Het fotografie forum is open!

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Ik lees meer tweakers dan ik actief post en kom af en toe wel eens topics tegen over fotografie. Ik weet niet hoeveel tweakers zich bezig houden met (amateur) fotografie maar is het wellicht een idee - als hier animo voor is onder de users - om een apart fotografie subforum te openen.

In principe hoort fotografie volgens mij niet echt thuis op tweakers maar met de toenemende populariteit van de digitale camera's die allemaal computer gerelateerd zijn past het er toch wellicht wel in thuis. Misschien iets voor onder Devschuur®?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
D'r is bijvoorbeeld al wel een topic in GT: [rml][ Foto's] Post hier je mooiste Macro Foto's[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Digitale Camera Forum op t.net :)

Zie hier de discussie :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij valt het momenteel wel op te vangen in de al bestaande fora, daarnaast verwacht ik niet dat er zo snel een apart fotografie forum komt; misschien dat we er eens gek mee doen met een Thema ofzo maar zelfs dat zie ik zo snel niet eens gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Beide topics ben ik al eens tegen gekomen. Opzich leuke topics maar het beperkt zich tot 1 onderwerp, ik zou het best leuk vinden een divers aanbod aan fotografie topics tegen te komen. Fotografie gaat verder dan macro foto's e.d. Denk aan dingen als belichting, lenzen, filters etc etc. In geen van de huidige catogorieen past momenteel een diversiteit aan fotografie topics.

Nogmaals, het lijkt me alleen een leuk idee als daar onder de users ook animo voor is. Ik heb hier alleen geen zicht op, wellicht dat andere hier een beeld van hebben. Of dat er is gepolst kan worden onder de users wat zij daar eventueel van zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

En dit was nu de meest recente (slechts 2 maanden oud ;) : Een speciale forum voor digitale camera's

Lijkt me ondertussen wel afdoende behandeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif

Ik had de andere topics wel gevonden maar zag inderdaad dat de recenste al 2 maanden oud was. En ik kan daarop reageren maar wou het toch zelf wel even proberen. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

MrCaBLeGuY schreef op 04 October 2003 @ 00:49:
[afbeelding]

Ik had de andere topics wel gevonden maar zag inderdaad dat de recenste al 2 maanden oud was. En ik kan daarop reageren maar wou het toch zelf wel even proberen. [afbeelding]
:)

Kan wel dicht dus ;)

Of niet, MrCableGuy wil het zo graag bespreken dat ik hierdoor een heel stuk post heb verneukt getuige z'n kick in een ander topic hierover :D

Dan maar deze terug open en die ander back down ;)

[ Voor 21% gewijzigd door curry684 op 04-10-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
(K)

Dat vind ik wel erg lief. In dat geval ga ik straks nog even zin maken om dezelfde reactie eruit te pruttelen :) Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

Pelle

🚴‍♂️

Denk niet dat het hier bestaansrecht heeft. Er is een fotografie-forum ontstaan aan de hand van de topics in Gadget Talk, en half digicam-gek GoT loopt er inmiddels rond: www.dutchphotozone.com

Verder heeft Fok! ook een fotografieforum, maar het niveau is daar niet zo gek hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Wellicht zit er nog best leven in als je het ruimer zou opzetten: dus alle vormen van fotografie en videobewerking. Audio, Video & HiFi Forum limiteert zich vaak tot de hardware kant van het verhaal zoals DVD-spelers en Home Cinema sets, terwijl Gadget Talk zich vooral tot de geile apparaatjes beperkt. Een apart forum voor alle facetten van beeldopname en -bewerking zou wellicht best iets zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Ok nou poging 2 tot verhaal :) Ik ken in Nederland geen spectaculaire fotografie forums voor echte serieuze fotografie discussies en conversaties. Fok heeft er sinds kort een en staan af en toe wel leuke dingen, maar wat pelle al zegt, het nivo daar is niet zo gek hoog en de helft (zo niet meer) van de topics hoort eigenlijk niet echt bij fotografie.

Nogmaals met klem, het lijkt mij hier reuze leuk maar dan moet er wel animo voor zijn onder de users. Zonder geinteresseerde en kenners wordt zo een subforum geen succes, dus wellicht kan zoiets gepolst worden. En er zullen altijd wel mensen zijn die het flut of zinloos vinden, maar ja ik vind ook niet elk subforum even leuk en kom daar dan gewoon niet. Maar als er een groep te vinden is die daar even als ik warm voor lopen kan het volgens mij best een waardevolle toevoeging zijn.

