Toon posts:

Afstandsbediening openmaken voor meer knoppen hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een afstandsbediening voor mijn sony videocamera trv 125, de rmt-708, nu wil ik die openmaken om bij de extra knoppen te komen voor av en dv in opname.
Maar de afstandsbediening is zo gemaakt dat je hem niet open kan maken. Dus moet ik weten waar ik de gaatjes moet maken.
Is er iemand die dat weet?

http://youalin.tweakdsl.nl/got/abrmt708-001.jpg

http://youalin.tweakdsl.nl/got/abrmt708-002.jpg

http://youalin.tweakdsl.nl/got/abrmt708-003.jpg

http://youalin.tweakdsl.nl/got/abrmt708-004.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 15:52 ]

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Even met een scherp mesje aan de zijkant open snijden.

Verwijderd

Topicstarter
ja het probleem is dus dat het muuuuuur en muuuur vast zit.
Ik heb bijna me mesje gebroken.
Ik ga hem zo maar eens openzagen

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
Misschien zit er een schroefje onder het label met de tekst voor de toetsen. Als je die er af haalt, krijg je hem er nooit mooi meer op.
Soms is het een click-sluiting. Zit er over de hele zijkant even veel (weinig) speling? Daar waar de minste speling zit moet je proberen de boven- of onderkant iets in te drukken, en dan met een mesje naar binnen wurmen. Soms lukt het dan om het click-mechanisme los te krijgen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb helemaal geen verstand van dit apparaatje, maar het lijkt mij sterk dat er knoppen op een afstandsbedining gezet worden die niet te bereiken zijn. Dat werkt kosten verhoogend enzo, en meestal doen fabrikanten daar niet aan.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
little_soundman schreef op 06 October 2003 @ 01:24:
Ik heb helemaal geen verstand van dit apparaatje, maar het lijkt mij sterk dat er knoppen op een afstandsbedining gezet worden die niet te bereiken zijn. Dat werkt kosten verhoogend enzo, en meestal doen fabrikanten daar niet aan.
Het is juist omgekeerd. 2 verschillende printjes maken werkt kostenverhogend. Dus maken ze 1 printje voor beide afstandsbedieningen, en zetten er gewoon een ander frontje op :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
little_soundman schreef op 06 October 2003 @ 01:24:
TS wil zijn de dv-in en av-in op zijn camera enablen.
Waarschijnlijk heeft Sony een paar knopjes extra op de ab, die verborgen zitten omdat 'gewone users' deze niet mogen gebruiken.

Dat versta ik eruit tenminste. :)

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb ook de AB van extra gaten voorzien voor de DV/AV in (Sony TRV110E) en werkt dus prima.
Volgens mij zitten er schroefjes in de AB bij de batterijen (dus eerst batt. eruit halen, dan kan je ze wellicht zien).

Wegens extra invoerrechten hebben ze US, Japanse en Europese versies gemaakt van de AB's, waarbij op de Europese versie geen DV/AV in knoppen zitten, maar wel op de printplaat aanwezig zijn. Met een gaatje in de AB op de juiste plek kan je met bv een lucifer de optie gebruiken.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Maar wat is nu het nut hiervan?

Ik heb ook zo'n AB bij mijn camera maar zie het nut niet om die toetsen tevoorschijn te halen? (wat kun je ermee?)

• Fire69
Dv-in en Av-in enablen. Lezen is ook een kunst. :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 06-10-2003 15:42 ]

• Master__R
Ja, hehe dat zie ik ook wel. Ik vraag eigenlijk wat DV en AV is.

• Fire69
Oh, zeg dat dan. :)

Deze camera heeft standaard geen dv-in en av-in. Maw, je kan je bewerkte filmpjes niet weer op tape zetten via dv-in of je kan geen analoge film (van bv. video of hi8-cam of zo) via je firewire op pc zetten.

Via dit trukje dus wel. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 06-10-2003 15:49 ]

Verwijderd

Kun je je kamera gebruiken om op te nemen van een externe analoge of digitale bron. DV geeft een stuk betere kwaliteit dan een VHS tape. Vaak moet je ook je kamera nog even enablen met een snoertje naar je serieele poort en een speciaal hack programma.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Met name de AV-in gebruik ik :

Oude VHS tapes afspelen in m'n oude VHS videorecorder en met SCART-OUT -> cinch kabeltje aansluiten op m'n D8 camcorder. Dan dmv de aangepaste AB (de optie is alleen mbv AB aan/uit te zetten) de AV-in aanzetten zodat de VHS video op de camcorder opgenomen kan worden. later kan ik deze DV tape via firewire/ilink naar de PC overzetten.

Met de AV-in optie kan je dus makkelijk analoge video converteren naar digitaal formaat. Je hebt dus geen capture-kaart nodig. De kwaliteit is subliem !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Master__R
Aha, cool! Ga ik ook maar eens kijken of het bij mij wil werken!

Thanx!
Pagina: 1