Swiftech MCX462-V

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Swiftech heeft voor de die-hard OC'ers die nog op luchtkoeling draaien een nieuwe heatsink uitgebracht. Je moet namelijk een nogal sterke fan gebruiken wil je van deze profijt hebben. Hij is ook geschikt voor 92mm fans.

http://www.ipkonfig.com/Reviews/Heatsinks/MCX462-V/

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Lol, ze MOETEN natuurlijk revisies van die coolers blijven uitbrengen...
Ziet er bijna het zelfde uit als zijn al lang bekende voorganger, alleen pin lay-out is veranderd... :/

Use the Search Luke...

Verwijderd

Ik begrijp niet dat Swiftech vasthoud aan die aluminium spikes op hun modellen. Je zou zeggen maak een ontwerp waarin juist koperen spikes worden gebruikt. Dan mogen ze die wat mij betreft ook wel wat dunner maken.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 21:13

Unagi

Always aware...

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 00:48:
Ik begrijp niet dat Swiftech vasthoud aan die aluminium spikes op hun modellen. Je zou zeggen maak een ontwerp waarin juist koperen spikes worden gebruikt. Dan mogen ze die wat mij betreft ook wel wat dunner maken.
aluminium geeft warmte beter af aan de lucht, en waarom zouden ze de spikes dunner maken? dat ze ze al n tijd gebruiken geeft juist aan dat dit de ideale dikte is lijkt me

Verwijderd

Unagi schreef op 04 oktober 2003 @ 00:51:
[...]

aluminium geeft warmte beter af aan de lucht, en waarom zouden ze de spikes dunner maken? dat ze ze al n tijd gebruiken geeft juist aan dat dit de ideale dikte is lijkt me
Dat is toch juist koper omdat beter geleid dan alu. Zie bijvoorbeeld de heatsinks van thermalright SLK 9**

De overgang van koperen basis naar aluminium spikes lijkt me niet echt bevordelijk voor die geleiding. Daarom zou ik kiezen voor koper.

En hoe dunner hoe beter natuurlijk, want meer opp. Ik heb het idee dat voor deze dikte is gekozen zodat de spikes niet snel kunnen buigen. Dat is dus een practische keuze i.p.v. kiezen voor de beste koeling.

Verwijderd

koper geleid beter dan alu daarom is de base van koper
alu geeft warmte sneller af daarom zijn de pinnen uit alu

beste van 2 werelden net zoals bij mn alpha pal

Verwijderd

zijn er ook temps bekend? ik wil wel eens vergelijken met mijn zalman waaier met 120mm. papst.

*edit: oeps niet goed de link gecheckt... :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 03:40 ]

Verwijderd

Koper werkt alleen beter als het dun is voor afgifte. Die spikes van koper maken helpt niets, daarvoor zijn ze te dik.

(Denk maar aan de originele Kaney Hedgehog. Die deed het ook niet beter dan de alu koeler 6035 van Alpha waar hij was vanaf gekopieerd.))

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 04:02:
Koper werkt alleen beter als het dun is voor afgifte. Die spikes van koper maken helpt niets, daarvoor zijn ze te dik.
Dat zeg ik :) :
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 01:02:
[...]
De overgang van koperen basis naar aluminium spikes lijkt me niet echt bevordelijk voor die geleiding. Daarom zou ik kiezen voor koper.

En hoe dunner hoe beter natuurlijk, want meer opp. Ik heb het idee dat voor deze dikte is gekozen zodat de spikes niet snel kunnen buigen. Dat is dus een practische keuze i.p.v. kiezen voor de beste koeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 14:14 ]

Verwijderd

kutkip schreef op 03 October 2003 @ 19:45:
Swiftech heeft voor de die-hard OC'ers die nog op luchtkoeling draaien een nieuwe heatsink uitgebracht. Je moet namelijk een nogal sterke fan gebruiken wil je van deze profijt hebben. Hij is ook geschikt voor 92mm fans.

http://www.ipkonfig.com/Reviews/Heatsinks/MCX462-V/
Inderdaad leuke koeler, maar ik zou (en heb dus) de nieuwe SLK-947u van thermalright halen.
Inmiddels kan ik vertellen dat het een top ding is :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 19:38:
[...]