De meningen in die vorige topics liepen een beetje uiteen volgens mij. Dan maar even wat ik me voorstel bij een fotografie subforum op tweakers. Als eerste lijkt het me een succes om topics als 'welke cam moet ik kopen' of 'heb je ervaring met ...' lekker te verbannen en uitsluitend topics die echt iets met fotografie te maken hebben toe te staan. Hieronder een klein rijtje van wat voor onderwerpen ik leuk zou vinden om conversaties, discussies en tips over te zien, onderverdeeld in wat catogorieen.

Fotografie technieken
• CCD's
• Sluitertijden/Diafragma's/ISO
• Objectieven
• White balance

Belichting
• buitenlicht, tegenlicht, etc
• binnenlicht
• flitstechnieken, bouncen etc
• kunstverlichting

Fotografie thema's
• Zwart-wit fotografie
• Macro/Close-up
• Portret fotografie
• Object opnames, fotostudio's, achtergronden etc.
• Bewegende objecten fotograferen
• Natuur, dieren

Visueel
• Perpectief
• Diepte
• Achtergrond
• Kleur en contrast

En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan als ik dieper doordenk. Al met al denk ik dat het fotograferen een hoop leuke aspecten met zich meebrengt en door de opkomst van digitale fotografie wordt alles veel toegankelijker voor iedereen omdat je nu eindeloos kunt experimenteren. En fotograferen mag voor sommige mensen dan wel niet meer zijn dan het indrukken van het knopje maar er zit natuurlijk veel meer achter. Met name dingen als kijken, kleur, contrast etc zijn interessant om over te praten/filosoferen.

Topics starten over o.a. bovenstaande dingen kan momenteel niet echt in 1 van de andere categorieen. En ik denk dat er genoeg serieuze en leuke topics te creeeren zijn om een goede invulling te geven aan een fotografie forum. Wellicht kan met enige voorbereiding en vooraf gekletst een mooi forum worden opgezet voor serieuze fotografie topics die in goede banen geleid wordt door een of meerdere enthousiaste mods.

Tot zover even mijn gespui, ik zie wederom uit naar de reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door MrCaBLeGuY op 04-10-2003 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

MrCaBLeGuY schreef op 04 oktober 2003 @ 01:47:
Als eerste lijkt het me een succes om topics als 'welke cam moet ik kopen' of 'heb je ervaring met ...' lekker te verbannen en uitsluitend topics die echt iets met fotografie te maken hebben toe te staan.
Dat lijkt mij nou juist geen succes. De "welke cam moet ik kopen" topics moeten volgens bepaalde regels worden opgesteld. Een user geeft aan wat hij belangrijk vindt, wat hij gezien heeft aan cams etc. en kan dan hulp van medetweakers krijgen bij zijn aanschaf. Aan de reacties te merken wordt dat toch wel als positief beschouwd. Ook "ervaringen met..." kunnen waardevolle topics opleveren. Ik hoef denk ik alleen maar A60/A70 te roepen en vrijwel iedereen weet waar ik het over heb. Veel mensen hebben die topics gelezen en hebben op basis van die topics een keuze kunnen maken voor een cam.

Voor de rest vindt ik het wel een leuk idee, een apart fotografiesubforum. Aan de andere kant, het heeft niets maar dan ook niets met PC's etc te maken :)
De hardware wel, de software ook alleen de compositie etc. niet. Persoonlijk zou ik voor fotografievragen eerder bij een DPZ kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 04 October 2003 @ 02:09:
[...]
Aan de andere kant, het heeft niets maar dan ook niets met PC's etc te maken :)
De hardware wel, de software ook alleen de compositie etc. niet. Persoonlijk zou ik voor fotografievragen eerder bij een DPZ kijken.
Nee daar heb je inderdaad gelijk in, de brug naar t.net lijkt mij de digitale fotografie en de softwarematige bewerking van deze foto's. Uiteraard zijn de onderwerpen zoals belichting, visuele dingen, lenstechnieken etc niet echt gerelateerd aan computer zaken e.d. Om die reden hoort het eigenlijk ook niet zo thuis op t.net. Maar aangezien het nivo hier over het algemeen hoog is en er al veel users bestaan waarvan mogelijk ook een deel geinteresseerd in fotografie zou ik het toch een leuke toevoeging vinden aan het forum.

