Toon posts:

HardDisk LOW LEVEL formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren met m'n buurman een mobo, proc, HD etc gekocht voor 'm... Aangezien hij een nieuwe computer wilde.
Ik heb zelf veel problemen met m'n HD ( Zooi bad sectors en na een tijd kon ik een hele partitie niet meer lezen in Windows... In DOS kon ik 'm wel uitlezen ).

Ik heb nu alles even op m'n buurman's nieuwe HD gezet en ik ben van plan mijn HD te LOW LEVEL formateren... Zodat ik 'm hopelijk weer helemaal kan oppeppen =)

Ik heb m'n HD al eens geformateerd en met FDISK de partities opnieuw aangemaakt, maar de errors blijven.

Wat raden jullie mij aan ? T'is een MAXTOR schijf ( 60 gig ). Ik vind zelf dat een LOW LEVEL format het beste is. Maar daar zitten ofcoz ook risico's aan (??)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
maxtor HD tooltje er over heen. Geeft ie fouten dan heb je recht op een nieuwe.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dan gaan daar weer WEKEN overheen... En ik kan het me niet permiteren om hier thuis zonder PC te zitten i.v.m. werk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een low level format op zo;n disc sloopt dat ding vrijwel zeker.
ik zou hem gewoon retour met afval sturen :P

Als hij niet goed is is hij niet goed en dat fixed een low level format niet. een LLF is trouwens vreselijk outdated en helpt totaal niet bij de huidige schijven.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 10:41:
Mja, dan gaan daar weer WEKEN overheen... En ik kan het me niet permiteren om hier thuis zonder PC te zitten i.v.m. werk.
Dan vraag je een nieuwe hdd aan en zodra je die hebt stuur je die andere terug.
Heb je wel een credit card voor nodig geloof ik (niet zoveel ervaring met RMA van maxtor).

En de schijf is stuk, dus hij moet toch terug.

en als Maxtor er weken over doet zijn ze gewoon slecht met hun RMA.
Seagate doet het in een dag of 6, evenals WD. Lijkt me sterk dat Maxtor daar zoveel van zal verschillen (hoewel ik persoonlijk niets van Maxtor moet weten ga ik er niet vanuit dat ze helemaal klote zijn :P)

Verwijderd

Topicstarter
Mja k'zie m'n HD terugsturen niet echt als een optie =) Als ie kapot is koop ik wel een nieuwe ( jaja ;p eigenwijs =) )

Ik wil gewoon weten welke optie's ik hier thuis kan uitvoeren :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Kapot = Kapot = Nieuwe schijf.

Bovendien vervalt met lowlevelformat je garantie (dacht ik). Lowlevel is bovendien best wel ingewikkeld. Weet jij welke interleave-factor je moet opgeven?

Houdoe

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 20:38

Mojo

The Power Within

Maxtor schijnt een erg goede RMA service te hebben, misschien kan je van de winkel waar je je hdd vandaan hebt een vervangende schijf krijgen?

Wat idd ook kan is een nieuwe (of 2e handse) schijf van 10 GB ofzo halen voor tijdelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Mojo op 04-10-2003 10:47 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 10:45:
Mja k'zie m'n HD terugsturen niet echt als een optie =) Als ie kapot is koop ik wel een nieuwe ( jaja ;p eigenwijs =) )

Op een kapotte disk natuurlijk niets.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 10:45:

geen lijkt me he, daarom is ie ook kapot toch? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nja kapot is een groot woord.
Ik zit er nu gewoon op te werken :) En de meeste data is zonder problemen beschikbaar... Maar hier een daar kom ik gewoon een bad sector tegen en ik was dus 1 hele partitie kwijt ( 3 gig van de 60 )

En k'zou niet meer weten van welke zaak ik 'm vandaan heb ;p Heb 'm via internet besteld en ben niet zo'n bonnen-bewaar man haha :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26

Als je echt zo eigenwijs bent dan moet je het zelf weten ... Gebruik Google maar eens om op zoek te gaan hoe je een low level format uit te voeren.
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 10:48:
En k'zou niet meer weten van welke zaak ik 'm vandaan heb ;p Heb 'm via internet besteld en ben niet zo'n bonnen-bewaar man haha :)
Je hebt ook geen bon nodig voor een rma, regel het direct met de fabrikant (zoals ook al eerder gezegd).

[ Voor 30% gewijzigd door Juicy op 04-10-2003 10:50 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom op Maxtor.com btw een tool tegen... PowerMax;
The PowerMax utility is designed to perform diagnostic read/write verifications on Maxtor and Quantum hard drives. These tests will determine hard drive integrity.
.........
.........
WARNING: ALL DATA WILL BE LOST WHEN PERFORMING THE LOW LEVEL FORMAT QUICK OR FULL OPTIONS.

Maxtor recommends that users backup all critical data and removing other hard drives before performing this test.

Dat staat er dus ;x

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36

BaRF

bijna kerst

Sorry, maar dat klinkt een beetje... vreemd.

