Ik zit hier bij een kennis om te proberen zn kabelfoon abonnement via ics te delen met een 2e pc. No problem, zou je zeggen. Hier dus wel. Gisteravond heb ik in de pc die als server gaat functioneren een 2e nic gezet (3C905). Deze werkte op dat moment uitstekend. De verbinding heb ik toen getest door m'n laptop eraan te hangen. Wegens tijdgebrek ben ik vanavond verder gegaan (er moest nog een kabel geknepen worden). Nu is de gisteren ingebouwde 3C905 nic dood. Hij wordt wel gezien in windows, maar als ik de kabel erin stop geeft ie nog steeds aan dat ie disconnected is. De kabel is in orde, dit heb ik wederom getest met m'n laptop.
Ook na het inbouwen van een nieuwe (andere dus) 3C905B-TX-M nic krijg ik nog steeds de disconnected melding.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Het zou natuurlijk kunnen dat het betreffende PCI-slot brak is, maar dan zou de kaart ook niet gedetecteerd en geïnstalleerd moeten kunnen worden. Dat lijkt mij althans.
Alvast bedankt
Ook na het inbouwen van een nieuwe (andere dus) 3C905B-TX-M nic krijg ik nog steeds de disconnected melding.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Het zou natuurlijk kunnen dat het betreffende PCI-slot brak is, maar dan zou de kaart ook niet gedetecteerd en geïnstalleerd moeten kunnen worden. Dat lijkt mij althans.
Alvast bedankt