier om een image dat ik later op een 30-tal pc's moet uitrollen. Beetje onhandig als ik het script dan steeds 30 keer moet aanpassen..

Verwijderd

Krijg je wel de share op je PC?
Als je dit bijvoorbeeld als Z: heb geshared, hoef je alleen Z:\loginscript.cmd in te geven.
Als je dit in een dos-box tik, wat gebeurd er dan?

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:47
Volgens mij is je "W2K Stand-alone server" geen domain controller, en hangen je clients niet in het domein.

Je kan dan wel een loginscript.bat op je server instellen, maar dat gaat niet werken voor je clients.
Wel als een client op de server inlogt :)

Dus het mooiste zou zijn om van je servertje een domain controller te maken.

Als je dat niet wilt moet je 1 werkstation "goed" inrichten, daar de standaar gebruiker al aanmaken met een lokaal loginscript en daarvan een image maken, maar dat lijkt me een beetje overdreven.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Het maken van drivemappings gaat wel goed.
SA = geen domain controller natuurlijk en loggen ze niet in. Ze loggen eigenlijk lokaal in en omdat dezelfde user ook op de server bekend is, kunnen ze bij de shares die aanmaak en waarop ik de user toegang geef.
Aangezien ik in relatief korte tijd 10 server moet inrichten op 2 locaties die ook met elkaarsamen moeten werken plus 2 leslokalen, heb ik er voor gekozen om de leerlingen voor alsnog op een SA server te laten werken. Dan kan ik zo snel mogelijk uitrollen (volgende week). Daarna kan ik me met de zakelijke omgeving gaan bemoeien waar ik uiteraard wèl een AD moet maken. Die SA servers zijn puur uit tijdnood. Later wil ik er wèl een domein van maken zodat ik o.a. met policies kan werken.
Tot die tijd dus SA server en 'lokaal' inloggen. OM het werkstation tegen misbruik te behoeden zet ik er Illusion2000 op.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ehm, als je op je server instelt dat clients uit de NETLOGON map de loginscript moet openen, dan hoef je alleen maar de scriptnaam + extensie in te vullen ;)

Niet goed gelezen :D

[ Voor 10% gewijzigd door WiNlUx op 04-10-2003 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als volgt opgelost. Op werkstation in STartup snelkoppeling naar batchfile gemaakt dat op de client staat. Daarin staat verwijzing naar script op de server. In het script op de server gaan we eerst naar C: (d.i. het werkstation) en vervolgens worden de mappings aangemaakt. Loopt perfect.
Pagina: 1