Toon posts:

[oc]Overclock, Ram tijdelijk stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een beetje over zitten clocken :P en heb mijn fsb van 133 naar 167 gegooid waardoor mijn syteem op 3,0gig draait, alles werkte gewoon goed.

Ik heb de volgende dag memtes86 gedraaid en er zaten enorm veel errors in mijn ram, toen ben ik op 2,4 weer gaan lopen en toen had ik het niet meer,

Heb ik nu permanente schade aangericht?
Wat moet ik veranderen om wel op 167fsb te draaien?

-PIV2,4 533 133x18 met boxed cooler 1,575volt @ 1,6 volt

-1x512DDR 333 TwinMos
Cas Latency 2
Ras Precharge 3
Ras to Cas Delay 3
Precharge Delay 6
Burst length 4

-Chaintech Gf4Ti4600

-Msi 845PE Max3

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:31
Permanent? Nee :)

Hoger draaien? Beter RAM kopen of multiplier omhoog gooien.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
cls: je bedoelt dus fsb iets omlaag en multiplier iets hoger zetten?
Alleen Multiplier omhoog gooien is toch geen oplossing voor zn ram @ te hoge fsb? :S

Verwijderd

Topicstarter
de multiplier is gelocked, jah het ram, ik heb er nu niet veel problemen mee, maar ik kan bij mijn hardwareboer wel ValueRam 512Mb DDRAM 333MHz € 105,00 krijgen, doe ik daar beter aan?

• danslo
SyS_ErroR schreef op 04 October 2003 @ 11:19:
cls: je bedoelt dus fsb iets omlaag en multiplier iets hoger zetten?
Alleen Multiplier omhoog gooien is toch geen oplossing voor zn ram @ te hoge fsb? :S
Neej, dat is niet de goede oplossing, maar ik ben bang dat zijn RAM niet meer aankan.

Multiplier gelocked... Hmmm, bios flashen? :)

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij is een P4 toch niet te unlocken...

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• danslo
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 11:19:
de multiplier is gelocked, jah het ram, ik heb er nu niet veel problemen mee, maar ik kan bij mijn hardwareboer wel ValueRam 512Mb DDRAM 333MHz € 105,00 krijgen, doe ik daar beter aan?
Als je goed geheugen wilt moet je (goed) gaan zoeken naar Twinmos Winbond geheugen :9

[ Voor 25% gewijzigd door danslo op 04-10-2003 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel twinmos, maar geen winbond, wat houdt dat in dan?

Verwijderd

Gooi even de spaningen die op je geheuge staat even wat omhoog. Bij mijn asus moederbord kan ik dat doen door de 3,3volt op 3,4vol in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 11:26:
Gooi even de spaningen die op je geheuge staat even wat omhoog. Bij mijn asus moederbord kan ik dat doen door de 3,3volt op 3,4vol in te stellen.
waar is dat voor? en kan ik daar permanente schade mee aanrichten??

Verwijderd

Topicstarter
DDR power staat op 2,5

• pisart
  • Niet online
Jij hebt pc2700 geheugen en als je die op 167mhz zet dus binnen de specs, dan krijg je errors :? Lijkt me toch dat je geheugen niet goed is. Je zou het voltage van je geheugen kunnen verhogen naar 2.7v of zo, maar normaal gezien moet je geheugen kunnen draaien op 166mhz op standaard voltage.
Je kan garantie claimen omdat je geheugen niet op 166mhz op standaard voltage wilt draaien zonder errors te producren. Hoelang heb je memtest laten draaien en hoeveel errors had je?

[ Voor 24% gewijzigd door pisart op 04-10-2003 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb memtest 1x laten draaien en toen zat die kwak vol errors, let er wel op, ik draai std 133mhz fsb!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 12:37:
ik heb memtest 1x laten draaien en toen zat die kwak vol errors, let er wel op, ik draai std 133mhz fsb!
Ja, maar je geheugen moet standaard 166mhz aankunnen en dat doet die niet. Dus geheugen kapot => garantie claimen en betere krijgen :)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Zet de CAS latency eens op 2.5 of 3, en het DDR voltage op 2.6 of 2.7 oid. Het geheugen moet inderdaad standaard 166MHz DDR (333MHz) aankunnen dus nieuw geheugen hoef je helemaal niet kopen :)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Stel je mem divider (control-f1 als je nog niet alle opties hebt) eens in op 1:2 of 2.0 in plaats van Auto of 2.5 / 1:2.5.
Op dit moment draait je PC-2700 geheugen namelijk waarschijnlijk op (333/133)*166 = 415 Mhz, wat het dus niet echt leuk vind..
(Als het dat al uit houd).

Als PC-2700 geen 166 Mhz fsb op spd timings aan kan is er wat mis..
Verkeerde resultaten uit memtest kunnen met een OC trouwens ook door proc, of chipset komen..

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 06:36

Bob Popcorn

Plop!

Grappig, 2x reply dat je de MP omhoog moet gooien bij een intel :)

Je moet veel hoger kunnen dan 167, ik zit op de 190.

Overigens heb je wel pech met je proc dat je een 1,575 volter hebt :) Hoger voltage maken ze niet :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op 05 October 2003 @ 01:18:
Grappig, 2x reply dat je de MP omhoog moet gooien bij een intel :)

Je moet veel hoger kunnen dan 167, ik zit op de 190.

Overigens heb je wel pech met je proc dat je een 1,575 volter hebt :) Hoger voltage maken ze niet :)
'

hoezo hoger maken ze niet, je kan het voltage toch gewoon omhoog doen? hij staat nu op 1,6

Verwijderd

Als je nu een mobo hebt dat 400mhz RAM aankan, maar cpu op 333mhz draait. Kan je dit probleem dan oplossen door een PC3200 RAM in te steken? Waarschijnlijk éh? kan jouw mobo PC3200 ram aan?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is een beetje apart, het mobo is zo gemaakt dat je het kunt overclocken, je moet er daan een 800mhz fsb proc. in doen en 400mhz ram, maar niet 400mhz ram met 533mhz proc

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 17:34:
[...]

'

hoezo hoger maken ze niet, je kan het voltage toch gewoon omhoog doen? hij staat nu op 1,6
Standaard worden er geen cpu's met hogere voltage dan 1.575 gemaakt, maar je kan nog altijd het voltage toch omhoog doen.
Normaal als een cpu al op een hoger voltage moet draaien op standaard snelheid dan een ander, kan het ook betekenen dat deze niet zo goed overklokt dan die andere op lager voltage.
Pagina: 1