[Winxp Pro] Kyro BSOD

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Ik heb hier net windows xp pro geinstalleerd en alles ging goed totdat ik de videokaart drivers begon te installeren. Nadat ik heb gereboot na de installatie krijg ik gewoon een BSOD. Ik heb al op Got gezocht maar het bood geen uitkomst. Weet iemand of er al een fix voor is? Ik heb nu gewoon de videokaart uitgeschakeld bij aparaatbeheer maar we willen hier natuurlijk ook op kunnen gamen >:) Ik heb al een AGP driver geinstalleerd en de nieuwste drivers voor de videokaart gedownload op www.powervr.com .

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
welk merk is het? als het een hercules is kan je misschien beter de drivers van hercules zelf proberen...
http://ts.hercules.com/en...&gid=1&fid=2&pid=37&cid=1

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
Toen ik nog een kyro II had moest ik eerst mijn bios(van mobo) updaten voordat ik g1 blauwe schermen in games meer kreeg. Misschien moet je dat eens proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Daspeed op 04-10-2003 18:17 ]

Verwijderd

Uninstall je driver eerst in confi scherm of met Nasty File Remover. Probeer dan een andere driver van bijvoorbeeld www.driverguide.com

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

Nakebod

Nope.

Als ik nu de goede kaart in gedachte heb, Hercules ding, blauwe print?
Op mijn werk hebben we daar veel pcs met win xp terug gezien, omdat die kaarten, MEESTAL, gewoonweg niet goed werkend te krijgen waren in Win XP, die toen nog niet zo heel lang uit was. Soms deden ze het goed, en dan ineens veel fouten ofzo, onvoorspelbaar gedrag.
Een nieuwere versie van die Kyro scheen het wel weer goed te doen met XP.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• ddkiller0900
Ik weet niet precies wat voor merk het is. Op de doos staat Kyro 3D Accelerator. Ik ben nu bezig die hercules drivers te downloaden en als dat niet helpt ga ik op zoek bij driverguide. Ik hou jullie nog op de hoogte.

Verwijderd

Met mijn Hercules 3D Prophet 4500 met Kyro II chipset heb ik nooit probblemen gehad met Windows XP. Maar ik gebruik meest Windows 2000. Ook hier geen problemen, op een akkefietje na: na installeren van de 'nieuwste' drivers -versie 3DPKS_2k_16055.exe- kreeg ik, als ik uit een game tab-de, een bsod.
Daarom heb ik op zeker moment alle voorhanden zijnde drivers voor Win98, 2000 en XP gedownload en gesaved. Zo kon ik een oudere versie kiezen en installeren.
Op de amerikaanse Hercules site kun je in ieder geval nog de vorige versie van de drivers vinden, zie hier.
Maar uit je berichtje hierboven maak ik op dat je een ander merk kaart heb. Hoewel ik geloof dat de drivers vergaand compatible zijn, ik heb ook wel eens PowerVR drivers geinstalleerd. Voor zover ik weet is de Kyro chipset ook afkomstig bij PowerVR. In mijn Software paneel staat ook altijd PowerVR vermeld terwijl ik Hercules heb geinstalleerd.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 12:05 . Reden: typo ]

• ddkiller0900
Het heeft niet geholpen andere drivers te installeren. Het werkte alleen op het moment van installatie, dan kon je gamen en doen wat je wou, behalve als je de computer herstartte begon de ellende opnieuw => BSOD, dus nu hebben we een andere videokaart besteld: Geforce 4 mx 440 64 MB Tv-Out >:)
Pagina: 1