Internet via Mobiele telefoon

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
Ik kan internetten via mijn Mobiele telefoon dmv infraroodport op mijn PC.
Nu is de vraag hoeveel het kost...

Ik heb een T-Mobile abo met belminuten, gebruikt hij de belminuten of moet ik apart betalen?
Het met 56k modem inbellen kost 1,54 cent per minuut, een 06760-inbelnummer.

Via mobiele telefoon gaat het toch met je GPRS or zit ik verkeerd? T-Mobile rekent nml een bedrag voor elk gebruikte KB die je over stuurt via GPRS...

Kan iemand mij meer informatie geven?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Smarron

The bend

Als je gewoon inbelt, betaal je gewoon de belkosten per minuut die je van T-Mobile krijgt.

GPRS is een service, die je bij T-Mobile moet laten activeren. Ik denk dus dat je gewoon inbelt. T-Mobile kan je daar meer info over geven.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35
naast belminuten moet je bij WAP ook dataverkeer betalen. die kosten weet je provider het best.

bij GPRS is het ook vaak zo dat je dataverkeer extra moet betalen. er zijn abo's, die van KPN, everywhere en vodafone busniness connect, waar dat al in zit.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het ligt er volledig aan hoe je het instelt. Je kan via je GSM via een W@P maar ook via een GPRS verbinding inbellen.
W@P is zowizo brak, kan je nog beter een vaste aansluiting gebruiken.
GPRS is al een heel stuk beter, maar alleen geschikt volgens mij voor simpele internet pagina's.
Wil je enthousiast gaan surfen kun je wederom beter een vaste lijn gebruiken.
Voor alleen MSN kun je GPRS gebruiken, alleen is de verbinding dan niet super stabiel (regelmatig disconnects en enorme vertragingen, bovendien heb je kans dat bepaalde data niet verzonden word). Bovendien vraag ik me af wat voor hoeveelheid data je creëert. Met de nieuwe MSN 6 bijvoorbeeld met eigen emoticons en plaatjes bij je naam zal het vele malen harder gaan dan een kale MSN.

Als je de juiste verbinding op je telefoon wilt instellen, moet je toch echt wat meer over je telefoon vertellen.....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
ik heb zojuist T-Mobile gebeld, volgens hun gaat dat gewoon alleen van mijn belminuten af??
Maar volgens mij gaat het via WAP/GPRS en daar rekent mijn provider wel extra kosten voor het dataverkeer...??