Mocht er animo voor zijn zou proberen altijd kunnen, mocht het niet worden wat er van gehoopt werd of past het toch niet op t.net kan het ten alle tijden weer weg. Mocht het 'de proefperiode' doorstaan wordt het wellicht een waardevolle toevoeging aan het forum waar veel users plezier aan kunnen beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Maar goed, zo kun je wel vaker zeggen dat dit een pc forum is. Maar je kunt ook breder gaan denken, en dan zou zo'n forum een goed bestaansrecht kunnen hebben. Ook kun je dan gaan concureren met DPZ.

Ik heb bij meerdere aanvragen voor bepaalde forums wel eens het idee dat men te kortzichtig is. Waarom het forum niet uitbreiden met onderwerpen die heel erg gerelateerd zijn aan pc's. Zo krijg je nog meer mensen die op got komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Voor zover ik kan oordelen over de t.net organisatie is het hart van de toko vol van computer en software gedoe :) Dat het forum wat hierbij ontstaan is daar dan ook voornamelijk over gaat lijkt me een logische stap.

Maar de users die op dit forum 'geboren' zijn hebben natuurlijk ook meer interesses. Daarom denk ik ook dat Andre een punt heeft met dat bestaansrecht. Anderzijds snap ik ook wel dat GOT geen FOK is of wil worden. Erg uitwijken van je 'core business' trekt wellicht ook weer mensen aan waar je niet op zit te wachten (zoals ik :P). Dus dingen als Lifestyle, School en studie etc vind ik hier niet zo thuishoren. In ieder geval niet in een aparte categorie. Maar fotografie, met als technische aanleiding de digitale fotografie zou hier niet echt mistaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

De categorieën die je noemt:

• Fotografie technieken,
• Belichting,
• Fotografie thema's en
• Visueel.

Worden nu voorgesteld als subfora. Als er een fotografie subforum zou komen, dan denk ik dat je deze zaken in 1 subforum moet gooien. Je krijgt dan geen onderscheid tussen 2 categorieën zoals dat bij bijvoorbeeld DPZ wel het geval is. Ik noem een Camera's Digitaal, Lenzen, Photoshop. Al deze categorieën komen dan willekeurig in het fictieve FSF (Fotografie SubForum)©. :P

Ik hoop niet dat ik mensen voor hun schenen schop, maar ik denk dat er relatief weinig users zijn @ GoT die een behoorlijke kennis hebben van fotografie, althans wat ik uit postings kan opmaken. Ik verwacht dat je zeker in het begin een behoorlijke hoeveelheid simpele vragen krijgt. Wat ik wil zeggen is, je hebt dan kans op een subforum wat iig in het begin een laag niveau heeft. Of dat goed of slecht is, mogen andere over oordelen :)
De users die wél een goede tot zeer goede kennis hebben van fotografie kunnen ook afhaken bij gevoelsmatige makkelijke (zoek)vragen.

Het is wellicht het tijdstip waardoor ik wat beren zie, het idee op zich lijkt mij iig wel leuk. Wellicht een idee om eens als Themaforum te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Nee SmartDoDo zo bedoelde ik dat niet :) Ik bedoelde inderdaad 1 subforum maar had alleen de onderdelen die daarin behandeld kunnen worden even verdeeld in wat onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

het idee op zich lijkt mij iig wel leuk. Wellicht een idee om eens als Themaforum te proberen
Het themaforum is meer bedoeld voor sportevenementen, nieuwsfeiten of andere zaken die tijdelijk veel aandacht nodig hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

JvS schreef op 04 October 2003 @ 10:43:
[...]
Het themaforum is meer bedoeld voor sportevenementen, nieuwsfeiten of andere zaken die tijdelijk veel aandacht nodig hebben.
Dat wist ik, alleen heb ik het eigenwijs als mogelijkheid geopperd ;)

Om eerlijk te zijn zie ik op een andere manier niet snel een nieuw subforum van de grond komen, alhoewel ik daar ook weinig inzicht in heb natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, maar is het nodig? In Gadget Talk is alle ruimte om over die onderwerpen te discusseren, als Gadget talk veel te groot wordt, dan wordt er nagedacht over een splitsing. Ik proef hier meer een behoefte aan een apart forum om erkenning van digitale fotografie, dan dat het echt nodig is :).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 04-10-2003 11:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

JvS schreef op 04 October 2003 @ 11:00:
mjah, maar is het nodig? In Gadget Talk is alle ruimte om over die onderwerpen te discusseren, als Gadget talk veel te groot wordt, dan wordt er nagedacht over een splitsing. Ik proef hier meer een behoefte aan een apart forum om erkenning van digitale fotografie, dan dat het echt nodig is :).
Ik zeg niet dat het nodig is, maar vragen over fotografie horen niet altijd thuis in GT. Met een vraag over fotografiesoftware (Photoshop bijv.) kom je al terecht in SA.

