Speaker-Cover maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil op mijn speakers graag mooie covers maken voor afwerking en bescherming.
Nu zit ik alleen met 1 probleem, alles lukt wel, het doek erop plakken enz.
Alleen de constructie zelf, kan ik gewoon een rechthoek maken van bijv. hardhouten plint oid?

Of is het het beste om het uit 1 plank te zagen, zoals je bij alle boxen uit de winkel ziet?

Ik wil graag jullie mening of ervaringen horen.

Tnx, Flex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

een plank uit mdf is het gemakkelijkste en et best.
1. met plinten heb je altijd wrik punten. Doek staat als het goed is mooi gespannen en dat levert trek krachten op in de bevestigingen.
2. Mdf motief maken is makkelijker en mooier. Je doek ligt mooi vlak en bolt niet in ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:02
Hier kan je een korte beschrijving op mijn webpagina vinden:
http://www.raymondaudio.nl/projects/project8/page4.html

En deze pagina beschrijft het uitgebreid:
http://www.audiofriends.n...s/accessoires/page23.html

Het mooiste is, is als je een plaat MDF van 9mm neemt. De "binnenkant" er met een decoupeerzaag uitzaagt, de buitenranden afrondt met een bovenfrees en het frame zelf zwart spuit.
Het doek kan je er met (contact)lijm oplijmen.

Latjes werkt idd niet lekker, omdat je dan de buitenrand niet mooi glad krijgt. En voor de kosten maakt het (bijna) niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Een doek mag nooit te dicht op de speakers zitten, ivm. met luchtverplaatsing van de woofer. Het hangt er ook vanaf wat voor soort doek je gebruikt, een te dichte doek zal de hoge tonen weer gaan tegen houden. Het mooie om te bevestigen van het paneel is het gebruik van magneetjes, kwestie van alleen plakken en is makkelijk te verwijderen van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Topicstarter
tnx, dit helpt enorm!

Ik heb die site van audiofriends ook al gelezen ja, en het doek ik "speciaal" speakerdoek. Geloof bij visaton vandaan, ik neem aan dat dat goed spul is.
En ik gebruik voor de lijm dat bizon spul zoals op de site van audiofriends, als ik dat tenminste nog kan vinden.

Maar hier kan ik wat mee, hartstikke bedankt. Ik zal het resultaat wel posten als ze af zijn.