Inderdaad leuke koeler, maar ik zou (en heb dus) de nieuwe SLK-947u van thermalright halen.
Inmiddels kan ik vertellen dat het een top ding is :)
Heb je voor deze cooler gaatjes rond de socket nodig? Moet je hem dus vast schroeven? Dat is namelijk beter dan clipjes die kunnen kromtrekken :P

Idd, sorry voor de offtopic. Ik ben na de nare ervaring met de aero 7+ toe aan een cooler die straks op de core drukt. De clip bij de aero 7+ was daar namelijk niet in staat toe wat leidde tot absurd hoge temps.

Watercooling neemt teveel risico mee voor mij.

[ Voor 26% gewijzigd door MaDLiVe op 04-10-2003 22:32 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 04 oktober 2003 @ 21:02:
[...]

Sorry voor de offtopic btw

Heb je voor deze cooler gaatjes rond de socket nodig? Moet je hem dus vast schroeven? Dat is namelijk beter dan clipjes die kunnen optrekken :P
Ja, hij zit echt heel solide vast, en k was ook geen moment bang om mijn core te mollen. Echt makkelijk te doen! Check zelf maar

http://www.thermalright.c...installation_900u_amd.htm

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 21:30:
[...]

Ja, hij zit echt heel solide vast, en k was ook geen moment bang om mijn core te mollen. Echt makkelijk te doen! Check zelf maar

http://www.thermalright.c...installation_900u_amd.htm
Ja dat klopt ik heb zelf ook een SLK900-U. Zo'n schroefsysteem gaat heel gelijdelijk en daardoor is het veilig en staat ie toch strak op de core. Trouwens de installatie v/d SLK900-U vond ik echt een pain. Ze hadden een voorbeeld moeten nemen aan bv een Alpha 8045.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 00:48:
Wat denk je wat er met het gewicht van dat ding gebeurt als alles koper is? :X

Die complete koelers van Zalman, Thermaltake etc. presteren erg goed, maar door hun gewicht moet je heel voorzichtig zijn met het verplaatsen van je kast.

Use the Search Luke...

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik ben zelf ook van plan de SLK947-U aan te gaan schaffen.

Ik heb hier thuis nu de MCX-462+ op mn CPU hangen, die werkelijk geweldig presteerd. Dikke vette OC's onder dit blok :9

Maar zoals bij alles is het een uitdaging om iets anders te proberen.

Dus mijn MCX462+ is te koop. Dit is de voorloper van de 'V'

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Stinger666 schreef op 06 oktober 2003 @ 10:10:
Ik ben zelf ook van plan de SLK947-U aan te gaan schaffen.

Ik heb hier thuis nu de MCX-462+ op mn CPU hangen, die werkelijk geweldig presteerd. Dikke vette OC's onder dit blok :9

Maar zoals bij alles is het een uitdaging om iets anders te proberen.

Dus mijn MCX462+ is te koop. Dit is de voorloper van de 'V'
Ik wil dit blok ook halen. Kan em alleen nergens zo snel vinden. Pricewatch geeft 1 hit. Mijn enige vraag is hoever hij uitsteekt vanaf het mobo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                     |
                     |
----------           |
         |           |
-----|   |           |
     |   |           |
-----|   |           |
         |           |
----------           |
                     |
                     |
Dit is de socket  en het 2de streep de rand van het moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/madlive/1.JPG
-
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/madlive/2.JPG

Dit is met een 8cm fan dan hou ik dus hooguit een 5mm over.

Nou mag de cooler niet over die rand heengaan bij mijn moederbord want dan komt het tegen mijn kast (chieftec logica).
Iemand enig idee? Het gaat dus om een abit nf7-s rev2.0 en een chieftec bigtower.

Crap nu neem ik een ervaringen topic gewoon over met mijn eigen vraag. Het gaat er gewoon om dat ik een goeie luchtcooler heb die past in mijn case. of dat nu een 940 is of een 462, dat maakt niet zoveel uit (zolang het maar beter is dan een whisperrock --> idle@1.775V/ 56graden )

[ Voor 65% gewijzigd door MaDLiVe op 06-10-2003 15:49 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

ik heb mijn blokkie bij www.freezinghardware.nl weg. Afstand vanaf mobo tot de top van de fan (25mm) is 8.2 cm.. daarnaast heb je nog iets ruimte nodig voor de aanvoer van frisse lucht.
Pagina: 1