De huidige opzet van GT trekt in hoofdzakelijk alleen mensen die hulp willen op hardwarematig gebied. "Welke batterijen in mijn cam", "Moet ik de Sony of de Canon kopen?" etc. Door de huidige opzet van GT trek je dan ook weinig echte fotografie aan.
Ik snap heel goed dat er geen FSF komt, en dat iets dergelijks pas zou komen wanneer er duidelijk behoefte aan is. Aan de andere kant, door een dergelijk subforum te creëren geef je ook meer de ruimte aan mensen die anders ergens anders hun fotografievragen zouden stellen.
Ik proef hier meer een behoefte aan een apart forum om erkenning van digitale fotografie, dan dat het echt nodig is
Proef je dat uit mijn posts of die van MrCaBLeGuY? Want het zal mij worst zijn eigenlijk, voor mijn fotografievragen ga ik ergens anders heen ;) Echter, denk ik wel dat door specifieker in te zetten op fotografie er ook meer kennis zal komen dan nu het geval is in GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
JvS schreef op 04 October 2003 @ 11:00:
Als je dat uit mijn posts proeft moet je ze nog een keertje lezen ;)

Het zal mijn eigenlijk enorm ******** of t.net digitale fotografie erkent of niet :P Maar het lijkt me - als je meer users zijn die van fotografie houden - gewoon een leuke toevoeging aan het forum. GT vind ik absoluut niet geschikt voor een van die onderwerpen. Daarnaast nodigt het mensen ook niet uit om te gaan converseren over fotografie in tegenstelling tot een apart subfora. Zo zal er mijn inziens dus nooit veel over een onderwerp als fotografie gepraat worden en als dat de motivatie is voor het nadenken over een subforum komt die er vast nooit.

Ik deel het idee van SmartDoDo over dat Themaforum. En dan niet zozeer om het als thema forum te openen maar meer als proef. Dan noem je het een 'proeftijd forum' ofzo ;) Kijk het 2 maanden aan of het enigszins waarde heeft en het gaat lopen. Mocht dat leuk worden is het geslaagd mocht het niks zijn kan het probleemloos weer ongedaan gemaakt worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
*Kuck* Dit wàs dus echt een edit :|

Een duidelijk voorbeeld is: [rml][ FOT] Kunstlicht ....[/rml]
Dit forum is vooral bedoeld om te praten over gadgets maar dit leek me op zich wel duidelijk ;)
Bron: GT Faq & Policy

Met andere woorden, deze vraag hoort niet in GT, eerder in SG. GT ìs dus geen subforum waar je algemeen terecht kunt voor vragen over fotografie. Het is dus wat versplintert als je het zo zou bekijken.

[ Voor 53% gewijzigd door SmartDoDo op 04-10-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Pelle:
Denk niet dat het hier bestaansrecht heeft. Er is een fotografie-forum ontstaan aan de hand van de topics in Gadget Talk, en half digicam-gek GoT loopt er inmiddels rond: www.dutchphotozone.com

Verder heeft Fok! ook een fotografieforum, maar het niveau is daar niet zo gek hoog.
*eensch is*

dutchphotozone lurk ik ook af en toe 's en imo is dat een uitermate geschikt forum voor alle onderwerpen die MrCaBLeGuY hier opnoemt... En als je wat mist, kun je degenen die over dat forum gaan toch eens een mailtje sturen? ;)

* drm ziet er op GoT niet zo veel heil in... :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Naar aanleiding van deze en de 10 voorgaande requests zijn we in de crewfora nog eens zwaar aan het discussieren geslagen, en we hebben dus uiteindelijk besloten om het concept een kans te geven in de vorm van een Themaforum, zie Nieuw Themaforum: Fotografie :)

Gedurende de looptijd zal geevalueerd worden of het al of niet toekomst heeft als los forum dus, en in dit topic mogen jullie alle eventuele feedback kwijt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
Kan iemand met vertellen waarom je in het fotografie forum geen vragen over camera's mag stellen?

Terwijl volgens de sticky "TF:Foto is geen fotoalbum. " is. Vrees ik dat het daar op deze manier wel tot gedoemd is, aangezien ik op GOT (als ik heel eerlijk ben) niet heel veel diepgaande discussies over foto's of fotografie verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Charly op 14-10-2003 10:53 . Reden: lopende zinnen zijn de shizzle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Het gaat over jouw topic: [rml][ Pentax ME] Motordrive of nieuwe camera?[/rml]

Die heb ik naar GT gemoved omdat hardwarematige vragen- en problemen nog steeds in GT horen, en niet in TF:F, zoals in zowel de policy van TF:F als in die van GT staat uitgelegd :)

[ Voor 19% gewijzigd door Remy op 14-10-2003 10:56 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
ReemF schreef op 14 October 2003 @ 10:55:
Het gaat over jouw topic: [rml][ Pentax ME] Motordrive of nieuwe camera?[/rml]

Die heb ik naar GT gemoved omdat hardwarematige vragen- en problemen nog steeds in GT horen, en niet in TF:F, zoals in zowel de policy van TF:F als in die van GT staat uitgelegd :)
Inderdaad, dat snap ik dus niet. Jullie willen blijkbaar niet dat het een 'foto album' wordt. Maar je mag er geen vragen over camera's stellen. De logica daar achter ontgaat me een beetje.

(Dat mijn topic verplaatst is was natuurlijk terecht, maar ik zou het leuk vinden als het foto forum blijft en dan moet het natuurlijk wel bruikbaar zijn. En zoals het nu gebruikt wordt zie ik het als niet veel meer dan een foto album.)

[ Voor 6% gewijzigd door Charly op 14-10-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik zie anders verbazend veel inhoudelijk commentaar in het Themaforum tot nu toe over de techniek van het fotograferen zelf, dus vraag me af waarom jij vindt dat het alleen maar een fotoalbum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Het Thema Forum: Fotografie is dan ook meer bedoeld voor de technische kanten en de resultaten achter fotografie, inclusief zaken als compositie, speciale omstandigheden, en dergelijke. Het hardwarematig-technische deel hoort inderdaad nog steeds in GT. Het lijkt nu zo op een fotoalbum gebeuren, omdat mensen graag hun kunnen willen showen: dat is ook te zien aan de verschillende showcase topics ;)

Maar als het Thema Forum er wat langer is, zullen er heus meer discussies over techniek, fotografie-principes, how-to's, specials en dergelijke komen. Dus ik zou zeggen, heb geduld en je zal zien dat het heus wat gevarieerder zal worden dan het nu is :)

Want je moet even in je achterhoofd houden: het bestaat pas sinds zondagmiddag, nog niet eens 48 uur. Geduld is in dit geval een schone zaak :P

edit: En zie ook curry684 hierboven natuurlijk :)

edit2: op hieronder: idd, dat gaf ik nog niet duidelijk aan in mijn post hier, omdat ik meer op de visie van Charly in ging. Maar tot nu toe loopt het al heel best ja :)

[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 14-10-2003 11:51 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

ReemF schreef op 14 October 2003 @ 11:46:
Het lijkt nu zo op een fotoalbum gebeuren, omdat mensen graag hun kunnen willen showen: dat is ook te zien aan de verschillende showcase topics ;)
Het mooie is dat die Showcase topics gemiddeld toch al 10~30 replies trekken waarvan 3 met foto's en de rest inhoudelijk over 'en dat had je beter zo kunnen doen' en 'maar de compositie klopt daar niet want...'

Afaics slaagt de opzet nu al aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Okee. Ik zeg natuurlijk ook maar wat. En ik heb idd niet alle 'show' topics beken, dus als jullie zeggen dat er wel inhoudelijk op in gegaan wordt wil ik dat wel van jullie aannemen. ;)

En dat het pas net open is scheelt natuurlijk ook. Ik dacht dat het al sinds ergens vorige week liep. Maargoed, na al jullie argumenten heb ik niks gezegd en blijf ik voorlopig wel lekker lurken, tot ik zelf weer een rolletje vol heb natuurlijk...

