[welke win] router, multimedia box

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Ik ben vanplan een multimedia box te gaan maken van mij dureon 1000 machine. Deze wordt rechtstreeks op de tv aangesloten.

Het is de bedoeling dat de pc als router gaat fungeren. Het @home netwerk komt rechtstreeks op deze machine en verdeeld het over de andere pc's, waarvan 1 wireless.

De pc die wireless word aan gesloten gaat door middel van (waarscheinlijk norton extern beheer) de duron 1000 beheren zodat deze geen monitor nodig heeft.

Het is dus de bedoeling dat de computer als router zijn werk gaat doen, en ook het netwerk moet gaan verdelen, dus per ip adress wil ik de upload en download snelheid kunnen instellen.

Ook moet de computer gaat dienen als divx box.

Welke versie van windows raden jullie mij aan, en welk programma moet ik gebruiken voor het routeren en traffic shaping?

bla?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

volgens mij denk je beetje verkeerd maar goed. ga eens op google kijken of www.technet.com

offtopic:
nee predator ik ben te moe om searchresults mee te geven ze moeten ook zelf eens moeitte doen

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan kiezen uit windows 2000 of XP, maar gezien de multimedia ondersteuning die je wilt zou ik dan voor XP gaan.

Routen zou je zelf kunnen regelen via de internet connection sharing van XP of je kan een tooltje als winroute gebruiken.
Als je de download snelheid ook wilt regelen zal je andere tools moeten gebruiken. Welke tools weet ik zo even niet, maar die zijn op GoT makkelijk te vinden ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
heej muts, waarom denk ik verkeerd :) En win xp lijkt mij dat inderdaad ook een goede oplossing, alleen dat traffic sharing onder windows is ff een probleem lijkt mij.

bla?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

IMHO kun je het beste een windows 2000 server neer zetten en hier RRAS op plaatsen. via deze machine je internet routeren naar je lan. Je kunt ook streaming media en dergelijke gaan gebruiken maar dat moet je volgens mij nog extra implementeren. Je kunt dan met policies en dergelijke gaan finetunen.