Anywhow, ik heb met een oude maxtor wel eens een low level uitgevoerd omdat ik er iets niet meer afkreeg (linux aargh) en dat tooltje van maxtor werkte eenvoudig en snel. Ohja, en mn disk kon tenminste weer windows-enabled worden ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Ja klinkt ook vreemd ;p I know ^^

Verwijderd

Topicstarter
We gaan powermax maar een sdoen... K'zie jullie ooit nog wel hehe =)
Als m'n windows er opnieuw opstaat that is

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom niet RMA'en vraag ik me af?
als je toch een nieuwe koopt kun je net zo goed die oude retour sturen en dan heb je 2 hdds :P
voor als er weer eentje kapot gaat.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

jotheman

Was like that when I got here!

Niet RMA-en is gewoon geld weggooien en kapitaalverspilling, dus geef mij dan tenminste die schijf...
En voor de rest, ik heb ditzelfde ook 2x gehad. 1x Met een Maxtor, 1x met een Seagate. Bij de Maxtor hielp inderdaad een lowlvl format en hij draait nu (ongeveer 9 maanden later) nog steeds prima. De Seagate was, zelfs na die lowlvl format, echt gewoon aan 't einde van z'n levensduur; ge-RMA-ed (heu..., wat is 't werkwoord?) en ik kreeg 'n vervangende schijf die 't weer prima deed, na 9 dagen als ik me goed herinner, behoorlijk snel in ieder geval in mijn maatstaven.
Maya do as you wish, tis jouw schijf :)

I see dead pixels...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
als je dit nog leest:

vaak is het zo als je bad sectors krijgt het er alleen maar meer worden. die schijf is gewoon aan het afsterven. dan kan je wel er vanalles mee gaan doen, maar hij gaat toch echt dood.
en het is misschien beter dat je nu backups maakt en hem nu vervangt dan dat hij het op een ochtend helemaal niet meer doet met al je data erop.

gewoon powermax eroverheen en als hij errors geeft een nieuwe aanvragen (dat kon toch bij maxtor?)
zordra je de nieuwe binnen hebt, pomp je alles over en stuur je de oude terug.
probleem opgelost.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet zelf gaan stoeien met Low Level Formats als je nog garantie hebt. De leveranciers zijn daar vaak niet te dol op, en trekken in sommige situaties zelfs de garantie in voor de disk. Dan zal je 't allemaal zelf moeten gaan regelen met MaXtor.

Dat je snel een nieuwe disk nodig hebt is begrijpbaar. Als je even PowerMaX draait en die een test laat uitvoeren krijg je als het "goed" is netjes een foutcode te zien. Schrijf dat even op, ontkoppel de disk (evt. helemaal leeg) en ga d'r mee terug naar je leverancier. Bijna elke leverancier is wel zo redelijk om je direct een nieuwe disk te geven, vooral met die PowerMaX foutmelding d'r bij; zo heeft de leverancier ook zekerheid dat de disk goed terug komt van RMA. Zonde om dan een LLF uit te gaan voeren.

Oh, ik ga d'r trouwens wel van uit dat je nog weet waar je 'm hebt gekocht natuurlijk. Als je gisteren dat ding voor iemand koopt, lijkt me het wel dat je je herinnert waar.

[ Voor 16% gewijzigd door Laurent op 04-10-2003 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch programma van PowerMax zeg.

Programma start op in DOS... Ik moet 2x op F8 drukken en dan zou die moeten starten... Maar hier knalt ie eruit.

• jotheman

jotheman

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 11:36:
Fantastisch programma van PowerMax zeg.

Programma start op in DOS... Ik moet 2x op F8 drukken en dan zou die moeten starten... Maar hier knalt ie eruit.
Dan denk ik dat je vast een gat in de tuin kunt gaan graven want dat is niet echt normaal...

I see dead pixels...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 10:48:
Nja kapot is een groot woord.
Ik zit er nu gewoon op te werken :) En de meeste data is zonder problemen beschikbaar... Maar hier een daar kom ik gewoon een bad sector tegen en ik was dus 1 hele partitie kwijt ( 3 gig van de 60 )

Vreemd verhaal, zeker een gejatte hdd... ?

Verwijderd

Topicstarter
HUHUHU JA GOEIE...

Geef normaal antwoord of hou je muil nerd :/

• jotheman

jotheman

k... ik ga dus niemeer reageren op dit topic. Go TS... :|

I see dead pixels...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 11:54:
HUHUHU JA GOEIE...

Geef normaal antwoord of hou je muil nerd :/
Dit soort reakties zit niemand op te wachten. Eerst ga je ver in eigenwijs zijn, leg je goeie opnerkingen naast je neer en nu schelden ?? Heeft hier geen pas en levert je dus een report op.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 04-10-2003 12:12 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dit topic is bij voorbaat verpest. Je hebt het aan jezelf te danken, 1337_jR.

Wat betreft jouw probleem: je hebt 3 opties, HDD omruilen, zero fill of lowlevel doen.
Succes ermee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.