Toon posts:

Z31 print ellende!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het word me te gek!

Gisteren was mn kleuren catridge op (12A1980) ikke een nieuwe gehaald en de oude dus vervangen!

Ik printen, wat zien we... idd vage lijnen door mn foto's + tekst! Echt serieus HEEEL VAAG!!

N vriend van me de hele printer uit elkaar gehaald, schoongemaakt, software opnieuwe geinstalleerd etc etc. resultaat, idd ZERO!

Ikke die oude cartridge er terug in, en IDD geen strepen meer! Dus dacht ik, het licht aan de cartridge, ikke net terug naar de winkel, nieuwe cartridge, en ja hoor WEER strepen! :r :r :r

Wat doe ik fout!??!????

Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen zwarte inkt meer heb, maar daar kan het gewoon niet aan liggen want:

- de foto's zijn gewoon goed, behalven op de strepen, en die zijn gewoon allemaal hetzelfde, dus op de zelfde afstand van elkaar!
- ik had ook al geen zwart toen ik de vorige kleure cartridge had en toen werkte alles perfect!!

Iemand enig idee wat er mis is!??? het kan de cartridge niet zijn, toch!?!?

DOlby :/

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer even zacht de printkop schoon te maken. Zit er ook geen schoonmaak functie op de printer zelf? Vaak zit deze er wel op, en lost vaak ook deze problemen op. Bij HP printers zit de printkop op de cartridge, bij Lexmark volgens mij niet, dat zou verklaren waarom een nieuwe cartridge geen oplossing biedt. Dit weet ik alleen niet helemaal zeker.

Kan je ook een testprint maken met de printer? Dan print deze waarschijnlijk rode en blauwe blokjes uit als test, zitten hierdoor ook strepen?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Probeer je printer eens uit te lijnen. Dat moet bij Lexmark ..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m uitgelijnd, alleen daar zitten dus geen strepen door....

De cartridge schoonmaken heb ik dus ook al gedaan. Werkt niet.

Het vreemde is dus dat de strepen allemaal dezelfde maten hebben, het is gewoon een soort van patroon!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, heb 2 dingen door elkaar gehaald.... ik heb mn spuitkoppen schoongemaakt. Het resultaat was daarvan goed.Geen strepen door de lijnen die werden afgedrukt.

Het uitlijnen heb ik ook gedaan. Maar hoe kan het dat er horizontale lijnen van de foto's bij zijn die helemaal goed zijn en daartussen dus lijnen die OF rood OF geel OF groenachtig zijn.

Heeft dat met uitlijnen te maken!?? :|

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je de electrische contactjes met je vingers aangeraakt? Zoniet, misschien zijn ze toch vuil geworden of zit er oxidatie op. Probeer ze eerst eens te ontvetten met spiritus en veeg ze dan nog even na met water op een tissue. Oxidatie kun je met contactspray oplossen, maar kijk uit dat het niet je hele contactjes wegvreet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 05 October 2003 @ 22:27:
........ Probeer ze eerst eens te ontvetten met "spiritus" en veeg ze dan nog even na met water op een tissue. Oxidatie kun je met ?contactspray? oplossen, maar kijk uit dat het niet je hele contactjes wegvreet.
Is wasbenzine ook goed, ipv spiritus?

Contact spray, waar kan ik dat halen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net met wasbezine gedaan. De resultaten zijn al vele malen beter dan wat ik gisteren had. De strepen zijn er nog alleen al vele malen minder!

Nog een x schoonmaken? mischien de cartridge zelf schoonmaken, altans de strip met contact punten!?

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn printer op hoge kwaliteit printen zet ( concept - standaard - hoge kwaliteit) dan zijn er geen strepen te zien.
Pagina: 1