Toon posts:

[Drive Image 7] error tijdens backuppen: drive is bezet *

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP en Drive Image 7.0 heb ik net geinstalleerd.
Het grote voordeel hiervan leek me, zoals ik het in een blad las, dat je niet meer vanaf een floppy hoeft te werken, maar dat je dus ín je besturingssyteem er een backup van kan maken.

Ik heb ook zoals gevraagd Microsoft .Net Framework 1.1 geinstalleerd.

echter krijg ik wel de foutmelding dat de drive bezet is als ik er een backup van wil gaan maken.

??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik neem aan dat je support hebt op je software, dus zou je even op de site van Powerquest kunnen kijken.
Daar staan trouwens ook een aantal handige instructievideo's: http://www.powerquest.com/support/videos/driveimage7/ en hier staan alle documenten: http://www.powerquest.com/driveimage/didoc.cfm

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je
ik heb daar uiteraard gekeken, maar vind geen antwoord.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 20:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Heb je mischien een andere diskmanagement tool draaien.
Op de achtergrond zoals Cleansweep of zoiets dergelijks?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

bij driveimage is het toch zo dat je eerst een handeling moet instellen en dat ie daarna opnieuw opstart en deze handeling in DOS uitvoert?!

en waar geeft ie de foutmelding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 19:45:
dat je dus ín je besturingssyteem er een backup van kan maken
Dit kan dacht ik alleen met Acronis True Image...

Drive Image start gewoon opnieuw op in DOS en maakt dan pas een image van de "Windows partitie" , andere partities worden wel gewoon in Windows geimaged.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

je draait na reboot idd pqdi vanaf flop en imaged dan wat je wil van je schijf.....later op de op zelfde manier image restoren....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
Drive image 7 moet kunnen backuppen binnen windows!
las dit dus in een review en het staat ook op hun site http://www.powerquest.com/driveimage/ :

'PowerQuest Drive Image 7
Backup without leaving Windows'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 21:37:
Drive image 7 moet kunnen backuppen binnen windows!
las dit dus in een review en het staat ook op hun site http://www.powerquest.com/driveimage/ :

'PowerQuest Drive Image 7
Backup without leaving Windows'
Maar krijg dus de melding dat het te backuppen station het OS is, of een pagefile bevat.
( Op zich logisch, maar dus ook weer niet)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:32

Dark

who tweaked the light?

Ik kan wel gewoon een draaiende XP backuppen met drive image 7, het hoort ook wel te kunnen volgens dus...

Zie je "PQV2iSvc.exe" wel in je tasklist staan? dat is de service die gebruikt wordt bij het maken van een live image...

[ Voor 4% gewijzigd door Dark op 03-10-2003 21:47 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens de reviews en de specs moet je inderdaad een draaiende windows kunnen backuppen. Er stond een interessant stuk over in de computer totaal van deze maand. Er zitten dacht ik nog wel behoorlijk wat voorwaarden aan het "live" backuppen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:38

tweakerbee

dus..?

Waarom zou je een "live" backup willen maken. Voor die ene keer per week (de rest van je backups doe je incremental) kun je toch makkelijker rebooten, is het nog sneller ook.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

hehe, ik had een image gemaakt, zodat ik een schone XP had. Alles netjes enzo. Ik dus image maken, windows verkloten, wil ik die image terug zetten, KAN het niet!

(ik heb geen floppydrive, dus lukte niet)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

tweakerbee: is hardstikke handig en snel zo'n live backup

janpieter: je kan van de cd booten drive image 7 heeft geen bootflop maar een bootable restore cd... alleen als je een speciale controller hebt waarvoor een driver geladen moet worden, dan heb je wel een flop nodig net als de xp-install kan je de driver dan tijdens de boot toevoegen met f6...

• Bor
  • Nu online

Bor

tweakerbee schreef op 03 October 2003 @ 21:58:
Waarom zou je een "live" backup willen maken. Voor die ene keer per week (de rest van je backups doe je incremental) kun je toch makkelijker rebooten, is het nog sneller ook.
Een image is niet hetzelfde als een backup hoor. Als je nu bv een image op een 2e hd laat zetten('s nachts of eens in de 2 week oid) kun je hem makkelijk restoren. Bootcd erin en gaan met die banaan. Ook makkelijk voor minder onderbouwde users. Bovendien hoef je niet eerst weer een windows + bv backupprogramma te installeren om te kunnen restoren.

• OkselFris

OkselFris

Live backuppen gaat prima. Geen gedonder meer met rebooten voor het maken van een Image.
Maar krijg dus de melding dat het te backuppen station het OS is, of een pagefile bevat
Maar heb je nu al in de knowledge base gekeken? De melding die jij krijgt staat daar namelijk ook in:
http://www.powerquest.com/support/primus/id4937.cfm

(zie ook mijn eerdere bericht)

Verwijderd

Topicstarter
klopT!
had het inderdaad inmiddels gevonden
alleen gebruik ik geen van die programma's:

If you are using Norton SystemWorks, deselect CleanSweep in the SystemWorks Startup.

