Toon posts:

K7N2 Delta L Game Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
2 maanden terug nieuwe pc gekocht,
alles draaid perfect behalve als ik een spel wil spelen (maak niet uit welke),
eerste +- 5 minuten draaid het perfect en daarna blijft het hangen en hoor ik aan 1 stuk door geruis of gepiep...
Heb alles geprobeerd in de bios,
De warning beeb uitgezet cpu warning uitgezet maar niks wil helpen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Specs:
Msi K7N2 Delta L
Amd Athlon Xp 2800+/2,08 Ghz
256 Mb DDR/400 pc3200 Corsair XMS C2
Hercules 3D Prophet 9600 Pro, 128 Mb Ddr
Ik denk dat dit genoeg info is voor het probleem,
Ik draai Windows Xp.
Hoop dat iemand me kan helpen.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
heb je het geheugen al synchroon laten lopen met processor? Dus op 333Mhz.. Kun je wel proberen

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:33

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
QSYS schreef op 04 October 2003 @ 15:46:
heb je het geheugen al synchroon laten lopen met processor? Dus op 333Mhz.. Kun je wel proberen
Ik heb in de bios gezocht maar kan nergens instellen op welke snelheid ik het geheugen wil laten lopen?!?!
heb het topic ff doorgelezen en ben ff naar boven geweest om te kijken of er bij mij zo'n stikker op zat en die zat er niet.
maybe toch maar ff contact opnemen met gistron...

Verwijderd

Topicstarter
K heb gistron uiteindelijk 2 weken terug toch maar gemaild...
ze komen telkens met dezelfde oplossingen ( cas latancy hoger zetten enz ) maar na mijn reactie dat het allemaal niet werkt wat ze aangeven als oplossing blijft het gewoon stil.
is me nu al 2 keer gebeurt en ik begin me af te vragen of ik wel van mijn probleem af ga komen.
nu is mijn vraag wat kan ik eisen?
ik heb nog garantie op alles wat ik daar heb gekocht.
even voor de duidelijkheid me pc blijft haken als ik spellen ga spelen en als ik dingen in windows doe die de processor belasten ( muziek luisteren + spel uitpakken + downloaden ).

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Je kun je mem freq wel veranderen, je moet de instellingen allemaal op manual zetten ipv auto of by spd.
Ik had dit probleem laatst ook met mijn K7N2G-L, nadat ik mijn schijf had geformatteerd deed ie het weer perfect, het vreemde was alleen, bij sommige spellen deed ie dit wel, en sommige kon ik gewoon lang spelen zonder die piep te horen.
succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb het toch gevonden heb het op 133 mhz gezet ( nu loopt het systeem dus gelijk met de processor ) maar het probleem blijft...
bv bij max payne 2 als ik een nieuw spel start en op de moeilijkheidsgraad klik gaat het spel laden en nadat hij ermee klaar is krijg ik een blauw scherm en verder kan ik niks alleen me pc opnieuw opstarten...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou,
na een halve maand dan toch maar PC2700 geheugen gekocht van dane elec,
dus ik max payne spelen maar na aan half uur hangt tie net weer gewoon:(
dus aan het geheugen kan het dan ook niet liggen lijkt me het loopt nu namelijk allemaal standaard al gelijk ( 333 mhz ),
heeft iemand nog andere suggesties waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Het oude ( 256 Mb DDR/400 pc3200 Corsair XMS C2 ) geheugen heb ik verkocht,
en nu blijkt dat diegene ook problemen heeft met het geheugen dus ik denk dat dat geheugen dan echt kapot is ofzoiets.
Maar ik snap niet dat allebei de modules het wel doen in windows maar als ik ga gamen dat het fout gaat,
ik snap dat er 1 keer 1 kapot kan zijn ( al lijkt het me raar dat je dan wel in windows alles kan doen ) maar 2 geheugenmodules waarmee je niet kan gamen snap ik niks van misschien moet ik het probleem ergens anders zoeken?
khoop dat iemand wat meer weet want ik snap er niks meer van.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Je hebt toch wel geformatteerd na die nieuwe module? Want door de fouten met die oude, kunnen er een paar files vern**kt zijn, waardoor je nog BSOD's krijgt. (onlangs nog meegemaakt).

Wat zijn de temps van je CPU na het hangen ?

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
Nope nog niet opnieuw geinstalleerd...
Ga ik morgen doen als ik mijn nieuwe vga koeler van zalman heb.
Temps zijn tussen de 40 en 49 soms net over de 50 voor zover ik de sensor in me kast moet geloven.
Kga binnenkort nog nieuwe koeler voor me amd kopen ( zit nu nog standaard amd op ).
Pagina: 1