Lian-Li PC-49

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3109

Is het kleinere broertje van de PC-60, mét standaard window erin.

Heb nu een Aopen HQ-45 maar is beetje krap en alles wordt er erg
warm in. HD's zitten op elkaar etc. Heb 2x HD, 2x CD en 1x ZIP.
Toch is de PC-49 niet echt veel groter, maar wel extra ruimte.
dan doe ik met klemmetjes een HD in grote slot en eentje in
het kleine slot. Gaat dat goed passen? Is het geschikte upgrade?
of kan ik beter laatste rib uit mijn lichaam trekken en een PC60 kopen?

Wat ik ook jammer vind is dat het zooooon mooie kast is maar dat
dat snel overgaat als ik flopdrive, zip en 2x cdrom erin doe...
dat kleurt natuurlijk super lelijk bij mooie kast, helemaal bij die
wat donkere van de url als hierboven...

Nou ja, ik twijfel dus, is vrij prijzig kastje en vraag me af of het dus
mijn geld wel waard is.

PS. over de lian li 300 watt voeding.. is die beter of minder dan
mijn Q-tec 400 watt (toch enigzins onstabiele) voeding..

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je echt ruimte wilt...neem een chieftec kast!

En de Q-tec 400 Watt voeding kan inderdaad onstabiel zijn......de 550 is retestabiel ( maar heeft zijn limitaties.. ) maar de 400 is dat duidelijk niet.

BTW, bij een chieftec kast krijg je een 360 of tegenwoordig zelfs een best aardige 430 watt voeding :-)

There is no place like ::1

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je het mij vraagt vind ik het zonde van je geld. Koop dan een mooie AOpen H500/H600 (eigen mening).

En je zal dus dus drives over moeten schilderen/spuiten/ander frontje.

Over die voeding kan ik geen uitspraak doen. Dat zal je zelf moeten testen, of er moeten ergens benchmarks rondzwerven van die voedingen. Tom's Hardware had toen ook een test gedaan met 21 psu's. Of ie er bij staat weet ik niet.

Comparison of 21 Power Supplies

Toen waren beige computers heel gewoon.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

voor die bezels/frontjes zijn wel bijpassende exemplaren verkrijgbaar. Je kunt ze natuurlijk zelf ook modden.....! Het is idd een hele mooie kast, maar om hier nou te vragen of het het geld waard is. Wij kunnen niet in jou portemonnee kijken. We kan ik je zeggen dat de Lian-Li zeker koeler is dan de Aopen simpelweg omdat deze van aluminium is. En jou hdd oplossing past zeker wel.

Als je dan echt een paar ribben kunt missen, dan zou ik voor de PC-75 gaan, die staat momenteel naast me :D Hij is niet voor mij, ik kan zoveel ribben helaas niet missen :D

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Okasha
  • Niet online
Aopen de miditower case heeft even veel ruimte als mijn huidige HQ45 toch? Scheelt niets. En de H600 (bigtower) of HQ08 zijn even duur, zo niet duurder dan deze Lian-Li!

Dan is de prijs dus geen probleem...

ook die chieftec kastjes zijn iets van 110-130 euro.

Note: De Lian-Li PC49 kost bij 90 euro. incl. PSU

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bar-Le-Duc schreef op 04 October 2003 @ 09:08:
Aopen de miditower case heeft even veel ruimte als mijn huidige HQ45 toch? Scheelt niets. En de H600 (bigtower) of HQ08 zijn even duur, zo niet duurder dan deze Lian-Li!

Tja...geef je 30 euro meer uit om een kast te kopen met VEEL ruimte...dat is de vraag!

Want natuurlijk is die Lian-Li een leuke kast maar hij zal zeker niet mega veel ruimte bezitten......

