Teveel bass

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Hallo ik zit met een probleem,

M`n ouders worden gek van me als ik m`n muziek ook maar een beetje op volume heb, dus ik ga naar de huiskamer toe, en verrek, wat een BASS !
Dus ik lees hier van alles dat je je boxen niet dicht bij de muur moet plaatsen etc, nu plaats ik die dingen zo iets van 4 meter van de muur af, maar nog steeds hoor ik ut beneden, en de kamer ernaast is al helemaal erg !
Deze erge bass is pas nadat ik een nieuw bureau en 2 nieuwe kasten heb.
Ohhja ik heb dus ook zòn cheapass boombox onder mn bureau, dus die schakelde ik uit op mn versterker, dan is het al veel minder, want mn bureau fungeerd als een vette klankkast, blijkbaar.
Maar nog steeds is het voor m`n ouders niet te doen, ik heb hem niet eens hard aan, gewoon op een normaal volume.
Nu denk ik dus aan spikes , maar die zijn me veel te duur ik zie bij stassen spikes voor 100 euro , nou daar begin ik niet aan dus.

Wat kan ik nog meer doen, om dit doordreunen te verminderen ????

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je zou ook rubberen tegeldragers kunnen proberen, deze zullen wel een beetje van de trillingen kunnen absorberen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ik heb hier een supercheap oplossing voor mijn pc subje , gewoon omgekeerde nagels in kleine plankjes ( eventueel iets anders voor je boxen niet te beschadigen ) ... en dit er beetje gepast onderzetten ( of plakken ) als je het goed doet is het stevig en zal er veel minder storende bas zijn.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

equalizer beetje bijregelen? :|

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• bazs2000

bazs2000

Ik kan mij voorstellen dat de topicstarter het onderste uit de kan wil halen zonder dat zijn ouders er last van hebben en eerlijk gezegd ben ik het met hem eens. Natuurlijk helpt het verminderen van de lage tonen via de equalizer maar dan ben je meteen een groot stuk laag kwijt. :)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

Movinghead

ing.

Koop een mengtafel + eq en stel het geluid zo bij dat het niet te hard gaat maar ook nog goed klinkt.

• caspergt
Thx voor de reacties, super vlug .
Hmmm ik zal ns ff moeten klussen dus, maar die rubberen tegeldragers, zijn dat van die rubberen tegels die je in speeltuintjes hebt ??

Edit: Kijk van die equalizer zit het zo: Als ik de bass hoor zoals ik um wil, gewoon normaal niet te hard of bonkerig (behalve bij hardhouse etc) dan is het beneden in de huiskamer al niet te doen, terwijl ik gewoon de bass hoor op normaal volume

[ Voor 43% gewijzigd door caspergt op 03-10-2003 21:10 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gok dat je net als 95% van muziekdraaiend Nederland bass-reflex speakers hebt staan. Met name goedkope compacte systemen moet hun 'bass' vooral uit resonanties halen, en een wollig boemig geluid is typerend voor dat soort systemen. (Ik ben er allergisch voor maar dat terzijde).

De beste oplossing is om de bass-reflex pijpen dicht te stoppen met iets wat voldoende afsluit. Prop er bijvoorbeeld een stofdoek, handdoek of sok in ofzo. Druk het goed genoeg aan om de pijp af te sluiten. Verder kun je een equalizer gebruiken om bepaalde resonantiefrequenties te verzwakken, en voel in je kamer eens aan dingen om te zien of er grote dingen staan mee te trillen. Probeer resonanties zoveel mogelijk te beperken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• bazs2000

bazs2000

Nee, deze zijn vrij klein 5~10CM in het vierkant en zijn ongeveer 1,5CM dik. Je kunt ze bij iedere DHZ-zaak kopen en zijn niet duur. Ik zou dit soort dingen eens proberen. Die tip over de omgekeerde nagels klinkt ook goed, het werkt niet zoals de echte spikes maar het zou kunnen werken en deze oplossingen zijn niet duur dus is het makkelijk om uit te proberen. :)

• caspergt
Oke, maar ik dacht dat die gaten waren om lucht uit te laten ( ik ben echt super audio noob hoor never mind) Maar als ik dus die gaten dicht prop met wat spul, bouwen die speakers dan geen druk op in de kast ofzo ????? (AUDIO NOOB MODUS) En als ik nu ff aan de muur voel grenzend aan de kamer hiernaast, trilt die een beetje, als ik achter de boxen sta, bonkt die ook onwijs, ..... nu ik ff voel trilt mn bureau ook een beetje. :/

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

Exirion

Gadgetfetisjist

caspergt schreef op 03 October 2003 @ 21:14:
Oke, maar ik dacht dat die gaten waren om lucht uit te laten ( ik ben echt super audio noob hoor never mind) Maar als ik dus die gaten dicht prop met wat spul, bouwen die speakers dan geen druk op in de kast ofzo ?????
Je maakt van je speakers dan gewoon closed-box systemen. Ze zijn dan niet optimaal op je speakerunits afgestemd, maar dat maakt niet zoveel uit. Zeker als er nog een subwoofer bij staat te stampen niet ;) Experimenteer gewoon een beetje om het geluid voor iedereen acceptabel te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• caspergt
Heey, ik heb bij m`n jamo`s om de woofer 4 kleine spleten , dus dat wordt nog heel veel setjes sokken in die boxen proppen :P, ik probeer eerst die rubberen tegeldragers, als dat niet werkt, ben ik genoodzaakt mn collectie sokken op het spel te zetten :P :D

[ Voor 3% gewijzigd door caspergt op 03-10-2003 21:26 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Speakers niet parallel aan de muren plaatsen wil ook nogal helpen met het doordreunen van de lage tonen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
Heb er zelf de oude goude gids onder liggen, werkt ook nog wel een beetje. Is trouwens ook een goedkope oplossing ;)

• caspergt
Tja het moet wel een beetje staan met m`n nieuwe kasten en bureau heh :P eindelijk alles een beetje mooi, heb je 2 telefoonboeken onder je boxen.
Eigenlijk trillen alle muren, nouja wat je muren kan noemen.

[ Voor 19% gewijzigd door caspergt op 03-10-2003 22:47 ]

Verwijderd

caspergt schreef op 03 October 2003 @ 22:42:
Eigenlijk trillen alle muren, nouja wat je muren kan noemen.
Je woont toch wel in een huis hè? Geen kartonnendoos toch? ;)

Maar serieus: Zo te lezen wordt het onmogelike van je verwacht. Blijkbaar woon je in een gehorig huis. Waardoor iedere bass hoorbaar blijft. Kun je niet beter iets anders afspreken met je ouders. Bijvoorbeeld dat je op bepaalde uren van de dag wel met een normale bass muziek mag luisteren. Koop daarnaast een goede koptelefoon en probleem opgelost.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 16:19

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Kijk eens bij conrad daar hebben ze van die geluidsdemp pootjes voor een aantal euro per 4 meen ik. Of bij de lokale supermarkt neem je een paar eierdozen mee :P

-Te huur

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/B5/B570953EC44A0CB3E10000000A010251.JPG
[url=http:www.conrad.nl]Conrad[/url]

Spikes voor 25 pleuros bij de conrad. Ziet er netjes uit toch?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 14:43 . Reden: linkje werkte niet, sessions he!? ]

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 16:09
Ik zie hier eigenlijk niemand tips geven ivm. kamer resonanties... Het is namelijk zo dat als je gebruik maakt van de kamerresonanties, dat je minder bas de kamer moet insturen om evenveel bas te horen. Hierdoor gaan je oudjes beneden relatief gezien ook minder bas gaan horen...

Je schrijft dat je boxen op 4m van de muren staan... dan is het logisch dat je er nogal veel bas moet inpompen om er überhaupt iets van te horen. Probeer je boxen eens dichter tegen de muur te plaatsen (op 50cm oid), en je subwoofer zeker... Je zal bijna gegarandeerd meer bas horen, waardoor je de basregelaar / subwoofer eventueel wat naar beneden kan draaien, en je oudjes beneden minder last hebben. Wat je beneden hoort hangt namelijk eerder samen met het totaal van de bas die je de kamer instuurt, en niet zozeer met het geluidsnivo van bas dat je op de kamer hoort.

Experimenteer er wat mee - de resultaten zijn moeilijk te voorspellen, maar het is het proberen waard.

In hifi-kringen is het gebruik van kamerresonanties om de bas op te krikken uit den boze, maar ik denk niet dat jij je tot die hifi-kringen rekent... Probeer het dus gewoon eens :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:05

4POX

Everybody is wired

Invalid Session

You have tried to use a WWW session that has already been terminated. You should restart your session. If the problem persists you should close your World Wide Web browser and open it again.

AKA Rinkel weblog

• caspergt
EEy ik heb ff uitgepobeer, om mn cheapuhh boombox met de bassreflex gaten naar bij toe te zetten, en onder dat ding 2 dikke schoolwerkboeken gelegt en Warempel ! :P bijna geen bass meer beneden, ik hoor achter de boxen ook niet veel bass meer. :P
Nu nog ff wat chiquers gebruiken dan die schoolboeken, ik ga maandag ff naar de karwei voor tegel dragers. Thx dudes ! :)
Je hoort alleen in de kamer hiernaast best wel wat, maar da`s de slaapkamer van m`n ouders en die zijn toch nooit in de slaapkamer overdags

[ Voor 17% gewijzigd door caspergt op 04-10-2003 14:59 ]

Pagina: 1