Kan iemand mij mij twee zinnen geven (per term) die deze twee termen beschrijven voor in de FAQ?
Jag
Jag
Verwijderd
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
eax id dus niet voor positioneren dus is a3d al snel beter. Dat er veel researge voor nodig is geweest boeit ook niet echt. (no offenceOp maandag 04 december 2000 19:09 schreef JT het volgende:
A3D
A3D is beter voor positionering dan EAX. Er is vanuit gegaan dat alle geluiden moeten zijn te positioneren met 2 speakers en er is hier ook veel research naar gedaan.
= TheGrimReaper op tweakers
Iemand doodmaken met een blije mus.....
Verwijderd
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
neen, nog ff 1xtje 8 posts boven je lezen...terwijl EAX positioneerd door simpel 4 boxen om je heen te zetten.
Amantes amentes
--
Be inspired!
Verwijderd
Verwijderd
Stereo positionering klinkt nog altijd heel anders. Als je aan een PAN knopje draait, beweeg het geluid zich alleen over de X-as (die door je oren heen loopt). Als je bijvoorbeeld met twee micro's een live opname van een orkest maakt, krijg je wel degelijk diepte in het geluid, instrumenten klinken verder weg en dichterbij. Als je daarentegen ieder zijn eigen microfoon geeft, en een meersporenopname maakt en ieder een plaats toewijst bij het mixen met pan- en volumeknopje, lijkt het hele orkest zich links en rechts van je oren te hebben opgesteld. Op veel oude plaatopnames is dit nog te horen, sommigen hebben zelfs twee instrumenten links, twee rechts en de zanger in het midden. Zo kon je op die platen de "stem" eruit filteren, door links te inverteren en bij rechts op te tellen viel de zang weg en bleef de muziek over.uh.. en de simpele stereo positioning dan. Die moet je ook niet vergeten. Je kan toch horen of iets links of rechts is.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq