Rare fout bij opstarten Dell PC

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Mijn Pa heeft volgens mij weer eens ze pc verkloot omdat hij niet echt weet hoe die dingen werken. Meestal mag ik het dan oplossen maar dit keer krijg ik een foutmelding die ik nog nooit heb gezien.

Als ik de pc opstart krijg ik nadat hij opstart vanuit de bios te zien dat primary drive 0 (hdd dus) buiten zijn proporties loopt en dat er contact opgenomen moet worden met dell customer service.

In de bios kan ik bij de hdd niks vinden wat fout zou zijn, hij staat op auto detect en de groote op 60gb. Dit klopt allebei.

Het is een Dell dimension met de 1.12 versie van de bios van dell. Wat moet ik doen tegen deze foutmelding? Ik heb hem nu al gezegd dat hij mag gaan scannen op virussen (of vijfrussen maar denk eerder dat het amerikanen zijn :D)

Kan iemand mij helpen??

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:06
Ja maar...
Start de pc wel door?

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ja ik krijg dan de functie (f2) om de bios in te gaan, en als ik op esc doe start hij gewoon door.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:06
En dat is zó maar, uit het niets gekomen?

Verwijderd

Denkt aan een smart report.
De hardeshijf staat dus op instorte en moet vervangen worde.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik zal het hem mededelen, en ja het kwam zomaar uit het niets

Verwijderd

Je kunt altijd die diagnostische test draaien van dell om te kijken wat precies het probleem is. Die kun je downloaden van de dell site en moet je dan op diskettes zetten. Je kunt ook even kijken wat voor een HD erin zit en van dat merk (IBM bv) zo'n HD test draaien, weet je ook gelijk of ie aan het crashen is. ;)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 16:12

Swerfer

Hmm...

hij staat op auto detect en de groote op 60gb
Kan je hem ook alleen op autodetect zetten? Misschien dat dat helpt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Swerfer schreef op 04 October 2003 @ 12:02:
[...]

Kan je hem ook alleen op autodetect zetten? Misschien dat dat helpt...
Als hij op autodetect staat, geeft hij vanzelf aan dat het een 60gb schijf is. De info van de grote kan ik dan ook niet wijzigen.

Ik zal eens eens zo´n programma laten lopen om te kijken wat er mis is. Het is btw een maxtor harde schijf.

• Exar
  • Laatst online: 19-03 01:36
Sorry hoor, maar je zegt zelf "en dat er contact opgenomen moet worden met dell customer service"... waarom doe je dat dan niet? :?
Lijkt me niet zo moeilijk om Dell even te bellen en vragen wat je met die foutmelding moet...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Exar_Kunn schreef op 04 October 2003 @ 17:30:
Sorry hoor, maar je zegt zelf "en dat er contact opgenomen moet worden met dell customer service"... waarom doe je dat dan niet? :?
Lijkt me niet zo moeilijk om Dell even te bellen en vragen wat je met die foutmelding moet...
Omdat tweakers doorgaans eerst zelf proberen de problemen op te lossen voor ze een centenkloppend 0900-nummer gaan bellen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1