Toon posts:

Internet snelheid zakt in.

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik zit met een heel raar probleem. Dat is namelijk het volgende:

Ik had met mijn vorige hd opstartproblemen .. bad sectors blabla .. dus ik nieuwe hd kopen van Maxtor 120 gig 8mb cache. Verder alles precies hetzelfde gelaten. Windows Xp pro engels geinstalleerd, partities aangemaakt. Verder ook alle drivers van Geforce 4 Ti4200 en Soundblaster Audigy 2 enz.

Nu komt het:

Als ik de computer aanzet en ik ga op internet, is mijn snelheid super. Na verloop van tijd, gemiddeld na 10 minuten, zakt mijn snelheid drastisch. Als ik speedtest doe, net nadat ik de computer heb opgestart, is mijn download, als ie een beetje snel is, 250 gemiddeld. Na een tijdje echter gaat het loaden van pagina's traag, ping wordt klote .. 4000+, zelfs al 12000 ping gehad, download snelheid is 1.79 kb/s. Niet om over naar huis te schrijven dus. Nu komt het rare .. elke keer als ik mijn computer restart, is mijn snelheid weer goed ... en dat zakt dus weer in na 10 min. In het begin is het lampje van mijn net adapter gewoon groen, maar na een tijdje begint er een rood ledje te knipperen. Alle lampen in de meterkast zijn wel gewoon groen.

Waar ik al aan gedacht heb is het volgende:

Voeding .. als daar iets mis mee was, zou de rest het ook wel niet doen.
Temperatuur .. is precies hetzelfde als voor de nieuwe harde schijf.
Net adapter van firewire disabelen. Staat namelijk bij de internet connections 2 net adapters. 1 die @home geleverd had en dus die Firewire.
Kapotte kabel .. ermm als die kapot was waarom wel in het begin max snelheid?
Sp1 installeren .. Nadat ik sp1 had geinstalleerd met alle critical updates erbij werkte ie nog niet.
Virtueel geheugen .. zit wel goed dacht ik zo. Initial size is 512 en maximum size is 766. Ik heb 512 mb werkgeheugen.
Cache .. wel aan gedacht maar waar ik het moet instellen en wat het doet nog niet.

Ik heb @home breedband (snelste van 47,95) en een Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter (Generic)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 19:35 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ben je niet iemand anders zijn botje geworden ?
staat er toevalig poort 6667 conected als je een "netstata -a" doet ?

zet eens een vuurmuurtje op je pc ..

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik ook al aan gedacht ja. Maar hoe kan zo iemand nou mijn bandbreedte gebruiken ... :/ Connect zo'n bot automatisch? Ik heb de Xp firewall er maar weer opgezet. Andere walls heb ik nog niet. Zal eens zien of het helpt. Wat heeft zo iemand er nou aan om mij als bot te gebruiken? Zowiezo ik heb em nog maar net installed fresh .. niks ongebruikelijks gedownd ofzo ...

netstata -a? In command prompt? Ik heb iig geen printer aangesloten op deze computer.

Heb net netstat -a gedaan en zie een hele lijst, met Almelo en Deventer (hubs?) Ikzelf woon in de provincie Groningen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 19:57 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

netstat -a:

NETSTAT [-a] [-e] [-n] [-o] [-s] [-p proto] [-r] [interval]

-a Displays all connections and listening ports.

oftewel, via welke poorten heb je met wie een connectie.

[ Voor 18% gewijzigd door Tukk op 03-10-2003 19:58 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja zo'n bot connect automatich ja.

post hier anders gewoon even het resultaat net netstat -a

gewoon pc opstartten, (inbellen if needed)
tijdje niks doen (net zolang als het normaal duurt dat je vertraging krijgt)

(niet gaan internetten dus, niks)

en dan even netstat -a

XP firewall is aleen uitgaand . helpt niet omdat je pc zelf de verbinding legt ...
neem die van kerio personal firewall ofzo die werkt beide kanten op

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 03-10-2003 20:03 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nou net die firewall enabled ... netstat -a gedaan en nu weer hele andere shit .. :/

Ok ik start em opnieuw op en wacht net zolang totdat ik vertraging heb. Resultaten zo hier te zien.

Edit: Kazaa heb ik wel op mn computer, maar staat nu uit.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 20:05 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

da's een best lijstje

je hebt toch geen p2p dingetje draaien ofzo (kazaa etc)

aj sorry nogal veel edits .... :D

kazaa kan als ie aanstaat wel dit veroorzaken hoor

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 03-10-2003 20:06 ]

Iperf

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het lijkt me toch niet dat kazaa zoveel poorten gaat gebruiken? Ik denk dat een ander process dit soort connecties veroorzaakt..

met netstat -o kan je zien welk process de connecties gebruikt.

offtopic:
-_Fonz wijzigde dit bericht 03-10-2003 20:05 (115%) B)
- Beaker rules!

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 03-10-2003 20:19 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
<<Aangezien hier vertrouwelijke info stond en men dit niet nodig heeft voor mijn probleem, heb ik dit verwijderd.>>

Ok dit is het resultaat na 1,5 uur aan laten staan zonder iets te doen. Xp firewall staat nu wel enabled na restart. Die lange lijst van drnet was enabled zonder restart.

Edit .. ermmm wtf? is het beetje normaal dat mijn computernaam hier zo open en bloot staat?

Edit 2: Na 1,5 uur niks doen is mn Windows toch traag! Niet normaal meer. Zelfs mn muis beweegt in slowmo over het beeld .. (niet extreem), maar met opstarten proggies enz merk ik het. Winamp ook traag.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 22:11 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 23:09
dit had ik ook !
je hebt (vrijwel zeker) een worm te pakken. doe eens via www.housecall.com een virusscan.. bij mij (en mn broertje:P) was de dllhost.exe in c:\windows\system32\*nogiets, cant remember..* aangetast.. kijk es bij taskman of die toevallig draait..

bij mij vrat dat bestandje al mn upload snelheid op, ook pas na een paar minuten, waardoor mn internet errrug traag werd..
dus: www.housecall.com en daarna een virusscanner installen :P

Verwijderd

Topicstarter
Lol, die link klopt niet. Even opgezocht. www.housecall.trendmicro.com

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jup Dllhost.exe draait op 99 procent cpu vermogen. Ik kom alsmaar dichter bij de oplossing .. ik voel het :p

Housecall has founed and cleaned a malware.WORM_NACHI.A

Edit: Nu draait iexplore tot soms wel 90 cpu usage ....

Worm Spybot.C
Worm Spybot.B

Die wormen zaten vast aan ene Christina_Aguilera_Game.exe en explore.exe

Heb ze handmatig verwijderd .... maar als ik restart zijn ze er weer? Via housecall als ik op clean druk, zegt ie dat ie ze niet kan cleanen omdat ze in gebruik zijn. In taskmanager zie ik iig niks wat duidt op Christina Aguilera en explore

Morgen koop ik meteen even Norton ofzo. Net speedtest geprobeerd en warempel 250 kb download en 14,9 up.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 22:12 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 23:09
wat bij mij de oplossing was, was via taskman dllhost.exe te killen, en dan deleten. alsie niet kan deleten moet je opstarten in save mode, dan deleten..

btw link klopte idd nie, was www.housecall.nl :P
Pagina: 1