Toon posts:

Raid 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit toppic hier hoort maar ik doe het toch maar

Ik heb een nieuwe server gekocht voor bij ons op het werk nou is er alleen een probleem. Dit is namelijk dat de SCSI kaart : een adaptec RAID 2100S Niet goed is in het vast houden van zijn RAID Hij heeft namelijk al 1 keer per dag dat er een of meerdere schijven uit klappe.

Stop een van die schijven dan in een ander systeem en stop ik hem weer terug dan werkt ie weer. Verder heb ik al ander geheugen in de server gestopt maar dit werkte dus niet. Nu weet ik het dus echt niet meer.

Verwijderd

en wat wil je nu van ons? het is een NIEUWE server zeg je, en DUS heb je er garantie op. Teruggaan die handel!!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En weet je zeker dat het niet aan de schijf ligt of aan de instellingen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Nee de schijven zijn goed. En ja er zit garantie zit erop maar dit moet toch op een andere manier op te lossen zijn dan de server retour zenden.

Sorry voor mijn rare vraag stelling maar het komt nee op:

Waarom klappen mijn harde schijven er regelmatig uit?

De instelling zijn exact hetzelfde als op andere servers dat is bij ons via een standaard

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 19:48 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 15:44

Predator

Suffers from split brain

NT -> OM

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Je vervangt het geheugen, haalt de schijven eruit/doet ze er weer in >> Vervolgens weet je het echt niet meer?
Je kunt kijken naar het bios van je SCSI-kaart, en kijken of hij wel een andere array kan vasthouden. bijvoorbeeld een striped met twee schijven, oid. Verder is en blijft het een server, en niet een pc waar je zelf mee moet gaan kloten. Dat is immers te duur, omdat hij moet draaien in een commerciele omgeving! Ga dus terug, en laat het zootje omruilen. Op servers (merk, geen kloons) zit altijd een goede garantie, dus je hebt goede kans dat ze na een telefoontje dezelfde/volgende dag bij je op de stoep staan met een nieuwe. Waarom zo moeilijk doen. Dit moet niet moeilijk zijn, en werkt het gewoon niet goed, dan heb je garantie waar je een FLINKE prijs voor betaalt. Doe er dan ook wat mee!

voor de duidelijkheid:
kijken naar het bios van je SCSI-kaart == updaten indien mogelijk (zie site maker)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Merk wil niet zegen dat het altijd goed is. Wij hebben hier op ons bedrijf 12 servers staan die allemaal zelfbouw zijn en die perfect werken. Het alleen deze die niet goed is.
En ik weet dat het makelijk is om de leverancier te bellen en zeggen van ik moet dit en dit vernieuwen want het werkt niet. Maar stel het nieuwe product werkt dan weet je nog niet of het aan instellingen of het product defect was

Verwijderd

*zucht*
Ik heb niet gezegd dat MERK altijd goed is. Ik schrijf het niet, maar dat LEES jij blijkbaar in mijn verhaal. Ik zeg dat MERK de garantie goed heeft geregeld. Ik zeg dus NIET dat niet-merk dat niet heeft! Feit is dat je er gewoon garantie op hebt.
Verder je volgende uitspraak: "Maar stel het nieuwe product werkt dan weet je nog niet of het aan instellingen of het product defect was".
Gebruik logica: Hetzelfde product, en je zegt dat de instellingen standaard zijn, dus die zal je weer maken op dat VERVANGEN product. Wanneer hij werkt, weet je dat je instellingen NIET fout kunnen zijn! Immers, foute instellingen werken nooit. Niet op een goed, en zeker niet op een kapot product. Dan ben je er toch uit?

ps: Wanneer je gewoon zegt van, ik heb teveel tijd en te weinig te doen. Ok, dan houden we er over op en ga je verder spitten. Anders zou ik zeggen, terugbrengen. Sterker nog. Zelfs als je hoe dan ook een oorzaak wilt hebben, moet je hem laten vervangen. Ligt het aan de machine, plof: antwoord. Ligt het er niet aan, dan ben je een stuk verder en kan je 1 mogelijkheid uitsluiten....

succes verder, welke weg voor jou ook de beste mag zijn....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
naja, scsi problemen, dan denk ik eerst:

-check de kabels, misschien andere kabels proberen, wel de goeie hoop ik? Zit alles goed vast? Terminator er op?
-Zij alle instellingen goed? ID's, etc?

En wat gebeurt er precies? Valt ie op een gegeven moment gewoon weg, en dan ziet de kaart de schijf niet meer todat je de machine uit en weer aan gezet hebt? Maken schijven rare geluiden? Heb je de SMART status van de schijven uitgelezen?

specs

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 16:37
Ooit gehoord van DOA of RMA :Y)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Heb je de laatste firmware en drivers voor die kaart geinstalleerd? Kan van heel groot belang zijn.

Verder komt er dan ook nog eens bij dat als je een server koopt je waarschijnlijk wel een support contract hebt. Bel de producent en leg hun het probleem voor. Misschien herkennen zij het probleem en weten zij de oplossing.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Pagina: 1