[Linux/*BSD] RASserver met dialback

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Halloa,

Op mijn werk hebben we voor het inloggen op het werk voor een aantal collega's een RAS-server draaien. Hierop belt men in en vervolgens wordt men op een bepaald nummer terug gebeld (zo zijn de kosten voor de baas >:) en ivm security (8> ). Deze server is door een ex-collega gebouwd en geconfigureerd met... Windows 2000 ;(

Het hele serverpark is voor een groot deel voorzien van [Free|Open|Net]BSD en Linux, nu willen we de rasverbindingen via een andere server laten lopen (een *BSD/Linux bak) zodat we die server kunnen gaan inzetten voor andere zaken... :7

De functionaliteit van de rasserver (het terugbellen) moet wel gehandhaafd blijven... maar ik kan nergens iets vinden over *BSD of Linux ivm het terugbellen... het inbellen lukt wel!

Dus wie weet wat???

O-) Yes... I used GOOGLE and the Forum-search O-)

My weblog

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

In FreeBSD kan dit gewoon met ppp. Zie de manual page van ppp. In het gedeelte 'AUTHENTICATING INCOMING CONNECTIONS' staat beschreven hoe je callback kunt doen. In de secties daarboven staat in het algemeen beschreven hoe je ppp moet laten luisteren voor inkomende connecties.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het twee jaar geleden eens proberen op te zetten maar dat was niet makkelijk (misschien nu wel ;)), het was veel makkelijker om een oude P133 net NT4 neer te zetten die dailback deed.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
thnx ik ga eens ff kijken wat er precies moet gaan gebeuren ;)

(specially thnx to AVL

My weblog