Hopelijk krijgen jullie gelijk, en wordt/blijft het inderdaad een forum met enig niveau. En ik zal voortaan beter de sticky lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Charly schreef op 14 October 2003 @ 12:05:
En dat het pas net open is scheelt natuurlijk ook. Ik dacht dat het al sinds ergens vorige week liep. Maargoed, na al jullie argumenten heb ik niks gezegd en blijf ik voorlopig wel lekker lurken, tot ik zelf weer een rolletje vol heb natuurlijk...
En als je wel gelijk gaat krijgen was het een leuk tijdelijk Themaforum en komt er zeker geen vervolg :)

Tis wat ons betreft natuurlijk ook een experiment :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[evaluatiemoment/kick]

Het TF forum begint zijn nieuwigheid te verliezen en het aantal posts worden minder. Ligt dit aan het feit dat de interesse afneemt? Ik geloof van niet. Wat ik denk is dat het ligt aan het, mijns inziens, te strenge format. Er is gekozen om de digitale fotografie in 2 delen te knippen. De techniek en de uitvoering.
Ik zou toch graag nog het balletje eens opgooien om ze samen te voegen in het ene subforum. Volgens mij zijn ze namelijk meer verbonden dan het op het eerste gezicht misschien lijkt. De kwalliteit van de uitvoering is namelijk ook afhankelijk van de digicam zelf. Je kan een camera het best reviewen met de foto's die je ermee maakt lijkt mij.

Wat ook meespeelt is dat er volgens mij (Als ik naar mij zelf kijk geldt dit in elk geval) Dat ik wat betreft 'gadgets' alleen geinteresseerd ben in digicams. Maar omdat dit maar een beperkt deel van GT behelst kom ik daar niet veel, terwijl ik het TF wel in de gaten hou. En daar nu juist de camerabesprekingen weer mis.
Dus ik zou toch nog graag eens om een heroverweging willen verzoeken om alle (nieuwe)digicamtopics in het TF te laten zetten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Alfredt schreef op 22 October 2003 @ 15:20:
[evaluatiemoment/kick]

Het TF forum begint zijn nieuwigheid te verliezen en het aantal posts worden minder. Ligt dit aan het feit dat de interesse afneemt? Ik geloof van niet.
De rest quote ik niet maar ben het er wel in het geheel met Alfredt eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja inderdaad Fredt.
Het is nu eigenlijk niet veel meer dan een showcase, wat opzich leuk is, maar mij onvoldoende lijkt voor een goed, leuk lopend forum op lange termijn.
De techniek erachter, verschillende cams, maar ook hoe je het best je foto's kunt oplappen met Photoshop lijkt me samen een goed kansvol forum worden. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Als je op dit moment TF wil evalueren moet je tevens evalueren welk effect het TF op Gadget Talk heeft gehad. Mocht de impact op GT minimaal zijn geweest, kan het wellicht interessant zijn om te kijken of we idd de foto-related gadgets ook over kunnen sluizen...

* curry684 wacht op input van de rooie TF-rakkers :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Naar aanleiding van Alle (digitale) fotografie vanaf nu in het fotografie-forum en Fotoforum nu voor hard en soft en pronkware is dit een mooie duw naar boven ;)

Ik wil iig zeggen dat ik het heel positief vind dat ook de hardware bij het huidige themaforum komt en denk dat dit een goede beslissing is geweest :) Ook moet ik bekennen dat ik dit niet verwacht had, iig voor mij het bewijs dat GoT open staat voor verandering en oor heeft naar de vraag van de users (Voor de mensen die daar wel eens tegenaan schoppen, niet meer zeuren :P).

Ik heb wel een paar vragen:

• Wat wordt de naam van het nieuwe subforum, het huidige is namelijk nog steeds een Themaforum. Wordt dit F(otografie)F(orum)?
• Zijn postings in dit nieuwe forum techpostings of niet? Niet dat dit voor mij persoonlijk interessant is, maar wel iets wat in FAQ's over SG etc. toegang meegenomen moet worden :)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Waaronder valt het evt nieuwe subforum? Foto's zijn meer devschuur, bewerken is software, toestellen zijn hardware. Software gedeelte lijkt me het kleinste, maar keuze tussen hardware en dev vin ik vrij lastig. Themaforum begon als een puur devforum, maar met deze toevoeging zit er ook hardware bij. Aan andere kant, hardware is al enorm groot, misschien valt het beter op in de kleinere devschuur :) Anyone?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Remy

Remy

Daar zijn we nog niet over uit tot het misschien een definitief forum wordt. Ondertussen blijft het in GC als Thema Forum staan :)

LinkedIn
Instagram

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

ReemF schreef op 20 november 2003 @ 22:14:
Daar zijn we nog niet over uit tot het misschien een definitief forum wordt.
Dat begrijp ik niet, want als ik athlonkmf in "Fotoforum nu voor hard en soft en pronkw..." lees:
In overleg met de crew is besloten dat het fotoforum zichzelf staande kan houden en dus een eigen plaats op GOT verdiend.
Dan ìs er al sprake van een definitief (sub)forum :?

