Ik ben al een tijd aan het rondkijken voor een niewe PC en mijn voorlopige keuze licht al een tijd bij een Dual AMD systeem. Ik speel vrij weinig spelletjes, maar dit systeem zal wel (vaak) gebruikt worden voor video/geluidsbewerking, opname en dergelijke, programmeren en het maken van websites. Bovendien is het daarnaats ook gewoon mijn internet-pc, dus moet hij ten aller tijden reageren op mij.
Ik ben tot dit systeem gekozen naar onder andere de revieuws op de frontpage (bijvoorbeeld de 760MPX roundups), en ook door andere reviews die ik overal en nergens heb kunnen vinden.
Dit is de configuratie (voorlopig) waarover ik enkele vragen heb:
Natuurlijk heb ik al een hoop reviews gelezen, lang nagedacht, al zovast rondgekeken naar prijzen en daardoor weet ik bijna zeker dat het dit word. Maar het systeem is me te duur om te kopen en er dan achter komen dat het vol gebreken zit, en ik voor dezelfde prijs iets had kunnen krijgen dat veel beter bij me past daarom open ik dit topic.
Ik heb dit Topic bewust niet in overige hardware geopent, maar als hij daar hoort, of hier gewoon niet hoort dan verplaats hem maar (of sluit hem).
(Edit: Ik heb weinig aan opmerkingen in de trand van dat ik ECC Reged geheugen moet nemen, deze computer komt op mijn slaapkamer en gaat zodoende toch elke nacht uit, dus ik heb geen superstabiel geheugen nodig. Ook weet ik al lang van de L5-mod, hierover denk ik nog sterk na of ik dit zal doen
)
Ik ben tot dit systeem gekozen naar onder andere de revieuws op de frontpage (bijvoorbeeld de 760MPX roundups), en ook door andere reviews die ik overal en nergens heb kunnen vinden.
Dit is de configuratie (voorlopig) waarover ik enkele vragen heb:
Ik twijfel nog of de voeding (de Q-Tec Voeding, 550Watt) het wel allemaal trekt. Hij heeft de volgende volt/amperage lijnen. Nu hoor ik namelijk veel goede m,aar ook slechte reactie op Q-Tec voedingen. En het systeem word mij te duur om te verliezen aan een voeding.Processor: 2* AMD Athlon MP 2800+ boxed (als die in prijs daalt, en beter verkrijgbaar word, adners 2600+/2400+)
Moederbord: MSI K7D Master-L
Geheugen: 2* Major 3rd, DIMM 512 MB PC2100
Videokaart: Sapphire ATLANTIS 9200, 256 MB
Geluidskaart: SoundBlaster Audigy 2 Player
DVD/CD-Speler: MSI MS-8216 DVD-Rom 16x48x Atapi, bulk
DVD/CD-Brander: NEC ND-1100A
Harde Schijf: WD 120,0 Gb 7200rpm UDMA 100
Diskettestation: Sony 3,5 inch diskette station
Pc TV/Radio Kaart: PCTV Pro Retail - Multi-language
Voeding: Q-Tec Voeding (2 fans, PFC) 550 Watt
Behuizing: Chieftec Dragon Series: DX-01WD
Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop Navigator
Beeldscherm: LG Electronics L1710S, 17"
Speakerset: Creative megaworks thx 550 (5.1)
Als er andere gebreken zijn op dit systeem laat het dan weten. Als iemand een bottleneck ziet die de algeheel prestaties van dit systeem omlaag helpen, hoor ik dat natuurlijk graag.AC Input: 4A
DC Output: Peak: 550W
+3.3V: Peak: 30A - Max: 20A
+5V: Peak: 40A - Max: 35A
+12V: Peak: 20A - Max: 14A
-5V: Peak: 1.0A - Max: 0.5A
-12V: Peak: 1.0A - Max: 0.5A
+5VSB: Peak: 3.0A
Pentium4-aansluiting:+ ATX12V
Aansluitingen: 6x 5.25", 2x 3.5"
Natuurlijk heb ik al een hoop reviews gelezen, lang nagedacht, al zovast rondgekeken naar prijzen en daardoor weet ik bijna zeker dat het dit word. Maar het systeem is me te duur om te kopen en er dan achter komen dat het vol gebreken zit, en ik voor dezelfde prijs iets had kunnen krijgen dat veel beter bij me past daarom open ik dit topic.
Ik heb dit Topic bewust niet in overige hardware geopent, maar als hij daar hoort, of hier gewoon niet hoort dan verplaats hem maar (of sluit hem).
(Edit: Ik heb weinig aan opmerkingen in de trand van dat ik ECC Reged geheugen moet nemen, deze computer komt op mijn slaapkamer en gaat zodoende toch elke nacht uit, dus ik heb geen superstabiel geheugen nodig. Ook weet ik al lang van de L5-mod, hierover denk ik nog sterk na of ik dit zal doen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 20:45 ]