Terratec geluidskaart loopt soms "vast"

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:59

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn geluidskaart, een terratec aureon 5.1 sky om precies te zijn. Wat ik namenlijk af en toe heb is dat mijn geluid er volledig mee stopt. Dus dan zit ik een spel te spelen of winamp te luisteren en opeens hoor ik geen geluid meer. Op dat moment blijft bijvoorbeeld bij winamp te teller op 0 staan of wil zelfs niet meer opstarten als die nog niet aanstond op het moment dat het gebeurde.
Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd dus daar zal het niet aan liggen, voor de rest zou ik niet weten wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Uiteraard heb ik gezocht met de search, maar niks kunnen vinden.
Overige specs:
amd 2500+
asus a7n8x
512MB pc2700 dane-elec

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens een ander PCI slot geprobeerd, misschien is het een conflict met een andere kaart in je systeem.
Wat voor andere kaarten zitten er nog meer in je bak? (video, netwerk, I/O controller).
en welk OS draai je?

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

1) heb je de onboard geluidskaart in bios uitgeschakeld
2) als ik problemen heb met winamp en het geluid is het meestal doordat de directsound output verkeerd is ingestelt, dus dat die nog op de primaire geluidskaart wilt afspelen. Maar dit verklaart niet waarom je problemen hebt in spellen.

Powered by: blond bier

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Ik ben een aantal dingen vergeten inderdaad. Over dat pci-slot, eerst waren er al problemen met de geluidskaart dat hij uberhaupt niks deed, dat heb ik toen opgelost door hem in een ander pci-slot te doen. Voor de rest heeft hij gewoon een aparte IRQ.
Mijn onboard heb ik in de bios niet uitgeschakeld omdat ik die nog weleens gebruik voor opnemen. Als dit uit zou kunnen maken wil ik hem wel uitzetten, maar ik zie niet waarom het dan wel werkt maar soms opeens niet meer tot je reboot.
Os= winxp
gpu = gf4ti4200
lan = onboard (NVIDIA nForce MCP Networking Controller)

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ik heb net hetzelfde moederbord als jij en ook een terratec (space), bij mij zit ie in het voorlaatste pci slot en ik heb er helemaal geen problemen mee. Waarom gebruik je die terratec kaart niet voor het opnemen van geluid?

Powered by: blond bier

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Hij zit hier ook in het voorlaatste pci-slot en ik heb er geen problemen mee voor zover ik kan zien (geen irq conflict). Maar is er hier iemand die me kan zeggen óf de problemen die ik heb veroorzaakt kunnen worden door het onboard geluid.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 16:40

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bij mij staat de onboard sound uit, daar mijn Aureon Space 100x beter is dan die Realtek AC97 bagger. Ik heb geen problemen hier. Mijn Space hangt in het 1 na bovenste PCI slot. Nergens problemen mee. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb thuis hetzelfde probleem met mijn SB Live...
...zodra ik de snelheid van de FSB
onder een bepaalde waarde breng, doet hij het weer.
Het moederbord in deze computer
heeft slechts een paar "standaard" instellingen
(de PCI divider is niet instelbaar).

Vraag: heb jij je FSB verhoogd?
Zoja, dan ligt dáár waarschijnlijk het probleem!
Zoniet, veel succes ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Guus Leeuwis op 04-10-2003 16:00 ]

Verwijderd

welk OS heb je?

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Zoals ik al zei draai ik windows xp, en de fsb is niet verhoogt, voor de rest ook niks anders overgeklockt.

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
oke een subtiel kickje,
ik heb het probleem nog neit opgelost, het komt tot nu toe alleen maar voor als ik battlefield speel (andere games speel ik eigenlijk niet dus daar kan ik weinig over zeggen). maar het is dus 1 keertje in windows gebeurt waarbij ik dus alleen naar winamp zat te luisteren. Ik kan niet bedenken waarom dit zou kunnen gebeuren en het is behoorlijk irriterend. dadelijk mn pc dus maar weer opnieuw starten

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn terratec geluidskaart. Ik heb er nooit last van als ik in windows muziek afluister of DVD ga kijken, maar met spelletjes loopt ie welleens vast. Nu ook met GTA San Andreas. Ik heb wel de soundcard onboard disabled, dus daar kan het niet aan liggen.
Zijn er al oplossingen want ik kan ze echt niet vinden.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik heb zelf een terratec Aureon 5.1 sky en heb daar geen problemen mee. Maar ik heb nog een andere pc die hetzelfde gedrag vertoond met een al wat oudere terratec kaart. Daar zit echter een niet zo'n super voeding in. Zou het kunnen dat het een voedingsprobleem is? En om welke type gaat het in jou geval?

Verwijderd

Ik heb dezelfde soort configuratie (AMD2500+, A7N8X-X, Gf4Ti4200), met een Terratec Aureon Sky en ik heb dit probleem nog nooit meegemaakt (Al een jaar of twee bijna in gebruik nu).

Ik gebruik hem voor alles (opname en afspelen). Ook heb ik vaak genoeg de on-board AC'97 sound-chip en de Terratec-kaart tegelijk aan gehad. (muziek op de één met Winamp via de versterker, en tegelijk spelletjes op de andere met een koptelefoon).

Je hebt nog niet gezegd welke drivers je gebruikt, misschien moet je upgraden naar de laatste beta-drivers van Terratec? Of juist eentje terug gaan? Verder kan het natuurlijk ook een defect op de kaart zelf zijn.

-edit-
Verder heb je nog een functie in het control-panel van de Sky die "ip-voice" heet. Als je deze nog niet aan hebt, zet deze eens aan en kijk of het dan weg is.
Je hebt ook nog niet gezegd of dat je geprobeert hebt om "Sensaura" aan of uit te zetten en dan te kijken of het probleem zich blijft voordoen.

Ik weet het, een heel verhaal, maar ik probeer gewoon te kijken wat je geprobeerd het of niet. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 23:46 ]

Pagina: 1