Toon posts:

Aopen Ax4b-V (Intel 845)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje. Gisteravond startte ik de computer voor de eerste keer op en toen moest hij de de systeeminstellingen bijwerken. Daarna vroeg hij om opnieuw opstarten. ik bedacht dat ik meteen de floppydiskdrive er in kon zetten, maar kwam erachter dat het snoer te kort was, dus er niet ingezet. Toen ik de computer weer wou opstarten begon er iets heel hard te piepen op het moederbord en kreeg ik geen beeld meer. Heb alles gecontroleerd, maar kan er niks verkeerds aan zien. Heeft iemand misschien een idee of een manual van het moederbord? Type Aopen Ax4b-V (Intel 845).
Ik heb al op de site van Aopen gekeken, maar die online manual is onleesbaar.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hoezo is ie onleesbaar :?
gewoon met acrobat reader en dan kiezen voor vergroten :z

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bleek dat ik hier een ander klein problemeepje had. Kan hem nu wel lezen, thnx.
Het probleem zit hem in het geheugen, maar volgens de manual kunnen alle SDRAM'tjes erin die ik erin had gezet. Ik heb zelfs geprobeerd het weer met de oude te doen, maar nog steeds probleem....iemand suggesties behalve de schroothoop? ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dus hij start helemaal niet meer op ?
heb je de bios al gereset ?

Verwijderd

Topicstarter
Yup, helemaal nix.....maar moederbord doet het (zeker weten) nog.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer!!!!!!!! Alles eruit gesloopt en er weer in geplaatst en voila!!! Bedankt voor het meedenken chucky666....

Verwijderd

Topicstarter
Shit bij nader inzien toch niet....
na "verifying pooldata ........ updated succesful" start hij opnieuw op zonder enige foutmelding.
Hij geeft wel een melding die ik nog niet eerder heb gezien "Memory Frequence for PC100"
Iemand nog enig idee.......

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan je wel in de bios komen :?
zo te zien staat je memory niet goed

Verwijderd

Topicstarter
ja...kan er in komen heb al gereset naar setup defaults....
Wat adviseer je nog meer....

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb inmiddels een cd-rom speler erin gepleurd en geprobeerd om windows of linux te installeren, maar beide lopen vast na circa 5 min. alsof het geheugen ofzo vol loopt....iemand suggesties?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat je toch ff in je BIOS moet en de snelheid moet verhogen, vraag me niet hoe dit werkt want ik weet het niet :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem dit eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Die had je trouwens via de FAQ/beleid van dit subforum kunnen vinden ..

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal gelukt. Moest de computer eerst opstarten met mijn 2*PC133 en 1*PC100 SDRAM geheugen. Dan in de bios mijn settings naar PC133 zetten. Vervolgens computer uit, en mijn PC100 64MB SDRAM vervangen door mijn PC133 256 MB en gaan met die banaan...
En toen dus alles opnieuw installeren, maar dat zat toch al in de planning. Problem Solved.
Pagina: 1