• Remy

Remy

Als zodanig heet het nog steeds Thema Forum he ;), de test van het forum loopt nog niet zo heel erg lang. Dat het een definitief forum gaat worden is al waarschijnlijk, maar waar precies, dat zoeken we nog even uit :)

LinkedIn
Instagram

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

ReemF schreef op 20 november 2003 @ 22:34:
Dat het een definitief forum gaat worden is al waarschijnlijk, maar waar precies, dat zoeken we nog even uit :)
ReemF, je zou de politiek in moeten :P

Dat nog niet geheel duidelijk is onder welke hoofdgroep het gaat vallen begrijp ik, alleen wordt er om mijn vraag heen gedraaid of ik begrijp je niet goed :)

Laat ik het simpel stellen: Het huidige Themaforum Fotografie, is (wordt) dit een definitief forum of niet? :)

• Remy

Remy

SmartDoDo, wacht nou maar rustig af ;). Dat merk je allemaal vanzelf wel, het hoeft niet a la minuut besloten te worden, dus gewoon geduld hebben zal in dit geval het belangrijkste zijn :)

LinkedIn
Instagram

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

ReemF schreef op 20 november 2003 @ 22:48:
SmartDoDo, wacht nou maar rustig af ;)
Besef wel dat er nu een tegenspraak is in wat er verkondigd wordt :) Maar ik ga wel in m'n mand ;)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Voorlopig blijft de FF nog steeds een themaforum. Er moet in ieder geval een nieuwe faq en policy gemaakt worden daarvoor. Waar het later toebehoort, dat zien we later wel.

En voorlopig is het voor het gemak zo dat alles wat met fotografie te maken heeft, naar de FF wordt geschopt. Over de details zijn we het nog niet eens (bv. geheugenkaartjes en lezers daarvan?).

En het huidige themaforum fotografie. Of het echt definitief wordt, de kans is groot. Maar dat ligt dus helemaal aan de bezoekers daarvan. Heeft die forum zoveel meerwaarde dat het op zichzelf kan blijven bestaan, dan is het zeker een ja.

[ Voor 25% gewijzigd door kmf op 20-11-2003 23:06 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DarkX schreef op 20 november 2003 @ 22:11:
Waaronder valt het evt nieuwe subforum? Foto's zijn meer devschuur, bewerken is software, toestellen zijn hardware. Software gedeelte lijkt me het kleinste, maar keuze tussen hardware en dev vin ik vrij lastig. Themaforum begon als een puur devforum, maar met deze toevoeging zit er ook hardware bij. Aan andere kant, hardware is al enorm groot, misschien valt het beter op in de kleinere devschuur :) Anyone?
Het is eigenlijk een kind van Gadget Talk, het zou dus evenzogoed in HW gehuisd worden. Maar persoonlijk vind ik dat HW alléén PC-related hardware zou moeten behandelen, dus HW zou imo als hoofdgroep voor FF afvallen.

En Devschuur: sja .. in mijn ogen hebben digicams en foto's niks met devven te maken. Fotobewerking zou in W&G kunnen, maar imo betreft het "G" van W&G louter zelfgemaakte 2D/3D stuff.

Blijft over: GC en daar staat het imo ook prima. Daarnaast is fotografie niet echt de core-business van GoT. Wanneer er in de toekomst een Autoforum, Kookforum, Sexforum, whatever zou komen, dan zou die ook prima in GC passen :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 21-11-2003 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jongens, geweldige beslissing!

echt gaaf :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

BalusC schreef op 21 november 2003 @ 07:19:
[...]
Het is eigenlijk een kind van Gadget Talk, het zou dus evenzogoed in HW gehuisd worden. Maar persoonlijk vind ik dat HW alléén PC-related hardware zou moeten behandelen, dus HW zou imo als hoofdgroep voor FF afvallen.

