HP Omnibook 6000 bestelt -> HP/Compaq NX9010 gekregen!

Pagina: 1
Acties:

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb eergisteren voor mijn zusje een HP Omnibook 9000; PIII 700, 128 mb sdram, 20 gig hdd en dvd-speler. Vandaag het pakketje opgehaald en daar zat een HP/Compag NX9010 in! Dit is een zakelijk notebook met een PIV 2,6 Ghz, 192 mb DDR ram, 38 gig hdd en een dvd/cd-rw combo drive!

Dit klopt natuurlijk niet. Ik heb al een mailtje gestuurd naar het bedrijf waarin ik melding maak van hun vergissing (eerlijke Groninger, krijg je dat).
Maar wat nu als het bedrijf zegt dat ze het ding willen omruilen? Ik heb al betaalt (bestelling was onder rembours), moet ik dan aan hun verzoek voldoen? Of hebben ze geen poot om op te staan? Ik hou deze natuurlijk liever zelf voor de prijs die ik al betaalt heb (wij Groningers zijn nou ook weer niet dom, zij hebben een fout gemaakt!).

Verwijderd

wat staat de achterkant van je rekening? normaal staan daar een hoop kleine lettertjes op, lees die eens na.

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 21:23
Hoogstwaarschijnlijk zijn twee verzendingen verwisseld: als je getekend hebt voor ontvangst van de HP 6000 (waarvoor je ook betaald hebt) is de transactie in principe rond. Hoe dit juridisch in elkaar zit weet ik ook niet.
Natuurlijk zal de shop willen ruilen: er zijn nauwelijks dwangmiddelen om dit te forceren: maar bij eventuele garantie-afhandeling kunnen ze wel eens erg moeilijk gaan doen.
Dus dan moet je de garantie per definitie halen bij HP of maar hopen dat er niets kapot gaat.

Dat risico zou ik niet nemen....

Homo sum: humani nil a me alienum puto

• engessa
  • Niet online
Op de achterkant van de rekening staan geen kleine lettertjes!

En ik heb nu voor 600 euro een PIV 2,6 ghz labtop. Als dat ding na 2 jaar kapot gaat is ie dr al lang weer uit. En ik heb hier in huis nog wel meer labtops dus die onderdelen vinden dan altijd wel een nieuw huis.

Verwijderd

Ik zou hem zelf houden, je zegt het zelf. Voor €600 een laptop van euch? het dubbele ?

• engessa
  • Niet online
De omnibook kost 500 euro exclusief, de NX9010 zit op 1039 exclusief.

Verwijderd

Dan mag er al eens iets aan stuk gaan, je mag voor €500 zelf herstellingen doen! Enkel als je pech hebt, heb je een echte slechte, en kan je er verlies aan doen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ze hebben wel een poot om op te staan; je bent zelf overeengekomen met de prijs door die bestelling te doen, dus is er een koopovereenkomst gesloten. Omdat je het verkeerde product binnen hebt gekregen heb je nu betaald voor een product dat niet van jou is. Het lijkt me wel eerlijk om netjes de notebook in te ruilen, maar als de zaak over wilt gaan naar b.v. een rechtzaak denk ik dat de winkel een grotere kans heeft op het winnen. Het gaat hier duidelijk om een vergissing aan de kant van de winkel.
Pagina: 1