[3c905] Connection troubles

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit hier bij een kennis om te proberen zn kabelfoon abonnement via ics te delen met een 2e pc. No problem, zou je zeggen. Hier dus wel. Gisteravond heb ik in de pc die als server gaat functioneren een 2e nic gezet (3C905). Deze werkte op dat moment uitstekend. De verbinding heb ik toen getest door m'n laptop eraan te hangen. Wegens tijdgebrek ben ik vanavond verder gegaan (er moest nog een kabel geknepen worden). Nu is de gisteren ingebouwde 3C905 nic dood. Hij wordt wel gezien in windows, maar als ik de kabel erin stop geeft ie nog steeds aan dat ie disconnected is. De kabel is in orde, dit heb ik wederom getest met m'n laptop.

Ook na het inbouwen van een nieuwe (andere dus) 3C905B-TX-M nic krijg ik nog steeds de disconnected melding.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Het zou natuurlijk kunnen dat het betreffende PCI-slot brak is, maar dan zou de kaart ook niet gedetecteerd en geïnstalleerd moeten kunnen worden. Dat lijkt mij althans.

Alvast bedankt :)

• Timmert
  • Niet online
Er schiet me ineens iets te binnen over 10/100/full/half duplex waarden. In XP weet ik het te vinden, maar waar stel je dat in win98 in?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
volgens mij ook bij de eigenschappen van de netwerkkaart.. rechtermuisknop op netwerkomgeving, eigenschappen, en dan de eigenschappen van de netwerkkaart opvragen, tabblad geavanceerd ofzo?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Timmert
  • Niet online
axis schreef op 04 oktober 2003 @ 00:00:
volgens mij ook bij de eigenschappen van de netwerkkaart.. rechtermuisknop op netwerkomgeving, eigenschappen, en dan de eigenschappen van de netwerkkaart opvragen, tabblad geavanceerd ofzo?
Daar zat ik al te zoeken, maar daar kon ik het niet vinden. In de win98 pc betreft het trouwens een 3CSOHO kaartje, een iets goedkoper model van 3Com.

* Timmert gaat nog es kijken :).

edit: Gevonden :). Het zat in die 3Com nic utility, heb ze nu beide op 100mbit FD hard gezet, win98 pc is nu aan het rebooten. Ben benieuwd. :)

edit 2: Helaas, nog steeds geen verbinding. Ik ga nu es proberen of ik wel verbinding kan krijgen tussen m'n laptop en de ICS pc met de 3C905C-TX-M nic.

edit 3: Keurig netjes 100mbit verbinding tussen laptop en ICS pc....

* Timmert is het spoor bijster :?

[ Voor 35% gewijzigd door Timmert op 04-10-2003 00:20 ]

• Timmert
  • Niet online
Even een situatieschets:

De ICS pc staat beneden. De win98 'client' boven op zolder. Er is een kabel getrokken van de ICS pc naar de win98 client. De stekkertjes die hieraan zitten heb ik zelf geknepen aan de hand van het schema in de FAQ.

We vermoedden een defecte kabel, ondanks dat er tussen de win98 pc en mijn laptop, en tussen de ICS pc en mijn laptop wel verbinding was. We hebben nu de ICS pc en de win98 pc fysiek naast elkaar staan, met een gegarandeerd werkende crosskabel ertussen, maar ook dit werkt niet. Vervolgens nog 2 geteste crosskabels geprobeerd (die het tussen win9x pc en laptop en tussen ics pc en laptop wel doen). Maar ook dan geen verbinding.

:? Ra ra ra... Ik vat het echt niet meer... :?

edit: Als laatste redmiddel de 3CSOHO in de win98 bak vervangen door een 3C905, maar nee... Ook dat werkt niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Timmert op 04-10-2003 00:50 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

TCP/IP verwijderen (ook die van externe toegang als die erbij staat, alles moet er ff af), rebooten en herinstalleren? Frisse up-to-date drivers van de 3Com-site halen?

Wat bedoel je overigens met 'werkt niet'? Dat er in winipcfg bij het IP-adres zo'n melding staat dat ie niet is aangesloten? Of krijg je geen IP-adres? (of staan die vast ingesteld?) Of krijg je wel een IP-adres maar kun je niet internetten? Als je wel een adres hebt/krijgt, kun je dan wel pingen?

Brandt het lampje achterop de kaart wel? (als er een ledje op zit tenminste :P)

Btw, die duplexmodus kun je ook instellen bij configscherm -> netwerk -> dubbelklikken op netwerkkaart -> geavanceerd. Om hem te testen zou ik hem trouwens eerst eens op de laagst mogelijke waarde zetten: 10 mbit, half duplex. Dat moet zowieso werken.

[ Voor 58% gewijzigd door Bergen op 04-10-2003 06:05 ]

• Timmert
  • Niet online
GerbenW schreef op 04 October 2003 @ 06:01:
TCP/IP verwijderen (ook die van externe toegang als die erbij staat, alles moet er ff af), rebooten en herinstalleren? Frisse up-to-date drivers van de 3Com-site halen?

Wat bedoel je overigens met 'werkt niet'? Dat er in winipcfg bij het IP-adres zo'n melding staat dat ie niet is aangesloten? Of krijg je geen IP-adres? (of staan die vast ingesteld?) Of krijg je wel een IP-adres maar kun je niet internetten? Als je wel een adres hebt/krijgt, kun je dan wel pingen?

Brandt het lampje achterop de kaart wel? (als er een ledje op zit tenminste :P)
TCP/IP verwijderen had ik aan gedacht, maar dat zou niet de oorzaak kunnen zijn van het feit dat het lampje op de kaart niet eens brandt. Bovendien lijkt de TCP/IP stack van beide machines me in orde, gezien ze het beide wel doen als ik ze op m'n laptop aansluit. De ICS en 98 pc vinden elkaar alleen niet erg lief geloof ik.
Btw, die duplexmodus kun je ook instellen bij configscherm -> netwerk -> dubbelklikken op netwerkkaart -> geavanceerd. Om hem te testen zou ik hem trouwens eerst eens op de laagst mogelijke waarde zetten: 10 mbit, half duplex. Dat moet zowieso werken.
Daar zat het bij dat 3CSOHO kaartje dus niet, maar de 3com util die erbij zat bood uitkomst :). Toch werkte ook dat niet...

Vandaag gaan we maar een router halen, ik mag toch hopen dat dat wel werkt...

Tis en blijft een vreemd probleem, nietwaar?

• Timmert
  • Niet online
Sitecom routertje aangeschaft, aangesloten > alles werkt prima :)
Pagina: 1