[delphi] RLINK32: Too many resources to handle

Pagina: 1
Acties:

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Topicstarter
"RLINK32: Too many resources to handle"

Deze melding krijg ik bij het compileren van mijn prog.
De resourcefile die ik nét had veranderd bevat nu op de kop af 4000 bmp's, daarvoor zaten er ongeveer 300 bmp's in.

Is er een limiet qua bestandsaantal of qua grootte voor de .RES?
De resourcefile is 46Mb. :/ (12kb dus per bmp)

Ik roep het aan op de volgende manier:
Delphi:
1
Image1.Picture.Bitmap.LoadFromResourceID(HInstance,StrToInt(oData.Strings[4])) ;

waar oData.Strings[4] een getal is, zoals het hoort.

Er is niet te vinden in de helpfile van Delphi hierover.
Ook een zoektocht op internet langs NLDelphi Forum andere fora en Borland zelf leveren niets op :(

[ Voor 74% gewijzigd door DaRuLe op 04-10-2003 15:26 . Reden: Beetje meer info d'r bij hè ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Waarschijnlijk wel zeker?

Lees misschien even de P&W Quickstart.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Heropend op verzoek.

https://fgheysels.github.io/

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Kun je de resource file niet in een paar afzonderlijke bestanden splitsen die je daarna stuk voor stuk in je prog linkt?

Wat is trouwens de bedoeling van die enorme zooi resources? Het lijkt me sterk dat er geen betere oplossing dan zo'n enorme resource dll/exe is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Topicstarter
Tja, 4000 verschillende bitmaps. Dan moet ik wel. Tenzij ik ze in een subdirectory plaats natuurlijk en gewoon 'LoadFromFile' toepas
Natuurlijk wil ik wel splitsen, maar dan weet ik nog steeds niet wat de limiet van een RES-file is natuurlijk ;)

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Er zijn diverse mogelijke limieten, dia allemaal in de weg kunnen zitten: een maximum aantal resources dat in een bestand gelinkt mag worden, een beperking van de linker, een maximum aantal bestanden dat in een .RES file mag zitten, een maximumgrootte van het resourcegedeelte in een bestand, noem maar op.

Zijn de bitmaps trouwens al RLE-encoded en/of kleurgeïndexeerd? En als ze allemaal dezelfde grootte hebben, waarom maak je er dan niet gewoon een stuk of 40 resources van die elk 100 bitmaps omvatten? Dan kun je de afzonderlijke bitmaps weer benaderen via een TImageList.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1