[W2K] Partitie zoek in Windows

Pagina: 1
Acties:

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 12:26
Mijn Windows 2000 systeempje crash'te tijdens het defragmenteren van de C-partitie. Gek genoeg kan Windows nu niet meer bij mijn D-partitie, die wel (!) beschikbaar blijft in DOS.

Ik heb met Ghost een oud image teruggelezen van de C-partitie, maar telkens bij het opstarten vindt ie de D-partitie niet.

Het gaat om een RAID-partitie van 2 HD's waar verder niks mee mis lijkt, de C-partitie heeft zijn eigen schijf.

Iemand een idee? (kon met 'search' niets soortgelijks vinden)

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-05 12:18
Je zou kunnen kijken met Partition Magic of die wat kan fixen.
Ik heb een bootdisk install voor dit soort problemen, heb je 2 diskettes voor nodig.

[url]KNIP URL[/url]
Voeg me toe aan MSN voor meer info over dit onderwerp

Ook zou je kunnen kijken in je Disk Management van Windows 2000. (start -> instellignen -> control panel -> Administrative tools -> Computer management -> en daar dan "disk management" kiezen.

Ik hoop dat dit je probleem oplost.

[ Voor 16% gewijzigd door MikevanEngelen op 05-10-2003 13:25 ]

• Ettepet
Ik heb geen Partition Magic, 'k vond Ghost 2002 al duur genoeg!

Als ik naar schijfbeheer ga (W2K-NL), bij computerbeheer, geeft ie na lange tijd beide schijven weer. Alleen heeft de partitie zijn FAT32 status zo te zien verloren, denkt ie dat de schijf leeg is, en geeft ie allemaal dwarsstrepen door de omschrijving.

Windows snapt mijn D-partitie zo te zien dus niet. Blijkbaar zit de fout ergens buiten de C-partitie, want teruglezen van een goed image met Ghost deed niks.

Is er niet een of ander tooltje om dit soort (volgens mij) kleine problemen te verhelpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Ettepet op 04-10-2003 17:36 ]

• Ettepet
Ik heb zelf 'Drive Rescue' liggen, en vind zo gauw alleen maar tools om Partities op te sporen. Niets om een FAT32-vlaggetje o.i.d. te fixen.

• Ettepet
Balen! :(

Zelfs tools zoals 'Disk Investigator' kunnen schijnbaar niks met de partitie. DOS (vanaf Win98 bootflop) en 'Drive Rescue' tonen wel alle files, en kopieren van files in DOS werkt ook prima.

Is dit een Bootsector-probleem?

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-05 12:18
Heb je nu al iets geprobeerd met de link die in mijn post zat ?:P
Daar zit dus partition magic in voor 2 diskettes.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 09:57

PromWarMachine

Forsaken Archer

Waarschijnlijk is het fysiek 1 schijf? Dan staat op de actieve partitie de boot.ini. Die is beschadigd geraakt tijdens het vastlopen van de defragementatie, is mijn vermoeden. Kan je in DOS ook nog bij de root van je C-schijf? Met attrib kan je daar dan je boot.ini van alleen-lezen en hidden afhalen, dan kan je hem aanpassen.

Die backup die je hebt terug gezet, is wellicht van het moment toen je nog geen D-partitie had? :?

edit:
Met die link van PartitionMagic kan je het wat simpeler oplossen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door PromWarMachine op 04-10-2003 18:54 ]

Dividend for Starters

• Ettepet
MikevanEngelen schreef op 04 October 2003 @ 18:41:
Heb je nu al iets geprobeerd met de link die in mijn post zat ?:P
Daar zit dus partition magic in voor 2 diskettes.
Helaas blijft PM hangen op de 2e diskette, 'k zal morgen kijken of het aan de diskette ligt (ik vermoed van niet).

Zowiezo is alles met opstarten, en het file-systeem bere-traag in windows. DOS werkt als een zonnetje, maar internetten e.d. daarin wordt moeilijker... ;)

• Ettepet
Yes, opgelost! Met de Windows 98 cd, die me al vaker geholpen heeft. Booten van floppie, en dan Setup.exe starten....... :)

slotje! :? ;)
Pagina: 1