HD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 18:29
Mogguh, ik heb hier een oud beestje staan, via een kennis op de kop getikt.
Het gaat om een HP vectra (type geen idee).
Ik ben nu al enige dagen aan het stoeien om een HD te laten herkennen maar het lukt totaal niet.
Het gaat om een KC19+
http://www.plastech.ru/html/catalog/motherboards/kc19+.html
Ik heb me laten vertellen dat het mogelijk is aangezien het een prefab is dat de bios misschien gedeeld wordt via de HD en dat er dan geen eigen HD's in zouden kunnen..... is dat zo?
Het systeem is niet compleet, hd zat er dus ook niet bij en heb er 1 gekocht, een Maxtor 20GB.
In het bios kan ik hem ook nergens laten detecteren oid.
Heb uiteindelijk wel een cdromspeler werkend gekregen, dus de bekabeling en de ide-poorten zijn goed.
Op de schijf zijn geen sectoren e.d. weergegeven dus die kan ik ook niet handmatig proberen in te vullen.
Dusssssss.... ergo conclusio.... zijn die HP's op 1 of andere manier gelocked voor eigen HD's oid?
Iemand een idee/suggestie?

Verwijderd

Misschien kan t systeem niet overweg met een 20 Gb schijf! :+

Wat zijn de specs van t systeem? processor...? etc... vectra... Hmmmz dat zijn allerlei cpu-modellen geweest... dus niet zomaar ff te zeggen welk type t was... Maar als je de cpu weet, dan is dat wat makkelijker :)
Vaak moet je de bios van zo'n HP-systeem met een functietoets laten weten dat er andere hardware in zit... Bij mijn oude Vectra XA (P200MMX) was dat F1 dacht ik... tis alweer een eeuwigheid geleden dat ik daarmeegstoeid heb!

Pak eens een HD onder de 8 Gb, of wellicht zelfs 1 van < 2 Gb :)

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 18:29
Er zit een p3-600 in, lijkt me toch dat die een 20gb aan moet kunnen....
ik heb ook zo geen andere schijf voorhanden.