Toon posts:

W2K Pro harddisk benaderen voor rescue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren is mijn Windows 2000 Professional harddisk min of meer gecrasht.
Dit geberude na een handmatige software reboot door mij. Hij heeft problemen met de bootsector zo lijkt het.
Ik heb hem toen als slave in een ander Windows 2000 systeem erbij gezet maar toen wou die pc ook niet opstarten.
Harddisk terug in eigen systeem geplaatst en geprobeerd van cdrom te booten met Windows 2000 installatie cdrom. Dat werkt ook niet. Dan blijft hij ineens hangen.
Ik wil nu proberen of ik hem met Knoppix kan bewaren om zo in elk geval m'n data te redden.
De harddisk lijkt qua printplaat nog in orde (= niets doorgebrand).
Ik vind het wel heel vreemd dat dat ineens na een reboot gebeurt. Ik zou denken dat als het aan de bootsector ligt, dat ik hem dan in elk geval als slave achter een master harddisk zou moeten kunnen zetten.
Enige adviezen zijn welkom.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is dit ene pc die 24/7 aanstaat? zo ja voor hoe lang al non-stop? Het kan namelijk zijn dat de pc niet meer de kracht heeft om op te spinnen, omdat hij altijd al draait...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
ja, het is mijn beheerders pc. Die staat 24/7 aan. Soms zet ik hem in het weekend uit maar meestal staat hij gewoon aan zodat ik er ook remote bij kan.
Ik denk niet dat dit het probleeem is al begrijp ik je antwoord wel. Mocht het inderdaad zo zijn, dan zou de HDD toch in een ander systeem benaderd moeten kunnen worden.
Het lijkt op een virus (die info had ik a.d.v. de foutmelding al op Internet opgezocht.) maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien Norton helemaal bij is en ik ook alle security patches download.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer het inderdaad eens met Knoppix (alhoewel je volgens mij problemen met NTFS krijgt, als je schijf tenminste NTFS geformatteerd is).
Een andere oplossing, als je daarover beschikt, is misschien wel SuperERD. Ideale bootCD met de mogelijkheid een gecrashed NT-based OS te booten, zodat bijv. rechten kunnen worden hersteld, backups kunnen worden uitgevoerd over het netwerk, etc...

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad NTFS. Ik heb zojuist Trinity Rescue Kit opgehaald en op CD gezet maar ik krijg het nog niet aan de praat ondanks de online handleiding. Daarmee zou je ook NTFS kunnen benaderen. SuperERD heb ik niet.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
maareh, kun je niet met de win2k pro cd opstarten en de boel fixen met de recovery console?

specs

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeerd maar dan start de pc niet volledig op. Hij blijft dan hangen. (zie boven)
Pagina: 1