Ik kom hier niet vaak meer, vroeger wel, maar heb toch even professionals nodig voor mijn probleem. 2 dagen terug besloot ik mijn pc's thuis maar weer eens aan elkaar te koppelen. Alles was voorhanden en geen enkel probleem. PC's zagen elkaar, pakte sygate voor internetsharing en toen ging het mis. Ik had zelf geen internet meer. Alle shit eraf gegooid, windows 2000 opnieuw erop gedaan, maar geen internet. @home 3 maal gebeld en geen oplossing.
Vandaag nieuwe WD1200JB gekocht, windows erop en kijken of het wilde werken. In het verleden nooit een probleem met 2 netwerkaarten , maar nu geen connectie. Nieuwe computernaam gehad van @home en nieuw IP, maar nog steeds een probleem. Ik installeer windows vrij veel opnieuw en nog NOOIT enig probleem gehad.
Toen bedacht ik dat ik wel eens de netwerkaart voor het thuisnetwerk kon uitschakelen....en ja hoor had internet. Bij inschakelen kaart ging ook alles goed weer, maar bij een nieuwe pagina weer mis.
Conclusie: met 1 netwerkkaart enabled werkt het wel en met 2 niet, terwijl dit nooit een probleem heeft gegeven, heb eerder een werkend netwerk gehad inclusief internet. Netwerk werkt verder wel prima. Wie kan me hierbij helpen, snap er niks van!
NIC internet: Realtek 8029
NIC thuisnetwerk: Intel 10/100 pro (ook realtek 8029 geprobeerd, same problem)
IP internet: standaard geen ingegeven gegevens
IP netwerk: statisch (192.168.0.1)
Vandaag nieuwe WD1200JB gekocht, windows erop en kijken of het wilde werken. In het verleden nooit een probleem met 2 netwerkaarten , maar nu geen connectie. Nieuwe computernaam gehad van @home en nieuw IP, maar nog steeds een probleem. Ik installeer windows vrij veel opnieuw en nog NOOIT enig probleem gehad.
Toen bedacht ik dat ik wel eens de netwerkaart voor het thuisnetwerk kon uitschakelen....en ja hoor had internet. Bij inschakelen kaart ging ook alles goed weer, maar bij een nieuwe pagina weer mis.
Conclusie: met 1 netwerkkaart enabled werkt het wel en met 2 niet, terwijl dit nooit een probleem heeft gegeven, heb eerder een werkend netwerk gehad inclusief internet. Netwerk werkt verder wel prima. Wie kan me hierbij helpen, snap er niks van!
NIC internet: Realtek 8029
NIC thuisnetwerk: Intel 10/100 pro (ook realtek 8029 geprobeerd, same problem)
IP internet: standaard geen ingegeven gegevens
IP netwerk: statisch (192.168.0.1)