Wanneer krijg je de edit balk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
De laatste tijd post ik vaak en wil nog ff snel een smiley of een zin goed laten lopen. Helaas krijg ik dan maar al te vaak die lelijke edit balk te zien terwijl ik vaak binnen 30sec de edit doe. Ik gebruik vaak ook de bekijk functie, maar soms moet je gewoon snel reageren in een topic omdat anderen je anders voor zijn (spuit 11 effect).

Nou heb ik deze twee topics even doorgelezen:

editen berichten-> marge <3% eerste half uur?
Wanneer krijg je 'Bericht gewijzigd door' te zien?

Maar helaas zijn het niet de meest recente topics.

Wat zijn dus nu de criteria omtrent het editten van je post? Want ik heb soms enkel een :D -> B) change en dan staat die editbalk er alweer onder hoor (8%) terwijl ik toch echt wel rond de 70 karakters getypt had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik het me goed herriner als je minder dan 3% verandert :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Volgens mij was het in dezelfde minuut en < 3% om 'm niet te krijgen.

Is wat lullig: als je om 11:59:59 iets post en om 12:00:00 veranderd krijg je 'm dus wel, maar om 11:59:00 post en 11:59:59 editen dus niet.

Dacht ik :P

* curry684 zoekt... ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Ik ben benieuwd naar het echte antwoord. Lijkt me nog best lastig dan om in 1sec te editten namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

curry684 schreef op 04 oktober 2003 @ 00:48:
Volgens mij was het in dezelfde minuut en < 3% om 'm niet te krijgen.
* Han heeft vandaag nog een bericht ge-edit die ouder was dan drie dagen en kreeg geen geen edit-message in zijn reply omdat de edit binnen de 3% bleef :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
maar 3%.. is dat niet wat heel erg weinig terwijl het percentage ook lang niet altijd klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Rolex schreef op 04 October 2003 @ 00:57:
maar 3%.. is dat niet wat heel erg weinig terwijl het percentage ook lang niet altijd klopt?
Zie het een stimulans om geen one-liners te posten. Hoe meer je typt, des te meer mag je editten :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

XceeD schreef op 04 October 2003 @ 00:56:
[...]
* curry684 heeft vandaag nog een bericht ge-edit die ouder was dan drie dagen en kreeg geen geen edit-message in zijn reply omdat de edit binnen de 3% bleef :)
Ik bedoelde of ;)
Rolex schreef op 04 October 2003 @ 00:57:
Dat percentage klopt verbazend goed.... het is namelijk een intelligent algoritme dat tracht inserts en deletes te herkennen als 'schuifmutaties' ipv 'puntmutaties'.

Bijv. als ik een typo fix van "Parterrestaalplatserretrappen" tot "Parterrestaalplaatserretrappen" is dat puntsgewijs gezien een stuk of 20 letters gewijzigd, maar schuiftechnisch gezien een insert van 1, wat een veel realistischer percentage geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

XceeD schreef op 04 October 2003 @ 00:59:
[...]
Zie het een stimulans om geen one-liners te posten. Hoe meer je typt, des te meer mag je editten :+
Kun je wel gelijk in hebben, maar is die edit text dan zo verschrikkelijk dat je die vermijden moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

André schreef op 04 October 2003 @ 01:18:
Kun je wel gelijk in hebben, maar is die edit text dan zo verschrikkelijk dat je die vermijden moet?
Het gaat er om dat je kunt zien of iemand zijn post drastisch heeft aangepast.. en ja, dat kan heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als de tekst meer dan 2% gewijzigd is, dan krijg je die balk.
En vanaf react 1.9 is het 2% of meer gewijzigd, _en/of_ door iemand anders gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

XceeD schreef op 04 October 2003 @ 01:22:
[...]
Het gaat er om dat je kunt zien of iemand zijn post drastisch heeft aangepast.. en ja, dat kan heel handig zijn.
Dat ben ik met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

ACM schreef op 04 October 2003 @ 01:23:
Als de tekst meer dan 2% gewijzigd is, dan krijg je die balk.
En vanaf react 1.9 is het 2% of meer gewijzigd, _en/of_ door iemand anders gewijzigd.
Zit die 'edittime = posttime' check er niet meer in?

Vroeger kon je afaik 50% wijzigen zolang het maar binnen afgerond dezelfde minuut gebeurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XceeD schreef op 04 oktober 2003 @ 00:59:
[...]
/me Opent ogen van XceeD en schopt 'em naar de HK :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

curry684 schreef op 04 oktober 2003 @ 01:16:
Dat percentage klopt verbazend goed.... het is namelijk een intelligent algoritme
Soms. Soms is het een dom algoritme dat foute percentages oplevert ;)

Als voorbeeld: deze, behoorlijk lange, post. Ik veranderde één teken (in de code voor een smiley >:)) en voelde me geroepen naar aanleiding van het resultaat de volgende edit te plaatsen:
offtopic:
"Rataplan wijzigde dit bericht 14-09-2003 04:48 (16%)"
WTF? Ik heb :) in :> veranderd! Dat is niet 16%! Dat is 0%, of heel misschien 1%, als je *echt* je best doet!