• Okasha
  • Niet online
zie trouwens dat die 90 euro PC-49 geen echte LIAN-LI is, het is een Copytje...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Als je mij vraagt zijn alleen de pc60 en de pc70 echte mooie lian-li's, de rest vindt ik altijd maar een slap aftreksel daarvan.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bar-Le-Duc schreef op 04 October 2003 @ 09:08:

De H600 is geen bigtower, dat is de H700 :)

• Okasha
  • Niet online
ja zie inderdaad. zie ook dat de h600 ook in mijn behoefte zou voorzien, wegens de ruimte voor extra schijven rechts onderin... maar aangezien ik door RAID 4 dikke ide kabels in klein kastje ga laten lopen wordt het volgens mij in zoon kleine vrij warmpjes...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bar-Le-Duc schreef op 04 October 2003 @ 09:27:
ja zie inderdaad. zie ook dat de h600 ook in mijn behoefte zou voorzien, wegens de ruimte voor extra schijven rechts onderin... maar aangezien ik door RAID 4 dikke ide kabels in klein kastje ga laten lopen wordt het volgens mij in zoon kleine vrij warmpjes...
....Raid 4 ...tja.....dan heb je wel de ruimte voor bekabeling nodig! Je zou kunnen denken aan roundcable....is rond...zit dus iets minder in de weg..maar zelfs dat is niet zalig!

Denk ook eraan dat een mooie buitenkant niets zegt......het moet ook de hardware aan en met Raid 4 wordt het krap...erg krap!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je zorgt voor goed ventiliatie gaat dit wel meevallen lijkt me... Heb nu een Dmax9 120 en 80 GB onder elkaar geplaatst en deze worden respectievelijk 42 en 44 graadjes. :)

edit:

Met alle casefans uit

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 04-10-2003 09:34 . Reden: casefan ]

• Okasha
  • Niet online
heb geen RAID 4...

heb dóór raid (2 disks) 4 ide kabels... (4 stekkers)

dus dát wordt krapjes... heb 1x rounded inderdaad.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 17:31
ik heb hier nu sinds kort een chieftec bx kast staan, ik moet zeggen, zeer ruim van binnen!!! je kan heel wat harde schijven in de kast zetten en er zijn genoeg mogelijkheden voor koeling...

en inderdaad, die pc49 is niets meer dan een kloon en zal dan ook wel voor die prijs van slechte kwaliteit zijn, kijk maar naar het raampje... ziet er heel goedkoop uit...

succes met je keuze, ik kocht de chieftec voor 70 euro, welliswaar niet van aluminium maarja... dat moet je dan maar voor lief nemen...

edit:

ps. ik vind het wel lame om een kast zo erg na te bouwen, kijk eens naar die power en resetknoppen :|

[ Voor 11% gewijzigd door MadMod op 04-10-2003 10:38 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vlak naast elkaar wordt dat wel moeilijk ja. Ik ken het probleem. Bij b.v. een Chieftec DX-01 zal je daar een stuk minder last van hebben; daar heb je 2 losse drive bays waardoor je makkelijk er eentje op een grote afstand van de ander kan plaatsen. Er is plaats voor 6 HDs, dat lijkt me wel genoeg.

Die PC-49 waar je naar verwijst bevat dus trouwens geen Lian-Li voeding, maar waarschijnlijk een een of ander no-name ding. Je zou die dan alsnog moeten vervangen. Prutz0r gaf al een handige link bij het kiezen van je PSU. Met de 550W Q-tec heb ik prima ervaring, maar ik kan ook begrijpen dat je, na die slechte ervaringen met het 400W exemplaar, liever voor een ander merk gaat.

Wil je toch nog voor de PC-49 gaan: ik denk dat je dan zeker de drivers moet spuiten. Op de plaatjes lijkt het erop dat de PC-60 en de PC-70 een net wat andere kleur hebben dan die PC-45. Als je dan frontjes koopt voor je writer e.d. zal dit nog niet erg mooi staan. Als ik jou was zou ik gewon doorsparen voor een leuke PC-65.

• Okasha
  • Niet online
ja die chieftec dx01 is mooie kast, met dat deurtje.

Als ik de pricewatch kijk is hij ook (maar) rond de 70-80 euro.
vind ik een mooie prijs voor zo'n mooie kast. Maar als ik dan
bij de grotere shops in denhaag kijk is hij altijd rond de 120 euro
zie bv (des.nl en computer-land.nl) das toch vaag?

Woon in Den Haag en wil eigenlijk vandaag kopen :)

Vanwaar deze prijsverschillen?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Met en zonder voeding misschien ?
Pagina: 1