En Devschuur: sja .. in mijn ogen hebben digicams en foto's niks met devven te maken. Fotobewerking zou in W&G kunnen, maar imo betreft het "G" van W&G louter zelfgemaakte 2D/3D stuff.

Blijft over: GC en daar staat het imo ook prima. Daarnaast is fotografie niet echt de core-business van GoT. Wanneer er in de toekomst een Autoforum, Kookforum, Sexforum, whatever zou komen, dan zou die ook prima in GC passen :)
Ja? Maar foto's ZIJN toch zelfgemaakte 2D stuff? G gaat voor een groot deel over de grafische creaties van tweakers, W over de scriptcreaties van tweakers, waarom kunnen de fotocreaties van tweakers daar niet bij? En een kinda GT... voordat die toestellen erbij waren zat er dus NIKS hardware relateds bij :)

En General Chat kan ook wel opzich, maar ik vind het er toch een beetje maf staan. Fotografie is misschien geen core bussiness, maar het heeft wel meer raakvlakken met de corebussiness dan bijv een kookforum oid. Zoals gezegd heeft het raakvlakken met zowel graphics als hardware :) Tis beetje grensgeval imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij 2D stuff voor G denk ik echt wel meer aan pixelneuken, painten, PSP'en, photoshoppen, etc. dan aan foto's :)
En een kinda GT... voordat die toestellen erbij waren zat er dus NIKS hardware relateds bij
Dit vat ik even niet .. Kun je wat duidelijker zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Alfredt schreef op 21 november 2003 @ 09:10:
Jongens, geweldige beslissing!

echt gaaf :)
Inderdaad :) Ik was zelf al van plan om een keer voor te stellen om hardware ook in Fotografie forum toe te laten (ja, echt waar :P), maar dat is nu niet meer nodig _o_
athlonkmf schreef op 20 november 2003 @ 23:05:

Over de details zijn we het nog niet eens (bv. geheugenkaartjes en lezers daarvan?).
Ik heb er natuurlijk niet zoveel over te zeggen, maar aangezien geheugenkaartjes niet altijd voor camera's worden gebruikt zou je een goed onderscheid moeten maken. Een vraag over geheugenkaartjes voor een digicam zou dan best in Fotografie kunnen, maar een probleem met een geheugenkaart/kaartlezer heeft niks te maken met fotografie en hoort dan gewoon in Gadget Talk lijkt me :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

MaRc0 schreef op 21 november 2003 @ 12:44:
[...]
... maar een probleem met een geheugenkaart/kaartlezer heeft niks te maken met fotografie en hoort dan gewoon in Gadget Talk lijkt me :)
Mwah, daar is Opslagmedia & I/O Controllers eigenlijk meer voor ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Aah, dat kan ook nog, maar het ging me er vooral om dat geheugenkaartjes best in Fotografie zouden kunnen, maar dat het dan ook echt met fotografie te maken moet hebben :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

BalusC schreef op 21 november 2003 @ 12:39:
Bij 2D stuff voor G denk ik echt wel meer aan pixelneuken, painten, PSP'en, photoshoppen, etc. dan aan foto's :)
[...]
Dit vat ik even niet .. Kun je wat duidelijker zijn? :)
Tja. Bij graphics denk ik aan alles wat bij graphics hoort, niet specifiek wat ik met photoshop maak. :)

Tot voor gisteren zaten de toestelrelated topics nog gewoon in GT, wat wil zeggen dat er nog best een bult topics in Fotografie stonden die niet GT related zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 21-11-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, op die fiets .. Sja, aangezien 1 op de 3 huishoudens over een digicam schijnen te beschikken is zo'n ding niet echt een gadget meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ach ja. maar momenteel worden al die flashcardsspullen bij GT gepleurd. Niks mis mee vind ik, omdat ze heel vaak ook met digicams worden verbonden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Daar heb je weer gelijk in athlonkmf, al die CF/SM/SD/MMC/memory-stick kaarten worden vooral voor digicams gebruikt, en ook MP3-spelers wel een beetje :).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

ReemF schreef op 21 november 2003 @ 13:41:
Daar heb je weer gelijk in athlonkmf, al die CF/SM/SD/MMC/memory-stick kaarten worden vooral voor digicams gebruikt, en ook MP3-spelers wel een beetje :).
Je vergeet de Xd picture cards :P

* aReaRe heeft een Fuji Finepix 210 waar die Xd kaartjes in gaan :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1