[LINUX] update...

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Even een redelijke basic vraag, ik heb nu mn windows schijven -ro gemount , voor ntfs weet ik zeker dat rw nog redelijk experimenteel is, maar is het voor vfat wel mogelijk rw te mounten zonder data schade ?

heb de faq gelezen stond in dat schrijven KON , maar verder niets over risico oid ... (staan wat belangrijke bestanden o , wil ik neit kwijt)
ik draai RH 9 kernel 2.4 xx

(damn titel slecht :( )

[ Voor 4% gewijzigd door Kortfragje op 04-10-2003 16:46 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

zover ik weet zonder problemen. (heb er iig nog nooit problemen mee gehad, en ik verzet vaak zooi van ext3 -> fat32 omdat mijn linux partitsie weer eens vol is :) )

• Kortfragje
ok bedankt , gooi em maar dicht ;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Even een redelijke basic vraag, ik heb nu mn windows schijven -ro gemount , voor ntfs weet ik zeker dat rw nog redelijk experimenteel is, maar is het voor vfat wel mogelijk rw te mounten zonder data schade ?
Da's geen probleem. VFAT is goed gedocumenteerd en de beschikbare drivers zijn betrouwbaar.
NTFS is inderdaad geen aanrader omdat het slecht gedocumenteerd is en Microsoft bovendien regelmatig wijzigingen in NTFS aanbrengt (waardoor features van de nieuwste NTFS versies niet eens ondersteund worden in NT 4.0 tenzij je SP4 of hoger draait).

• Kortfragje
net geprobeerd en werkt als n droom :)

(ik bedoel ik kon al mp3 tjes delen , maar nu kan ik werkelijk alles heen en weer schuiven )

Had ik nog een vraagje ...

Hoe krijg ik mn tv-out aan de gang onder linux? Ik heb een nvidia kaartje (geforce 4 mx 440)

ik heb al dit erbij staan in mn xfree
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Section "Device"
    Identifier  "Generic Video Card"
    Driver      "nvidia"
    Option      "HWCursor" "1"
    Option      "SWCursor" "0"
    Option      "TwinView" "1"
    Option      "TwinViewOrientation" "Clone"
    Option      "ConnectedMonitor" "CRT, TV"
    Option      "SecondMonitorHorizSync" "30-50"
    Option      "SecondMonitorVertRefresh" "60"
    Option      "MetaModes" "1024x768, NULL; 640x480, NULL; NULL, 640x480"
    Option      "TVOutFormat" "Composite"
    Option      "TVStandard" "PAL-B"
    Option      "IgnoreEDID" "1"
EndSection

meot ik u nog een screen aanmaken ?

[ Voor 74% gewijzigd door Kortfragje op 04-10-2003 17:25 ]

Verwijderd

in alle eerlijkheid zal ik moeten zeggen dat ik geen flauw idee heb :)

maar voor zulk soort zaken is er een andere thread --> Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic

je xfree is iig goed. (na wat zoek werk kwam ik precies zo'n config tegen van valium die zegt dat dat de werkende oplossing was dus.)
meschien dat er nog wat andere tips is staan die je nog niet geprobeert hebt
Valium in "Tv-out en Linux"

meschien dat je daar wat aan hebt.

• Wilke
  • Laatst online: 23:04
Ja, je kunt zonder probleem op een VFAT schijf schrijven. Nee, op een NTFS schijf kan dat inderdaad niet.

Hoe je je TV-out aan de praat krijgt: zie dat topic wat StratoS_V2.0 noemt en lees bovendien de handleiding op de NVidia-site.

Dit topic gaat dicht, want het is niet de bedoeling om op GoT dit soort vraagjes te stellen waarop het antwoord zeer eenvoudig op internet, met de search of zelfs in de FAQ te vinden is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.