Toon posts:

SVCD's op 1 DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 4,3 gig aan losse mpeg files (vcd's en svcd's), gaat dit passen als ik het als dvd-video wegschrijf op een dvd (zodat ie ook in een standalone dvd-speler te spelen is), of moet ik dan erg veel kwaliteit inleveren om het te laten passen?

Ik heb het forum al helemaal doorzocht, maar nergens ging het over het eventuele kwaliteits verlies als je (s)vcd's moet gaan re-encoden.

Ik gebruik er btw Ulead DVD workshop voor

alvast bedankt..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 17:18 ]

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Waarom brand je de files niet als een (S)VCD op een DVD. Volgens mij is dat wel mogelijk. Dan wordt je DVD schijfje als een (S)VCD herkend door je DVD speler.

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 22:56
ja je kan gewoon een dvd maken met als inhoud de mpeg files van de svcd.

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

toevallig zat ik ook met deze vraag. Nog geen tijd voor gehad. Het is volgens mij wel mogelijk om je videobestanden als *dat of *.mpg op je dvd te gooien (gewoon iso indeling en de bestanden erop mikken)zodat dat de speler dit afleest. Mijn dvd-speler de yamaha s-540 moet dat ondersteunen. Misschien zijn er mensen die dit of andere dingen al hebben gedaan om het hele dvd schijfie vol te mikken :D

Verwijderd

Omdat er niemand op reageerde en omdat het ook al meerdere keren is gevraagd , toch nog even mijn ervaringen:

Ik heb het even uitgetest. De bestanden (meestal *.dat) haal ik van de VCD af (gemount met daemon tools)en zet ik op de HD. rename ze dan naar *.mpg. Gooi ze dan op een DVD. En dan werken ze gewoon. Ik krijg dan op mijn Yamaha S-540 een schermpie met alle mpg's die op het dvdtje staan.

Je moet dus even weten of jouw speler dit ook ondersteunt.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je kunt met het proggie DVDpatcher de eerste headers verandersen van de mgg zodat brandsoftware ze als DVD mpg zien als je ndan in ulead dvd bilder een menu maakt met de verschillende films dan kun je hem zo branden. Let wel dat er DVD-spelers zijn die dit truukje niet accepteren. lees anders ff of www.dvdrhelp.com daar staat het precies op hoe het moet.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 18:42:
Omdat er niemand op reageerde en omdat het ook al meerdere keren is gevraagd , toch nog even mijn ervaringen:

Ik heb het even uitgetest. De bestanden (meestal *.dat) haal ik van de VCD af (gemount met daemon tools)en zet ik op de HD. rename ze dan naar *.mpg. Gooi ze dan op een DVD. En dan werken ze gewoon. Ik krijg dan op mijn Yamaha S-540 een schermpie met alle mpg's die op het dvdtje staan.

Je moet dus even weten of jouw speler dit ook ondersteunt.
Ja zo doe ik het dus ook altijd. Met mijn no-name DVD-speler.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
het afspelen van vcd of svcd bestanden kan zo alleen als je dvd speler unauthorized mpg aan kan anders moet je ze met een proggie zoals Adobe encore DVD ofzo omzetten naar een herkenbaar formaat voor je dvd speler.
Er kunnen dan ong 3 mpg bestanden van 700mb op een DVD.
DVDpatcher ken ik niet maar klinkt ook wel leuk ;)

misschien heb je hier wat aan : http://www.doom9.org/index.html?/mpg/svcd2dvdr.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Smurff op 10-10-2003 21:19 ]

Pagina: 1