Toon posts:

linux knoppix auto install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

ik ben nu een tijdje aan het zoeken naar een floppy/cdrom waarmee ik automatische me partities kan indelen en formateren en dat ie daarna met een script knoppix installeerd.(dat is mijn bedoeling)
het handige daaraan is dat je de cdrom/floppy in je pc doet en je weg gaat :*) en als je terug komt dat alles geinstalleerd word.
ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 01:32

CAP-Team

XBL: CAPTeam

waarom zou je knoppix willen installeren, daar is het helemaal niet voor bedoeld.. iso file bakken, is meteen bootable..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

KAn je met knoppix wel gewoon internetten?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

Bij mij werkt het internet direct als ik met de cd opstart.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

He hoe kan dat nou,.... ik kan bijv. geen wachtwoord en gebruikersnaam ingeven.

Mijn gebruikersnaam is ronda101@asdl-comfort.nl en gebruikersnaam planetinternet.
Waar moet ik dat dan invoeren?

Verwijderd

die informatie moet je hier niet zo neergooien!!!

Verwijderd

OMG dat zet je hier toch niet neer oen....

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 07:15:
die informatie moet je hier niet zo neergooien!!!
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 07:18:
OMG dat zet je hier toch niet neer oen....
Rustig maar mensen - adsl-comfort.nl is een niet-bestaand domein (asdl-comfort.nl trouwens ook) en van iemand wiens gebruikersnaam hetzelfde is als z'n providernaam heb ik ook nog nooit gehoord.
Cat7 heeft de gegevens even aangepast zodat we een voorbeeld kunnen geven. Heel verstandig :)
En anders is het een subtiele troll _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 07:57 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Juist Rataplan :) wat iedereen zich meteen weer druk maken hè ;)

Ik ben al dagen bezich het net op te komen terwijl het bij mijn broertje en zijn getwiekte adsl modem wel direct lukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 08:55 ]

Verwijderd

Mijn ervaring met knoppix is dat ik effe mijn kabelverbinding moet configgen en vervolgens sla je het hele zooitje met behulp van save configuration op diskette op.

Daarna laat je knoppix zijn configuratie van diskette halen bij de volgende start van het systeem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 08:53:
Ik ben al dagen bezich het net op te komen terwijl het bij mijn broertje en zijn getwiekte adsl modem wel direct lukt.
dat is logisch, je broertje hoeft niet in te loggen. username en password staan altijd in de modem, en bovendien is hij always-on. als knoppix opstart is er al meteen een lan-verbinding (ik gok dhcp). heb ik hier ook met mijn router

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erbij mij om wel knoppix te installen omdat het zo lekker snel werkt

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Cat7: als je problemen hebt met je internet verbinding onder Linux moet je in Non-Windows Operating Systems zijn. Jouw vraag heeft weinig te maken met -FACEMAN-'s probleem ;)

offtopic:
Overig komt dat omdat je broertje's getweakte modem als router werkt, en die met DHCP een IP en gateway aangeeft (de modem logt dan ook zelf in).
Als je geen router of getweakt modem heb moet je dus dingen goed gaan instellen en zelf inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
ter verduidelijking ik wil gewoon een boot cd'tje maken met een proggie die me partities indeelt en daarna formateert en daarna linux installeert(in mijn geval knoppix).
Ik hoop dat een van jullie mijn misschien een beetje verder kan helpen

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Vandaag de PCM gekocht. daar zat de CD bij. Ik ga het deze week eens allemaal uitproberen.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

@TS: kun je niet gewoon een bootable Ghost image gebruiken? (of denk ik nu weer te simpel)
configureer je partities en installeer Knoppix eenmalig, en Ghosten maar

Verwijderd

Topicstarter
Das inderdaad een simpele oplossing maar kan ghost met linux partities omgaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.freenet.org.nz/misc/knoppix-install.html

Éérste hit met google als je gaat [google=knoppix hard disk install]

Ghost kan iig met ext2 overweg, en als je een disk image maakt heb je nog minder gedoe als met een partition image.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 05-10-2003 22:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt een ben weer een stuk verder
Pagina: 1