Toon posts:

Internet SPAM probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste dagen last van het vervelende emailtje Abuse@zonnet.nl :(
ik krijg eergisteren mijn eerste emailtje van abuse@zonnet.nl met daarin een waarschuwing over SPAM, ik kreeg er een link bij naar spamcop.net en daar stond op dat er 2 klachten over mijn ip adres waren, en de klacht ging dus over dat ik het zogenaamde SPAM verstuur via mijn pc/email.
er stond ook in uw computer fungioneert als een OPEN PROXY, ik na checken op zo'n site die dat scant, maar nee ik kreeg het bericht dat ik niet als OPEN PROXY fungioneerde, ik dat bericht gestuurd naar zonnet, en die lui daar wisten het ook niet meer.
Ik heb mijn computer beveiligd met een firewall een virus scanner en ik heb ook nog eens ad-aware 6 en ik zit achter een router.
ik heb ik mailtje terug gestuurd naar zonnet, met daarin mijn verhaal dat ik me hele computer eens nagekeken had, en dat ik enkele spam bestanden had gevonden maar dat ze nu allemaal weg waren.
goed, ik kreeg 2 uur later een mailtje terug met daarin: ok het probleem is opgelost veel plezier nog met je internet.

de volgende dag:

ik kijk in me inbox, en ja hoor weeer een emailtje van abuse@zonnet.nl :(
Weer een waarschuwing, deze keer met het bericht: als dit zich voor blijft doen zijn wij genootzaakt uw internet af te sluiten. 8)7
de spam verstuurt zich waarschijnlijk over de email. maar hoe? ik weet het niet.

goed, ik heb mijn hele pc beveiligd met firewall virus scanner ad-aware enz. maar het blijft zich voor doen, ik weet niet meer hoe ik dit op moet lossen.

Hoe krijg ik uberhaupt die spam?

Ik heb ADSL Lite van zonnet.
Ik heb een Sweex Annex-A Router/Modem/Switch

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Ik zou om te beginnen maar eens een paar online virusscans doen.
Hier staan er een paar:
http://www.rokop-security.de/main/onlinescan.php

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal het gelijk eens even doen, jullie horen het wel wat er voor uitslag uitkomt

Verwijderd

Komt de mail niet van een andere machine af met jouw hostname/ip/mail-id?

Verwijderd

Topicstarter
dat verwacht ik ook ja, waarschijnlijk verstuurd zich vanzelf emails naar onbekenden, en die reporten het naar abuse@zonnet.nl of spamcop.net en daaroom krijg ik dus steeds die waarshuwingen, dus misschien word het wel van af een andere computer verstuurd maar dat weet ik niet.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43

Wildfire

Joy to the world!

Kijk voor de zekerheid eens in je tasklist, wie weet is er ooit een trojan ofzo doorgeslipt...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een trojan scanner er op staan heb gister avond me systeem nog weer gescanned, maar geen trojans, dus ik geloof niet dat ik een trojan heb, ik scan regelmatig op virus/trojan/spam maar nu ios het wel heel erg aan het worden, ze dreigen al me internet af te sluiten als het nog eens (1 of 2 keer) vaker voorkomt bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
zow ben al meer dan een uur aan het scannen, en nog niet klaar, maar de spam blijft komen :(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je niet een clean install doen? Er zijn idd trojans/virussen die je machine als spamrelay-station inzetten ja.

Kost wel een hoop tijd, maar dan weet je iig zeker dat je (op dat moment) helemaal clean bent.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
ok kan ik alleen me c: formatteren heb namelijk 120 GB aan data op de andere HD :(

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
alleen data veilig stellen, de rest formateren en opnieuw beginnen - Only way to be sure ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 09:57:
ok kan ik alleen me c: formatteren heb namelijk 120 GB aan data op de andere HD :(
Je hoeft idd alleen C: te formatteren ja, als dat tenminste de schijf is waar je OS op staat.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
mooi dan gaat straks me c:\ eraf :D zet xp er wel weer opnieuw op.....zit niets anders op

Verwijderd

Topicstarter
C:\Documents and Settings\jb\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\YNCVKFGZ\mp3plugin[1].exe infected: Trojan.Small.M <---- OMG heb hem al verwijderd....

Verwijderd

Topicstarter
yup c:\ staat OS (XP) op. gaan we die vanmiddag ff onder handen nemen dacht ik zo. thx
Pagina: 1