[frontpage] form verwerken via apache/windows

Pagina: 1
Acties:

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Oke ik loop een beetje vast op onderstaand probleem en ik heb echt al overal gezocht maar kom er niet uit.

Ik wil formulieren gemaakt in frontpage versturen in html formaat via mijn apache webserver welke draait onder windows.

Ik weet dat frontpage niet geweldig is maar toch moet het via frontpage zodat ook gebruikers zonder al teveel kennis formulieren kunnen maken.

Nu heb ik begrepen dat ik hiervoor een scipt nodig heb welke ik kan installeren in apache dit script kan dan het formulier verwerken en mailen.
Formail.pl bijvoorbeeld.
Maar het probleem is dat al deze scripts gemaakt zijn voor unix systemen.

Mijn vraag is dus hoe kan ik formulieren gemaakt in frontpage versturen via apache onder windows. Hoe moet ik hiervoor apache instellen ?

Het gaat om een webserver binnen een lan dus security is niet zo belangrijk, het gebruik van een extern script via een hosting provider is niet mogelijk.

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 00:08
da's rottig.
Frontpage werkt met webbot actions die een apache webserver niet snapt.
Als het puur gaat om het mailen van een formpje kan dat natuurlijk ook met php, dat is platform afhankelijk en werkt vaak na standaard installatie.

Een goede resource voor scriptjes is http://www.hotscripts.com

Verwijderd

Installeer anders de frontpage extensies voor je indianen-server. Dan kun je de (lame) mogelijkheden van frontpage pas goed benutten.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
indianen-server ??? :)