Toon posts:

VPN wel connectie geen drives

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een klein probleempje waar ik niet uit kom, ik heb al wat rond gezocht maar ik krijg het probleem niet opgelost.

Ik heb met win 2003 serber standaard een VPN host opgezet, nu kan ik er met een Windows XP pro wel op inloggen, username en pass ingevuld en het computertje onderin de taakbalk verschijnt ten teken dat er verbnding is met de server..

Probleem, hoe krijg ik nu mijn gedeelde drives van de server op mijn XP machine te zien..

Mvg, Jochem

Verwijderd

code:
1
net use x: \\server\share

Bedoel je zoiets? Dit zet je in het opstartscript.

Je kan ook de computertijd gelijk zetten met de server.
code:
1
net time \\server /set /yes

Meer info?
code:
1
2
net /?
net functienaam /?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 16:39:
code:
1
net use x: \\server\share

Bedoel je zoiets? Dit zet je in het opstartscript.

Je kan ook de computertijd gelijk zetten met de server.
code:
1
net time \\server /set /yes

Meer info?
code:
1
2
net /?
net functienaam /?
Thanx voor je help, maar waar vind het opstart script, ben nog niet zo heel erg lang met Win 2003 bezeg zit dus een beetje te puzzelen...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56
Moest je dat niet in de netlogon share zetten? Verder kun je in de policies bepalen welke users welke opstartscripts krijgen.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Script maken wat hier op lijkt en die lekker invoegen in je group policy is de makkelijkste oplossing.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
' Type: VBScript
' Auteur: Henk-Jan. Vrijelijk over te nemen
' Doel: Logonscript; mount shares van domaincontroller

Dim oNet

Set oNet = CreateObject("Wscript.Network")

oNet.MapNetworkDrive "U:", "\\server\share"

Mocht je dit allemaal niet helemaal snappen kun je misschien beter via "Map network drive" en het IP van je win2k3 bak aan de gang gaan.

edit:
Oh ja, als je bij Google zoekt op windows 2003 logon scripts krijg je werkelijk een stortvloed van hapklare informatie over je heen.

[ Voor 33% gewijzigd door HaveBlue op 04-10-2003 17:02 ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous