Toon posts:

Dual AMD systeem: MSI K7D Master-L. De laatste vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd aan het rondkijken voor een niewe PC en mijn voorlopige keuze licht al een tijd bij een Dual AMD systeem. Ik speel vrij weinig spelletjes, maar dit systeem zal wel (vaak) gebruikt worden voor video/geluidsbewerking, opname en dergelijke, programmeren en het maken van websites. Bovendien is het daarnaats ook gewoon mijn internet-pc, dus moet hij ten aller tijden reageren op mij.

Ik ben tot dit systeem gekozen naar onder andere de revieuws op de frontpage (bijvoorbeeld de 760MPX roundups), en ook door andere reviews die ik overal en nergens heb kunnen vinden.

Dit is de configuratie (voorlopig) waarover ik enkele vragen heb:
Processor: 2* AMD Athlon MP 2800+ boxed (als die in prijs daalt, en beter verkrijgbaar word, adners 2600+/2400+)
Moederbord: MSI K7D Master-L
Geheugen: 2* Major 3rd, DIMM 512 MB PC2100
Videokaart: Sapphire ATLANTIS 9200, 256 MB
Geluidskaart: SoundBlaster Audigy 2 Player
DVD/CD-Speler: MSI MS-8216 DVD-Rom 16x48x Atapi, bulk
DVD/CD-Brander: NEC ND-1100A
Harde Schijf: WD 120,0 Gb 7200rpm UDMA 100
Diskettestation: Sony 3,5 inch diskette station
Pc TV/Radio Kaart: PCTV Pro Retail - Multi-language

Voeding: Q-Tec Voeding (2 fans, PFC) 550 Watt
Behuizing: Chieftec Dragon Series: DX-01WD

Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop Navigator
Beeldscherm: LG Electronics L1710S, 17"
Speakerset: Creative megaworks thx 550 (5.1)
Ik twijfel nog of de voeding (de Q-Tec Voeding, 550Watt) het wel allemaal trekt. Hij heeft de volgende volt/amperage lijnen. Nu hoor ik namelijk veel goede m,aar ook slechte reactie op Q-Tec voedingen. En het systeem word mij te duur om te verliezen aan een voeding.
AC Input: 4A
DC Output: Peak: 550W
+3.3V: Peak: 30A - Max: 20A
+5V: Peak: 40A - Max: 35A
+12V: Peak: 20A - Max: 14A
-5V: Peak: 1.0A - Max: 0.5A
-12V: Peak: 1.0A - Max: 0.5A
+5VSB: Peak: 3.0A
Pentium4-aansluiting:+ ATX12V
Aansluitingen: 6x 5.25", 2x 3.5"
Als er andere gebreken zijn op dit systeem laat het dan weten. Als iemand een bottleneck ziet die de algeheel prestaties van dit systeem omlaag helpen, hoor ik dat natuurlijk graag.

Natuurlijk heb ik al een hoop reviews gelezen, lang nagedacht, al zovast rondgekeken naar prijzen en daardoor weet ik bijna zeker dat het dit word. Maar het systeem is me te duur om te kopen en er dan achter komen dat het vol gebreken zit, en ik voor dezelfde prijs iets had kunnen krijgen dat veel beter bij me past daarom open ik dit topic.

Ik heb dit Topic bewust niet in overige hardware geopent, maar als hij daar hoort, of hier gewoon niet hoort dan verplaats hem maar (of sluit hem).

(Edit: Ik heb weinig aan opmerkingen in de trand van dat ik ECC Reged geheugen moet nemen, deze computer komt op mijn slaapkamer en gaat zodoende toch elke nacht uit, dus ik heb geen superstabiel geheugen nodig. Ook weet ik al lang van de L5-mod, hierover denk ik nog sterk na of ik dit zal doen 8) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 20:45 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 11:50

Vidra

Vragen?

*knip*

hier hebben we dus www.tweakers.net/aanbod voor :)

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 03-10-2003 20:51 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
I zou echt een antec of CWT of enermax nemen, 550 hoeft niet eens, daar kom je niet aan met deze config.

En misschien 2 kleine schijven ipv 1 grote.

specs

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

gladiool schreef op 03 October 2003 @ 20:49:
I zou echt een antec of CWT of enermax nemen, 550 hoeft niet eens, daar kom je niet aan met deze config.

En misschien 2 kleine schijven ipv 1 grote.
Wat misschien hier nog een kleine aanvulling op is. Een kleinde schijf om te booten en een ide raid config voor data, 2x 80 gb bijvoorbeeld. Voor video bewerking is dat echt geen overbodige luxe :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Ik zou voor een Dual AMD Setup zeker gaan voor professionele onderdelen en dus moet je een (server)kwaliteit voeding en een (server)kwaliteit moederbord kopen.
Zijn wat duurder maar achteraf heb je er veel plezier van.

Dus geen MSI bordje maar een TYAN Tiger MPX of een Thunder K7X (Pro)
Geen Q-tec voeding maar eentje door TYAN en AMD gerecommendeerd.

Ook ga je er best veel hardware aan hangen dus gebruik een voeding van meer dan 400Watt.
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 20:43:
Processor: 2* AMD Athlon MP 2800+ boxed (als die in prijs daalt, en beter verkrijgbaar word, adners 2600+/2400+) <-- meer dan genoeg
Moederbord: MSI K7D Master-L <-- zou ik niet doen , niet bezuinigen op MB
Geheugen: 2* Major 3rd, DIMM 512 MB PC2100
Videokaart: Sapphire ATLANTIS 9200, 256 MB <-- overkill, als je geen spellen speelt
Geluidskaart: SoundBlaster Audigy 2 Player
DVD/CD-Speler: MSI MS-8216 DVD-Rom 16x48x Atapi, bulk
DVD/CD-Brander: NEC ND-1100A
Harde Schijf: WD 120,0 Gb 7200rpm UDMA 100
Diskettestation: Sony 3,5 inch diskette station
Pc TV/Radio Kaart: PCTV Pro Retail - Multi-language

Voeding: Q-Tec Voeding (2 fans, PFC) 550 Watt <-- zou een recommend by AMD voeding anschaffen
Behuizing: Chieftec Dragon Series: DX-01WD

Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop Navigator
Beeldscherm: LG Electronics L1710S, 17"
Speakerset: Creative megaworks thx 550 (5.1)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 20:58 ]

Verwijderd

Wanneer je bijna geen spellen speelt is het ook overbodig om een 256mb video kaart er in te zetten, kijk liever naar een 128mb of zelfs een 64 kaartje, scheelt toch weer 50 euri ;P

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 20:53:
Ik zou voor een Dual AMD Setup zeker gaan voor professionele onderdelen en dus moet je een (server)kwaliteit voeding en een (server)kwaliteit moederbord kopen.
Zijn wat duurder maar achteraf heb je er veel plezier van.

Dus geen MSI bordje maar een TYAN Tiger MPX of een Thunder K7X (Pro)
Geen Q-tec voeding maar eentje door TYAN en AMD gerecommendeerd.

Ook ga je er best veel hardware aan hangen dus gebruik een voeding van meer dan 400Watt.
Zow, en waar heb jij die wijsheid vandaan ? Die MSI planken werken perfect hoor.
Die Q-Teq gaat dat trouwens makkelijk trekken.

Maar zoals de andere ook al gezegd hebben: Ga voor wat kleinere disks en zet deze in RAID, dan krijg je wat meer performance voor je beeldbewerking.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Of die van Tyan zo goed zijn :z toch behoorlijk wat probleempjes denkk. Die MSI vink wel een goede keuze hoor :) (en nee, ik heb geen aandelen ofzo;) ).

Voeding zouk idd wel van een goed merk kopen: Enermax, Antec ofzoiets

Verwijderd

Delta2 schreef op 03 October 2003 @ 20:55:
[...]

Zow, en waar heb jij die wijsheid vandaan ? Die MSI planken werken perfect hoor.
Die Q-Teq gaat dat trouwens makkelijk trekken.
Ach, ervaring zullen we maar even samengevat zeggen.
Hij wil er toch wel professionele dingen mee gaan doen en dan moet je gewoon qua hardware in het duurdere segment gaan zitten om een hoger rendement te halen.
En daarbij; perfect bestaat niet en zeker bij MSI kennen ze dat woord niet. Ja, condensators ontploffen perfect bij MSI.

En voor stabiliteit is de voeding cruciaal en dan moet je zeker geen Q-tec kopen.
Die voedingen jongleren zowat met + en - marges om de nominale voltages.

AMD Recommended Power Supplies:

http://www.amd.com/us-en/...18_6291_965%5e978,00.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 21:08 ]

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Een goede 440W voeding is ruim voldoende, ik heb zelfs al een Dual amd XP1600 met 3 Harddisks, DVD en DVD -RW, een hoop casefans tijdelijk laten draaien op een 300W voeding in afwachting van een 420W Antec.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Twee dingen. Overweeg een andere geluidskaart dan de Audigy; Creative kaarten/drivers kunnen veel gedonder leveren in een SMP bak. En jouw opmerking over registered geheugen en elke avond je bak uit zetten moet je imo anders zien; wanneer je registered spul gebruikt heb je namelijk nog de optie om de overige twee DIMM sockets ook nog te vullen in de toekomst. Wanneer je nu unbuffered spul plaatst zul je dit in geval van geheugen uitbreiding moeten verwijderen (en neem spul met een bekende merknaam)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Delta2
Ik heb twee Dual AMD systemen, zwaarder uitgevoerd dan die van de TS draaien op QTec voedingen, beiden zijn overigens rockstable. Niks mis met die voedingen.
Over de Audigy2, die geeft geen SMP probs meer, de voorgangers hiervan overigens wel.

Verwijderd

Delta2 schreef op 03 October 2003 @ 21:09:
Ik heb twee Dual AMD systemen, zwaarder uitgevoerd dan die van de TS draaien op QTec voedingen, beiden zijn overigens rockstable. Niks mis met die voedingen.
Over de Audigy2, die geeft geen SMP probs meer, de voorgangers hiervan overigens wel.
Sorry hoor, maar dan heb jij waarschijnlijk mazzel.
Ik heb heel veel slechte dingen gehoord, gelezen en gezien over Q-tec voedingen plus het feit dat AMD hem er dan niet in het lijstje van Recommended Power Supplies heeft bijgezet??

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.
WhizzCat schreef op 03 oktober 2003 @ 20:52:
[...]

Wat misschien hier nog een kleine aanvulling op is. Een kleinde schijf om te booten en een ide raid config voor data, 2x 80 gb bijvoorbeeld. Voor video bewerking is dat echt geen overbodige luxe :)
Ja hier zat ik ook wel over na te denken omdat ik bang was dat de harde schijven een bottleneck gingen vormen. Zal kijken of mijn budge dit toelaat met een 64bit/66Mhz IDE-Raid controller.

Verwijderd

Nog even aan de TS:

Je kunt heel wat besparen op je cpu's:
De MP 2400+ is 140 euro goedkoper dan de 2800+ = 280 euro totaal!!!
Gebruik dat geld voor een beter voeding en moederbord.
Zo zou ik het in ieder geval doen.

Just my 2 cents

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 21:22 ]

• Delta2
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 21:16:
Ja hier zat ik ook wel over na te denken omdat ik bang was dat de harde schijven een bottleneck gingen vormen. Zal kijken of mijn budge dit toelaat met een 64bit/66Mhz IDE-Raid controller.
Je kunt overigens ook gewoon een 32/66 controller nemen, die geeft je ook meer dan voldoende bandbreedte ;)

• ETA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 16:10

ETA

Hi,

Ik heb een Tyan Tiger MPX, 2x mp 1800+
met 1Gb registered ECC geheugen.
Audigy player, radeon 9700 Pro 128Mb,
2x Maxtor 200Gb
Enermax 550 Whisper...
2x Zalmann koperen waaiers.
Sony dru500 DVD brander
Sony DVD speler

2x investeringen die ik laatst gedaan heb, hebben mij veel plezier opgeleverd.
de Zalmann koelers en de voeding.
Ik dacht eerst 2 goedkoope coolermaster, werkt ook wel. En dat doen ze ook.
Maar 1 coolertje maakte al wat herrie, maar 2 koelers helemaal. Dus voor een beetje rustgevend systeem, zou ik stiller koelers nemen.
Voeding van minsten 450 tot 500 watt lijkt mij niet onverstanding. de 2800+jes zullen aardig wat trekken.

1 harde schijf bij video berwerking, lijkt mij erg zonde. Ook een RAID systeem is hier niet op zijn plaats.
De grap van video bewerking is, is dat je tegelijk heel veel leest als schrijft. Een raid kan heel goed veel lezen OF schrijven. Als je tegelijk veel leest als schrijft MOET je 2 losse schijven nemen. je kan beter langzamere processoren nemen en 2 schijven ipv 2 snell cpus en 1 harde schijf.

Mijn Proc: 1800+, ik ben ook dringen op zoek naar de 2800+, maar nog niet ergens in nederland op voorrraad gevonden. Alleen op bestelling, en mijn ervaring is, dat als je iets besteld het altijd te laat komt, ALS het al binnen komt.

ECC: Ik heb dus fijn ECC geheugen gekocht, want anders werkte mijn tiger mpx niet goed zeiden ze. Probleem dat ik nu heb als ik ECC of ECC SCRUB aan zet, is dat ik een minuut moet wachten voordat ik zelfs maar de bios te zien krijg. Ook bij een reset moet ik weer een minuut wacht. En ik moet zeggen ( ook al boot je niet 100x op een dag) het blijft irritant. Misschien dat alleen die Tyan er last van heeft, misschien iemand andere ervaringen?

Audigy Player: Ook niet ZO'n success. Ism met mijn vorige video kaart Radeon 64mb ddr ViVo heb ik nooit fatsoenlijk video kunnen capturen met de creative driver.
Wel met de drivers van het kX project, maar die hebben weer geen EAX ondersteuning. Toen niet in iedergeval. Volgende keer geen creative meer. ( ook al had ik nooit problemen met mijn vorige SB 16 non-pnp )
DVD afspelen kraakte hij ook nog wel eens met de Radeon 9700 pro.
Laatste driver van creative lijkt uit eindelijk goed te werken ( na 2 jaar )

Je moet geen wonderen verwachten van de 2e proc. Als ik adobe premiere 6.5 draai en ik ga een mpeg2 maken met de bijgeleverd MainConcept MPEG2 encoder, gebruikte hij maar 1 proc. Een update van de mpeg encoder (via mainconcept.de) zorgt trouwens voor betere multithreading. Wat het mooiste is, is de cinema craft encoder. Beide cpu draaien op 100% en rete snel.
Compileren met VisualStudio levert ook geen voordeel op.
Wat wel fijn werkt, als je een lam programma hebt wat op 100% gaat lopen,
dan heb je altijd nog je tweede proc om de rest op te vangen. Dus nooit een onbestuurbaar systeem meer :*)

Maar wat heel belangrijk blijft (http://www.2cpu.com)

Because 2 is better then one!

edit:

Ik weet niet of jij nog met filters / overgangen in je video edit, waar aan gerekend moet worden.
Maar ZO veel data krijgen je schijven ook weer niet per seconden te verwerken.
Tenzijn jij een non-compressed avi inleest en non-compressed weg schrijft.
Meestal lees je DV in een schrijf je divx / mpeg2 weg.
Dus de schijven zullen naar mijn idee, niet ZO gauw een bottleneck zijn. Zolang je er maar 2 hebt :-)

Ohja neem geen draadloze zooi voor een toetsenbord wat ALTIJD op de zelfde plek ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door ETA op 03-10-2003 21:40 ]

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

1. dual 2600+ is zat genoeg, en kan je beter aan andere hardware spenderen...

2. zobijvoorbeeld, beter merk van geheugen (kingston/corsair-achtig) eventueel registered (wel $$$)

3. vidkaart -> zowieso geen 256 mb... eventueel hierop besparen!

4. soundcard: heb ik niet zo'n verstand van... audigy 2 leverde die geen hoge cpu-load op? weet ook niet of dat ideaal is om te mixen ed.

5. voor videobewerken is een snelle schijfconfig onombeerlijk dus minstens raid ;)

6. tja voeding, ik zou zeggen zekere voor onzekere nemen en recommended nemen, ookal werkt ie in veel gevallen probleemloos...

just my 6.... mmh laat maar

System Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 21:19:
Nog even aan de TS:

Je kunt heel wat besparen op je cpu's:
De MP 2400+ is 140 euro goedkoper dan de 2800+ = 280 euro totaal!!!
Gebruik dat geld voor een beter voeding en moederbord.
Zo zou ik het in ieder geval doen.

Just my 2 cents
Ik weet dat die processors veel te duur zijn, daarom ook de opmerking dat ik dei alleen pak als ze in prijs dalen naar een meer redelijke prijs, omdat de 2800+ inderdaad 50% duurder kost ongeveer en vrijwel niet aan te komen is (heb hem alleen bij informatique kunnen vinden).

• ETA

ETA

Delta2 schreef op 03 October 2003 @ 21:20:
[...]

Je kunt overigens ook gewoon een 32/66 controller nemen, die geeft je ook meer dan voldoende bandbreedte ;)
Mijn onboard ide geeft ook goede prestaties, en is nog niet eens ultra ata 133.

Wat misschien wel verstandig is ALS je echt super snelheid nodig hebt,
beide schijven op een eigen controller, dus 1 op primair en 1 op secundair.
Je DVD/CD speler/brander prik je ook op de secundaire. Je zal niet vaak tegelijk DVD's rippen en een video project aan het renderen zijn.
Toch? :-)

Investeren in een RAID pas doen als je geld over hebt, en de performance een bottleneck gaat worden.
Zeker niet meebeginnen bij een nieuw systeem

Verwijderd

eta76 schreef op 03 October 2003 @ 21:45:
[...]

Mijn onboard ide geeft ook goede prestaties, en is nog niet eens ultra ata 133.

Wat misschien wel verstandig is ALS je echt super snelheid nodig hebt,
beide schijven op een eigen controller, dus 1 op primair en 1 op secundair.
Je DVD/CD speler/brander prik je ook op de secundaire. Je zal niet vaak tegelijk DVD's rippen en een video project aan het renderen zijn.
Toch? :-)

Investeren in een RAID pas doen als je geld over hebt, en de performance een bottleneck gaat worden.
Zeker niet meebeginnen bij een nieuw systeem
ALS je echt snelheid wil zou ik toch voor een Raid systeem gaan, werkt perfect en super snel. Is misschien een kleine meerprijs maar is beter dan naderhand pas een raid systeem ervan maken. Want als je nu alles lekker installeer dan kan je straks als je je 2e schijfje erbij voor je raid weer alles overnieuw erop knallen. Een ghost maken zou eventueel kunnen maar zou toch altijd voor een verse install gaan bij verandering van de hardware.

Verwijderd

Voor de rest vind ik het een goed systeem van de TS. Moederbord vind ik goed, kan ook inderdaad tyan nemen. Verder inderdaad de videokaart kun je beter de 128MB nemen. Zou zelf gaan voor een voeding van Enermax van 450W dan zit je altijd goed, 350W zal ook denk ik wel gaan...maar beter het zekere voor het onzekere. Geluidskaart ben ik zelf erg te spreken over...heb zelf de platinum ex uitvoering en het geluid is super, Terratec maakt overigens ook hele professionele geluidskaarten maar kost weer een hoop geld...kan altijd nog ! Harde schijven zou ik eerder voor 2x de Western Digital 60 of de 80 JB uitvoering gaan, is super snel en ook betrouwbaar. Als je deze in RAID opstelt oei...oei...heeeeeel veel performance winst. Voor de rest wens ik je veel plezier en succes.

• ETA

ETA

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 21:56:
[...]

ALS je echt snelheid wil zou ik toch voor een Raid systeem gaan, werkt perfect en super snel. Is misschien een kleine meerprijs maar is beter dan naderhand pas een raid systeem ervan maken......
Sorry, maar je kan mij niet wijs maken dat een opstelling waar in 1 schijf continue data leest, welke achter elkaar staat. En een tweede schijf welke een stream in grote stukken achterelkaar opslaat, dat deze opstelling langzamer is dan een opstelling waarin een RAID systeem continue de kop moet verplaatsen om een stukje te lezen, stukje te schrijven, stukje te lezen, stukje te schrijven,stukje .....

Maar zien is geloven zeggen ze, dus misschien dat ik je ooit nog gelijk ga geven ;)

maar ik zal je gelijk geven als je een dubbele raid setup hebt, ( mijn wens )..
Dus nog 2 200Gb Maxtors erbij halen en dan twee raid 0 setups van 400 Gb. 8)
Enige probleem is dat ik dit niet in mijn kast krijg :-(

[ Voor 14% gewijzigd door ETA op 03-10-2003 22:17 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 21:13:
[...]

Sorry hoor, maar dan heb jij waarschijnlijk mazzel.
Ik heb heel veel slechte dingen gehoord, gelezen en gezien over Q-tec voedingen plus het feit dat AMD hem er dan niet in het lijstje van Recommended Power Supplies heeft bijgezet??
Als je dan toch begint over AMD's recommended lijstje... MSI staat er goed op, en niet in het lijstje van condesators-ontploffende mobo's. Dat MSI allemaal brakke mobo's maakt is natuurlijk onzin. Er zijn genoeg mensen op veel fora die een MSI bord gebruiken, en dit werkt vaak even goed als een Tyan bord. Dit zeg ik niet dat ik pro-MSI ben ofzo, sterker nog; ik draai zelf met een Tyan bord.

Ik heb zelf niet veel, maar wel prima ervaring met Q-Tec, maar goed, daar zijn genoeg topics over.

Ik raad je trouwens zeker wel RAID aan. Met een leuke wd800jb schijf haal je dan zo rond de 85MB/s in software raid0 op die onboard controller. Dit maakt weer duidelijk dat de onboard IDE controller (ATA100) helemaal niet onderdoet aan de moderne ATA133 dingen, die score die ik haal is erg vergelijkbaar met die van anderen (zie b.v. dit topic; hier zie je ook het grote verschil in RAID arrays en normale disken qua snelheid).

De Audigy2 is volgens Creative helemaal AMD Dual proof, ik heb een dual AMD systeem in combo met een Audigy2 en het bevalt me wel ok, maar niet helemaal. Ik heb nog wel kleine probleempjes, en het mocht nog wel eens zo zijn dat ik tegen een BSOD aanloop. Dit is wel maar 1x gebeurd in inmiddels 3-4 weken, en ik moet erbij zeggen dat ik niet de kans weg neem dat 't door iets anders is gekomen. De Audigy2 is iig. een stuk beter dan een Live! 5.1, maar als ik voor iets nieuws zou kiezen zou ik toch echt voor Terratec gaan. Vooral als je dan toch al geen Linux gebruikt, en voor a/v-bewerking gaat.

Ik raad je wel aan buffered geheugen te nemen, registered dus. Ik draai zelf nu met 2x 512MB unbuffered geheugen, maar wil ik nog eens uitbreiden zal ik alles moeten vervangen. Dit ervaar ik toch als een groot nadeel, als je nu een nieuw systeem koopt waar je lang mee vooruit wilt is een optie voor een geheugenuitbreiding toch wel handig, dat je nu dus alvast reg. geheugen neemt zal je in de toekomst alleenmaar tegemoet komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 04-10-2003 00:04 ]

Pagina: 1