Toon posts:

[WLAN] linksys WMP11 en sitecom WL-018 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleempje hier thuis:

Men nemen:
- een ADSL verbinding van MXstream,
- een Sitecom router WL-018,
- wlan kaartje van linksys WMP11
- en een 3com 100mbit kaartje die ik nog had,
- een werkende desktop met WinXP Pro waar dit alles op zit (behalve de router natuurlijk),
- Dell Latitude CPi A-serie met WinXP Pro
- WPC11 wlan kaartje voor de Dell.

Mooi dacht ik, eidelijk alle kabels kwijt dus ik aan de gang.
Router als DHCP ingesteld. WEP uitgeschakeld, om te kijken of alles goed werkt.
Uiteraard de instellingen van zowel PC als Laptop ingesteld op automatich ip, geen WEP en de SSID stond goed.

Nu werkt de laptop als een tierelier, maar mn desktoppie wilt van helemaal nix weten!! Er blijft staan Wireless Connection Unavailable.

Ik heb alles al geprobeerd: WEP aan/uit, DHCP aan/uit, Wireless Zero Service aan/uit, maar niets wilt helpen. Het vreemde is dat de laptop nergens problemen mee heeft, die netwerkt gewoon door hoe de instellingen ook staan!

Ik heb wel even contact gehad met 5.5 Mbps en 11Mbps, dus het kaartje doet het goed.

Ik heb ook al de nieuwste drivers eropgezet en al een aantal keer opnieuw de kaart geinstalleerd, en in andere sloten gepropt.

Ook de IEEE 802.1X auth. staat uit. Ik heb het ook met de software van linksys zelf geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten.

Ik ben nu een beetje door mijn creativiteit heen, ook de wijsheid die in andere topics staat heeft mij niet verder kunnen helpen.

Help help!!

P.S. met kabletje in router gaat alles nog gladjes!

Verwijderd

Topicstarter
Schopje...

Niemand? :?

Verwijderd

Topicstarter
Help...

Verwijderd

Hmmm... Dat linksys daar krijg ik onderhand een lange neus van. Ik heb thuis een Wireless Router 54Mbit (WRT54g) icm een PC-card 54 Mbit (WPC54g). Die twee doen het saampjes goed, alleen het bereik is niet echt geweldig (vind ik). Nu heb ik een Senao 200 mWatt kaartje op de kop getikt, maar dat accepteert de WRT54g weer niet (andere accesspoints/wireless routers doen het geweldig met m'n senao, maar de linksys niet). Bovendien kwam ik er pas na de koop achter dat Linksys (of eigenlijk chipset-manufacturer Broadcom) geen linuxdrivers wil vrijgeven (vriendjes met Microsoft)... Al met al is mijn advies: probeer eens een andere PCcard (misschien kun je er eentje lenen van een kennis ofzow?)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker doen! Maar toch vind ik het vreemd dat het kaartje in de laptop het ook ineens niet meer doet!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
heb je de windows wizard thuisnetwerk instellen al gedaan en aangegeven dat je verbinding maakt via een hub in het netwerk via je wireless kaart?

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz nee nog niet!
Effe proberen....

Nope, mag ook niet baten ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe eindelijk opgelost:

Beetje stom maarja:

De router stond op channel 13, en dat was te hoog voor beide netwerkkaarten. Ik heb de router nu op channel 7 gezet en het werkt allemaal!!

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1