sorry hoor, ik ben echt geen regelneuker of userbasher, maar dit is de meest grote onzin die ik in mijn hele leven gehoord hebt
Windows (c.q. je main OS) niet op een RAID array installeren ? Wat doe jij met servers in vredesnaam

Je OS
minimaal op een hardware mirror, liefst een kleine RAID-5 array (als je daar het geld voor over hebt).
En überhaupt .. je OS op een IDE schijf knallen bij een normale christelijk bedrijfskritische server

Ik zou je op staande voet de deur uit schoppen.
En om het nog maar eens te kwooten:
Je kunt er bijvoorbeeld geen disk-image van maken.
Waar haal je zulke wijsheid vandaan ??? Ghost ziet echt wel een RAID5 array hoor.
Dat is nou de kracht van een hardware RAID controller : die heeft een eigen BIOS en geeft dat door aan je OS.
Het spijt mij zeer, maar met deze 2 regels laat je toch wel het hele topic zinloos worden eigenlijk.
Persoonlijk vindt ik Ervaring en Opleiding belangrijk, waarbij praktijk uiteraard bovengaat.
Ik ben het er volledig mee eens dat er genoeg lapzwansen bij zijn gekomen in IT hype, en nu als papieren IT'er een beetje de markt voor ons verziekt hebben (woei ... bij detacheerders bedrijf X kan ik €10,- per maand meer verdienen !! Waar kan ik solliciteren).
Dat is meteen ook het enige voordeel van de slechte IT markt c.q. economie van deze tijd, dat soort parasieten worden ook meteen als eerste weer keihard de deur uitgeschopt. Opzouten met dat soort vol ("Ja, ik was eerst automonteur maar wilde toch lieve MCSE4 worden

)
Dat wil echter niet zeggen dat je alleen maar naar ervaring moet kijken.
Toen ik relatief net begon, werd ik bij mijn huidige detacheerder eruit geflikkerd (eerst vast contract beloven en daarna niet verlengen .. the usual).
Toen ging ik dus solliciteren bij een andere detacheerder.
Ik had helemaal niets, behalve 9 maanden ervaring en een diploma van een onbekende IT opleiding. Ook geen MCSE of wat dan ook.
Het bedrijf waar ik solliciteerde zag echter wel wat in mij, en had er vertrouwen.
Maar dat is dus ook het moeilijke, hoe kom je er achter dat die knakker zonder 1 enkel diploma/certificaat op zak de geschikte nerd met potentie is, en dat die andere die zijn volledige MCSE in 3 weken behaald heeft een profiteur is die nu eenmaal goed is in droge stof leren?
Ach, zet ze een half jaartje uit, en je bent er zo achter
En dat 'doorprutsen' , *dat* is nou juist het kaf van het koren scheiden.
Liever 10 prutsers in dienst dan 1 projectneuker aan een server
De prutsers zijn juist DE nerds die niet eerder zullen rustten voordat die server weer werkbaar is.
De prutser is niet de nerd die al voor de 2e dag dat stoffige vale witte T-shirt aanheeft, nee die heeft hij nog steeds aan omdat hij niets het kantoor verlaten heeft ... die server moet en zal weer in de lucht komen voordat de users er zijn.
Tijd voor een nieuwe sig..