16%! >! Het lijkt me veilig om te veronderstellen dat het algoritme niet bugvrij is 8)

Overigens weet ik niet of ik dit nou ter plekke verzin of dat het bij Topix al zo geregeld was (of op de FP?), maar het 'ongestraft' kunnen doen van kleine wijzigingen zolang er geen reactie na die van jou is, vind ik een goede regel. Zodra er wel reakties na die van jou zijn zou er imo altijd een edit-regeltje moeten worden toegevoegd, of de wijziging nou 1% of 99% behelst.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
'k Heb laatst het bericht van iemand anders weggehaald met editen en er alleen [knip] neergezet ZONDER edit regel, dat vind ik pas knap :P Zal wel dezelfde rekenfout zijn als Rataplan het over heeft :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Smilies kosten veel tekens, hoe dat komt weet ik niet, maar smilies moet je niet editten

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

curry684 schreef op 04 October 2003 @ 01:28:
Zit die 'edittime = posttime' check er niet meer in?

Vroeger kon je afaik 50% wijzigen zolang het maar binnen afgerond dezelfde minuut gebeurde...
Al meer dan een jaar niet meer... En ik vind het vooralsnog prima werken, waarom zou je niet een wijzigingstekst mogen zien als het 50% gewijzigd is in dezelfde minuut? :)
JvS schreef op 04 October 2003 @ 10:45:
Smilies kosten veel tekens, hoe dat komt weet ik niet, maar smilies moet je niet editten
De ene heet bijvoorbeeld devil.gif, de andere smile.gif.

Als je dus >:) door :) vervangt, verander je niet 1 teken, maar een plaatje met de naam devil.gif door een plaatje met de naam smile.gif. En dat zijn uiteraard al 5 verschillende tekens.
Waarschijnlijk zal er daardoor ook nog wel het een en ander aan verschuivingen optreden dat evt ook nog de boel meer verpest.
Maar waarom het 16% wijziging is in die aangehaalde post weet ik ook niet.
edit:

Om te testen, de >:) in :) gewijzigd -> 1% wijziging, toen weer terug gewijzigd, weer 1% wijziging.
Pas na deze edit kwam de edit-tekst erbij

[ Voor 9% gewijzigd door ACM op 04-10-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rataplan schreef op 04 October 2003 @ 08:53:
Overigens weet ik niet of ik dit nou ter plekke verzin of dat het bij Topix al zo geregeld was (of op de FP?), maar het 'ongestraft' kunnen doen van kleine wijzigingen zolang er geen reactie na die van jou is, vind ik een goede regel. Zodra er wel reakties na die van jou zijn zou er imo altijd een edit-regeltje moeten worden toegevoegd, of de wijziging nou 1% of 99% behelst.
Je kon bij topix max 1 min na het posten nog zoveel wijzigen als je wilde, tenzij er al een reactie na je was geplaatst.

Ik heb dat altijd niet heel handig gevonden, want als iemand eerst een of andere flame neerzet, zich bedenkt en gauw een mooi verhaal neerzet, dan wordt ie beschermd door het algoritme...
Anderzijds, als je een reactie leest en daarop wilt reageren, maar tijdens het reageren wordt de post geedit, dan is jouw reactie dus op de ongewijzigde post _en_ staat er niet bij dat ie gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat ik me ook al een tijdje afvraag :)

Kunnen mods/ admins/ databasers de tekst die er oorspronkelijk stond weer terughalen :?

Just curious :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

ACM schreef op 04 October 2003 @ 11:05:
[...]

Je kon bij topix max 1 min na het posten nog zoveel wijzigen als je wilde, tenzij er al een reactie na je was geplaatst.

Ik heb dat altijd niet heel handig gevonden, want als iemand eerst een of andere flame neerzet, zich bedenkt en gauw een mooi verhaal neerzet, dan wordt ie beschermd door het algoritme...
Anderzijds, als je een reactie leest en daarop wilt reageren, maar tijdens het reageren wordt de post geedit, dan is jouw reactie dus op de ongewijzigde post _en_ staat er niet bij dat ie gewijzigd is.
Ik snap het enerzijds, anderzijds niet helemaal: beide laten zich lezen als argument *tegen* de routine die ik voorstel :D

Maar - zeker als het antwoord op alexandervisser hierboven 'dat kan niet' luidt - point taken, hier zitten we niet op te wachten. Overigens is dat meteen een argument om die edittekst er *altijd* onder te zetten... Of is dat weer teveel van het goede?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
voorbeeld van een edit van mij zonet. Heb 3% geedit in dezelfde minuut en niemand had na mij gepost...

beetje vreemd (was overigens weer een smiley edit)

[edit] hier de link: Rolex in "Goede reactietests"

:)

[ Voor 24% gewijzigd door Ed. op 04-10-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexandervisser schreef op 04 October 2003 @ 15:52:
Wat ik me ook al een tijdje afvraag :)

Kunnen mods/ admins/ databasers de tekst die er oorspronkelijk stond weer terughalen :?

Just curious :)
Voorzover ik weet kunnen de modjes zien wat er heeft gestaan (dit heb ik ooit eens ergens (waarschijnlijk hier in de LA) opgevangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Dat betekend dat er een enorme diepgang in het forum zit, want database technisch is het namelijk best lastig om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rolex schreef op 07 October 2003 @ 00:06:
Dat betekend dat er een enorme diepgang in het forum zit, want database technisch is het namelijk best lastig om te maken
Sterker nog: het klopt ook niet :z

Edits zijn alleen uit de transaction log te vissen (of hoe dat onder MySQL ook heet).

Pagina: 1