Toon posts:

Hmmmmmmmmmmmm!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik beb een server mobo van Supermicro en wel het type P6DBS. Een dual slot1 geschikt tot PIII 600Mhz. Nu hoor ik en heb ik gelezen dat Supermicro bekend staat om zijn niet overklokbare mobo's. Is dat zo, en heeft iemand daar ervaring mee. Betekent dit dat ik hier met een duur mobo zit waar ik niets aan heb???............- :) Tell me!!!
Thanxsssssss

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

ChUcKiE

Dus........

FF vraagje vooraf, je zegt zelf ik heb een "echt" SuperMicro serverboard.....Ok als er serverborden zijn, dan zijn het die wel van SuperMicro....

Dus, met dat in je achterhoofd, heb jij ooit gezien, dat de IT'ers in het bedrijfsleven hun servers overclocken???????? Nou neej, dus zal dat bij jou bordje ook wel niet zijn...Desalnieteplus, heb jij wel een bordje aangeschaft wat enorm stabiel is (in niet overclockte situatie) Daar staan serverborden om bekend. Dus nooit vergelijkbaar met een BP6'je van 330,-- met tig overclock opties! Die SuperMicroborden zijn er nou eenmaal niet voor gemaakt, ik denk dat jou enige opties zijn om te kiezen tussen de bussnelheden 66/100/ misschien 133 (ik weet niet hoe nieuw dat bordje is) Dus je hebt een geweldig bordje liggen, aleen wenig mogelijkheden om te overclocken maar wel enorm stabiel....
Ruilen tegen een BP6??? ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Dat doet me goed, en eigenlijk wist ik dat ook al, maar ik wilde even jullie mening peilen. Je hoort ook zo weinig van deze borden. Maar ik kan wel bedenken waarom. Of ligt dat aan mij?
Ik ben nu bezig om een server eromheen te bouwen, just for fun, maar ook om ervan te leren. En ook om te zien en uit te proberen hoe snel en stabiel ik het kan krijgen, met allerlei ossen Maar als ik het goed begrijp moet ik on het onderste uit de kas te halen met dit bord 2x een PII 600 $$$ erin zetten.
Hebben jullie nog suggesties wat betreft mogelijkheden met dit bord/server, zonder dat het financieel uit de hand loopt?

Verwijderd

Topicstarter
PIII bedoel ik dus

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Wat voor suggesties? Wil je een snelle server prop er dan 2xp3 600, 2x U2W hd en flink wat ram in.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

ChUcKiE

Dus........

Sorry maar ff vraagje.......
Wat de F*CK moet je doen met een dual PIII600......
Man als je servertje wil proberne te bouwen, dan heb je toch niets aan dual PIII, of moeten er tig users op inloggen???
Advies, koop twee celerons 466+ converterkaartjes (MSI Dual support), ben je denk ik voor ongeveer 500 klaar bent(aan processoren)
Dan heb je dus echt wel snel en leuk en stabiel systeem, als je sneller wilt...ik heb hier nog bp6 + 2*366@550 liggen voor je ruilen?? :)
BP6 is op zich best leuk om mee te spelen, met win2k en linux etc. maar verder niet overclocked redelijk stabiel, overclocked valt het best tegen vind ik.. :(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, ik sla soms een beetje door, dat heb ik altijd met hobbies, ik heb nu eenmaal een drang om alles te proberen en zo ver mogelijk te gaan binnen mijn kunnen(zowel technisch als financieel). En er is niemand die zo'n systeem nodig heeft voor thuis, maar zo gaat dat met hobbies.......
Pagina: 1