Toon posts:

Creative GF3 Ti500 Instabiel met nieuwe drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een enorm probleem met mijn Creative Gf3 ti500 kaartje.

Het zit zo. Op het moment draai ik win2k (sp4), heb heb relatief oude driver draaien (versie 43.25 WHQL). Deze drivers deden het goed en mijn machine is stabiel.

Nu wilde ik mijn drivers ff updaten, altijd handig, want had wat problemen met mijn tv-out (blokjes met hardware ondersteuning in PowerDVD). Dus de drivers van Nvidia gedownload 45.23 ook whql.

Eerst netjes drivers gedeinstalleerd, en Detonator destroyer eroverheen. Die vond niets meer dus geherlaarsd.
Ff voor de zekerheid virusscan uitgezet (norman) en nieuwe drivers opgestart.
Welkom bla bla bla... Je ziet dan de drivers installen. En bij 27% Poef! een cursor links boven, en af en toe zie je wat blauwe schermen knipperen. Ik heb geduldig gewacht, en na 5 minuten kreeg ik mijn beeld terug, met de melding dat ik mijn pctje weer moest herlaarzen.

Het opnieuw laden van w2k duurde vreselijk lang, zeker 10 minuten.
Nu is mijn bak zeer traag, en elke wijziging die ik wil doen, krijg ik wel een foutmelding van nvidia dat desk.cpl foutief is.

Voor de zekerheid mijn HD geleegd, Winxp erop, na 45 min. install, op een schone install, deze drivers erop. Meteen Hangen. Toen mijn oude w2k image eropgezet met oude drivers en meteen werken.

Is mijn gfje nou dood of half stabiel? of gewoon een nieuwe videokaart kopen.

HW:
Chaintech 7KJD0 (AMD 761 & Via)
512 mb DDR Kingston
Soundblaster 5.1 Live!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Blijkbaar is het gewoon een bugje in de dets als oudere nog werken.
Advies: deze even over slaan en op de volgende wachten (en zeker niet om zoiets een nieuwe kaart gaan kopen!).

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Welke driver heb je voor je videokaart geinstalleerd na die format?
Want de 45.23 (en 45.33) geeft idd dit soort problemen icm met een g3ti500 (zie ook in de meuktracker @ de FP). Ik had er ook last van. En ik was niet alleen...
meuk: nVidia Detonator 45.23 WHQL

Maarja, nu je die image weer hebt is het weer ok?

Gooi er voor nu gewoon 44.03 op, die werkt wel zonder problemen met die kaart en is vrij recent..

Ik hoop gewoon dat het met de volgende driver weer gewoon werkt :/

Ik heb btw XPpro
En dan heb je ook eht probleem dat booten heel lang duurt. Maar ik kon wel gewoon de driver installen btw..

Ik denk dus niet dat je videokaart halfdood is ofzo, maar dat die driver niet 100% tof is icm een ti500..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Heb de drivers daarna ook geprobeerd, dus ook 44.03 maar dat hing ook.

Tijd voor bed, ga morgen weer verder stoeien.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm.. Kzal nog even checken dan, maar ik dacht toch echt dat ik vanavond nog de 44.03 erop gezet had en ik had nog geen problemen :?
Kzal het melden als ik problemen krijg.. Gek genoeg heeft een g3classic hier er geen last van 8)7
De classic is btw een Asus, de ti500 een Hercules.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast