frontpage 2003 achtergrond resizen

Pagina: 1
Acties:

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik ben met frontpage 2003 bezig en nu heb ik van een pagina een achtergrondje, maar nu moet ie resizable worden zodat die in meerdere resoluties goed bekeken kan worden. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen verstand verder heb van html. Dus vandaar dat ik frontpage gebruik.
Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik denk dat je met een javascriptje zult moeten detecteren welke resolutie je bezoeker heeft, en aan de hand van die gegevens een andere achtergrond moet definieren. Volgens mij kun je dit niet even met Frontpage instellen.

Zo'n detectiescriptje is heel makkelijk te vinden op een javascriptsite. Eventjes de moeite doen om je te verdiepen in de basics van Javascript om 'm te koppelen aan de achtergrond en klaar. :)

• QSYS
is dat verder niet met een html code te doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wel met CSS (tot op zekere hoogte, een 800x600 img kun je niet 1024x768 maken on-the-fly, hooguit kunstmatig oprekken).
pak er eens een goeie HTML en CSS guide bij.

http://www.handleidinghtml.nl/

Dit heeft ook geen r*k met FP te maken daarom.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• QSYS
ik weet dat het niet met FP te maken heeft, maar ik ken geen html, dus probeer ik daar iets mee te bouwen, en ik weet nu dat het in FP niet kan. Maar ja, mischien toch ff html boek kopen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Site bouwen betekent nou eenmaal HTML leren.

Met of zonder FrontPage.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Zeg dat maar niet tegen de CU2's :)

Voor de TS, zoek even op google naar javascript resolution detection (of zo iets) en dan vindt je wel een script. Even de uitleg lezen (die er meestal bijzit) en dan kun je 'm in de HTML code van je pagina voegen na wat aanpassingen. Dus je moet je er even in verdiepen, maar dan leer je ook wat :)

Dan moet je dus wel verschillende achtergronden maken voor verschillende resoluties.

Zie ook millennyum dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ruzor op 05-10-2003 14:17 ]

[This is what you get when you mess with us]

• QSYS
er in verdiepen was zeker de bedoeling, maar ik had zo iets van laat ik eerst ff beginnen met het simpelste, alles was te autoresizen behalve achtergrond van pagina. Stom is dat...:)

Verwijderd

Beter is het om er gewoon helemaal niet aan te beginnen om de site te kunnen laten oprekken. Niet in de breedte in ieder geval. Let maar eens goed op de grotere sites, de meesten hebben een vaste breedte.
En met een reden natuurlijk. Te brede tekstregels maken een tekst moeilijk te lezen. Denk er dus goed over na wat je nu eigelijk wilt. Wil je allerlei funky details laten zien, of wil je gewoon zo goed mogelijk informatie bieden?
Pagina: 1