If you are using Microsoft Front Page, you may need to close it or remove it from the Windows Startup menu.

If you are using Diskeeper, you must deselect its Smart Scheduling option.

• Bor
  • Nu online

Bor

Waar hebben jullie het pakket eigenlijk gekocht? Ik kan geen leverancier vinden die het kan leveren namelijk.

Kun je wanneer je de cd boot ook vanaf een netwerk share restoren?

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 05-10-2003 11:43 ]

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Bor_de_Wollef schreef op 05 October 2003 @ 10:33:
Waar hebben jullie het pakket eigenlijk gekocht? Ik kan geen leverancier vinden die het kan leveren namelijk.

Kun je wanneer je de cd boot ook vanaf een netwerk share restoren?
Je kan het pakket online kopen bij powerquest, fysieke disk bestellen kost 79,- downloaden 69,- euro. reken er wel op dat je in het laatste geval een behoorlijke lap moet downloaden, een hele iso die je zelf moet branden.

Restoren van het netwerk, ja! Je kan je aanmelden bij het windows netwerk met naam en pass, en hebt dan toegang tot de shares. Ipconfig en ping kan je ook doen vanaf de restore-cd, dus je kan het netwerk nog min of meer configureren ook. Hoe het met de network dirvers zit weet ik niet precies, maar het meeste zal wel standaard herkend worden, iig werden mijn realtek8139 en intel1000cp wel herkend, dus ik neem aan dat het meeste nic's zo gaat...

[ Voor 6% gewijzigd door Dark op 05-10-2003 12:13 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Klinkt als een heel erg mooi pakket :) In ieder geval mooi om eens mee te experimenteren! Is er geen demo versie beschikbaar?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Bor_de_Wollef schreef op 05 October 2003 @ 12:16:
Klinkt als een heel erg mooi pakket :) In ieder geval mooi om eens mee te experimenteren! Is er geen demo versie beschikbaar?
http://www.powerquest.com/downloads/eval-soho.cfm

is de plek om de demo te downen... dit is geen bootable cd, dus dat restore form bootable cd gedeelte werkt dan niet ...

als je de volledige versie wilt proberen dan zou ik iets moeten adviseren wat hier niet mag en zo'n ezel ben ik niet ...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Topic titel aangepast, dan weet iedereen in een keer lezen wat het probleem is ;)

• Bor
  • Nu online

Bor

Dark schreef op 05 October 2003 @ 12:22:
[...]

http://www.powerquest.com/downloads/eval-soho.cfm

is de plek om de demo te downen... dit is geen bootable cd, dus dat restore form bootable cd gedeelte werkt dan niet ...

als je de volledige versie wilt proberen dan zou ik iets moeten adviseren wat hier niet mag en zo'n ezel ben ik niet ...
Thanks, dat ie niet kan booten is voor een evaluatie niet echt een heel groot probleem. Ik kan de demo eerst even uitproberen om te zien of ik niet dezelfde problemen als jou krijg :)

• Bor
  • Nu online

Bor

Hoe goed kun je een prioriteit aangeven mbt het maken van een "live" backup zodat het systeem niet te erg belast wordt?

• thurik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01-2023
ik heb precies hetzelfde probleem:
error e0bb001b, cannot lock volume because it contains os or has an active paging file etc,
de op
http://www.powerquest.com/support/primus/id4937.cfm
genoemde services heb ik niet,
ik heb veel geexperimenteerd met het uitschakelen van andere services,
niets werkt,
powerquest antwoordt niet op mijn mails !!!!
de bijgevoegde cd kan alleen restoren,
ik gebruik dus maar weer drive image 2002,
eigenlijk vreemd voor een programma met zo'n reputatie en dat zo duur is,
heeft iemand al iets gevonden,
alle suggesties welkom

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik wacht nog maar even met aanschaf als ik dit zo lees. Ik heb inmiddels ook een demo gezien. Je kunt volgens mij geen prioriteit geven aan het maken van de backup. Zo kun je er niet voor kiezen de belasting zo minimaal mogelijk te houden. Of heb ik het mis en zijn er mensen die deze optie wel hebben gevonden?

• OkselFris

OkselFris

Waarom wil je de prioriteit naar beneden zetten? Zoveel CPU gebruikt hij niet tijdens het maken van een image enne je moet het natuurlijk niet verwarren met een Backup programma. Drive Image is niet bedoeld voor het maken van simpele backups, daarvoor kan je beter een echt backup programma nemen.
Als je af en toe naast je reguliere backups een Image wilt hebben is DI natuurlijk wel ideaal.
En ik moet zeggen dat doet hij lekker vlot. enne hier gelukkig op verschillende pc's zonder problemen. (zoals ik van Powerquest gewend ben)

• Bor
  • Nu online

Bor

Heb je hem via de website aangeschaft of is er inmiddels een leverancier hier in NL?

• OkselFris

OkselFris

Ik heb hem via de Website aangeschaft.
Maar je kan hem ook bij ComputerCollectief krijgen. (die lui hebben alles en leveren snel)

• thurik
ik ben nu even door de vele tekst de draad kwijt,
zijn er nu mensen die drive image 7 onder xp aan de praat hebben gekregen,
en daarmee bedoel ik dat ze vanuit en onder xp op zeg c: een image kunnen maken naar zeg d: (de geadverteerde on the fly procedure dus),
groet

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

thurik schreef op 09 October 2003 @ 09:49:
zijn er nu mensen die drive image 7 onder xp aan de praat hebben gekregen,
en daarmee bedoel ik dat ze vanuit en onder xp op zeg c: een image kunnen maken naar zeg d: (de geadverteerde on the fly procedure dus),
groet
Staat al in wat postings dat het werkt hoor maar als ik je er een plezier mee doe dan wil ik dat ook wel zeggen. Heb het even getest en het werkt hier prima al moet ik nog een keer proberen of dat een restore ook werkt. Als dat lukt is de overgang van demo naar een volledige versie zeker de moeite waard lijkt me.

Overigens heb ik de hele C-partitie laten backuppen en in kleinere images laten opdelen zodat deze achteraf (maar kan ook direct door DI) evt. naar CD/CDRW/DVD kunnen worden geschreven.

ARME AOW’er

• thurik
voor alwie dezelfde problemen heeft als ik heeft powerquest sinds kort een oplossing,
en dat is een verse PQV2I.sys service file,
1. Make sure you have updated to Drive Image 7.01. This is available as
a download from our web site.
2. Stop the V2i Protector service.
3. Locate the PQV2I.sys file in the C:\winnt\system32\drivers directory.
4. Make a copy of the original PQV2I.sys file.
5. Delete the original PQV2i.sys file and replace with the new PQV2i.sys file.
6. Reboot the machine.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56
Sorry dat ik deze nog eens omhooghaal,
maar waar haal ik in godsnaam die nieuwe PQV2i.sys file?
Ik downloadde gisteren de DriveImage701_ESD.zip en de DriveImage701A_ESD.zip en installeerde deze laatste al, maar geen van beide zips bevat een nieuwe PQVµ2i.sys-file...

• passer
Gelukt. Kort verteld: er zat 'een fout ergens in mijn configuratie/systeem'

Langer:
a. die file terugzetten gaf geen resultaat (noch die van die kameraad, noch eentje van Powerquest zelf)
b. format c, drive image er direct op gezet en hij werkt prima. (je blijft in windows en na 2 (twéé !) minuten is mijn image van mijn c-systeemschijf gemaakt, deze is 8Gb groot, computer wordt voortaan niet meer afgesloten en ondertussen kan je zelfs nog gewoon blijven computeren!) - vandaar mijn beginzin: er zat ...
C. Hierbij mijn dank aan M@rc die mij met woord en daad bijgestaan heeft. Hij kwam op het idee van terug te formateren 'omdat jij telkens een bsod (blue screen) hebt als jij je pagefile ànders wil gaan instellen: je hebt met voptxp je pagefile eens verplaatst en volgens mij is het daar begonnen'. Ik twijfelde hieraan, maar hoe dan ook: nu is het probleem opglost.

Verder: nu ga ik dus alles terug installen en geregeld terug die image proberen om te zien of ik de fout nog terugkrijg.

Het had dus blijkbaar ook niets te maken met die oorzaken die Powerquest zelf vernoemt naar aanleiding van de foutmelding E0BB001B: de programma's die hij dààr vermeld stonden gewoon bij mij niet op mijn systeem.

Edit: de oorzaak was dat blijkbaar Drive image 7 en F-secure niet compatibel zijn, want vanaf de installatie van mijn F-secure (anti-virus) kreeg ik bij het imagen dezelfde vroegere fout...
Moet ik dus kiezen tussen mijn (goei, ouwe getrouwe) F-secure en mijn (gekochte!) Drive image7 ...

moeilijke keuze...

[ Voor 13% gewijzigd door passer op 05-12-2003 13:35 ]

Verwijderd

passer schreef op 05 december 2003 @ 09:13:
Edit: de oorzaak was dat blijkbaar Drive image 7 en F-secure niet compatibel zijn, want vanaf de installatie van mijn F-secure (anti-virus) kreeg ik bij het imagen dezelfde vroegere fout...
Moet ik dus kiezen tussen mijn (goei, ouwe getrouwe) F-secure en mijn (gekochte!) Drive image7 ...

moeilijke keuze...
dat is dus de prob?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 22:44 ]

• passer
idd,
'k heb ondertussen AVG als virusscanner en geen problemen meer met Drive Image 7.
Pagina: 1