Toon posts:

TV kijken op beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al wat lopen zoeken op GOT maar mis toch wat feedback. Ik moet een HT leveren en die klant wilt ook TV kijken op de beamer. Ik weet dat ik extra een Tv tuner moet kopen hiervoor.

De sony beamer is 1400 ansi en van top kwaliteit echter had hij de vraag of je bij het kijken van tv via de beamer ook grote hoofden krijg en of het beeld dan kleiner is dan bij een dvd. Voordat ik de deal aan gaat wil ik dit nog wel terugkoppelen aan hem. Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks. :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De meeste beamers hebben een SVHS en coax-ingang (zo'n geel tulpje). Je kunt 'm dus aan de videorecorder hangen, en die dan als TV-tuner gebruiken.

Beeld is zo normaal als het maar zijn kan.

Ikzelf heb de beamer alleen aan m'n pc hangen, met een TV-kaart in de pc.

Siditamentis astuentis pactum.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

De sony beamer is 1400 ansi en van top kwaliteit echter had hij de vraag of je bij het kijken van tv via de beamer ook grote hoofden krijg en of het beeld dan kleiner is dan bij een dvd. Voordat ik de deal aan gaat wil ik dit nog wel terugkoppelen aan hem. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je verkoopt deze spullen? Dan mag ik hopen dat je weet wat je verkoopt... :o.
Als je een 4:3 beamer hebt, dan is 4:3 beeld beeldvullend en als je eenb 16:9 beamer hebt, dan heb je zwarte balken links en rechts. Vervorming heb je alleen als je de beamer LAAT vervormen..

Maar dit zijn toch dingen die je als verkoper van beamers toch echt wel moet weten of mis ik iets?

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 04-10-2003 12:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik verkoop het niet ik ben een tussen persoon en daarom wil ik me nu gewoon adviseren hierin zodat ik juist beslagen ten ijs kom.

Nu ik weet dat het beeld dus niet het zelfde zal tonen als een DVD kan ik dat terugkoppelen. Qua DVD afspelen heb ik al proeven gedaan dus ik probeer echter wel zo goed mogelijk alles uit te zoeken.

Hoe weet ik of ik een 4:3 beamer of 16:9 heb? Het is een XGA 1024x768 beamer.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 11:54

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 13:27:
Nee ik verkoop het niet ik ben een tussen persoon en daarom wil ik me nu gewoon adviseren hierin zodat ik juist beslagen ten ijs kom.

Nu ik weet dat het beeld dus niet het zelfde zal tonen als een DVD kan ik dat terugkoppelen. Qua DVD afspelen heb ik al proeven gedaan dus ik probeer echter wel zo goed mogelijk alles uit te zoeken.

Hoe weet ik of ik een 4:3 beamer of 16:9 heb? Het is een XGA 1024x768 beamer.
Je hebt een 4:3 beamer.

Uitleg:

Deel het eerste getal door 4, en vermenigvuldig dit met 3.
Dus: (1024/3)*4=768

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Nou perfect.

Ik weet nu de setup voor de HT.

Proeven gedaan qua beeld vanuit de DVD speler (echt top met lord of the rings)
Weet nu dat ik een 4:3 beeld heb dus ik kan nu over gaan tot de aankoop en dan alles afstemmen / installeren en uiteindelijk de winst houden van de deal :*)
Pagina: 1