Mr. AT aanbieding...

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Op www.mr-at.nl staat een Fujitsu-Siemens pc te koop voor 499 euro. (Incl kb + muis en Win XP). Bij andere winkels staat ie voor rond de 630 euro.

Heeft iemand ervaring met dit merk/type? (en past er universeel geheugen in, of moet dat perse eigen merk zijn?) :? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek even uit wat voor hardware er in dat bakje zit en je kunt zo zien of het een beetje leuk spul is.
verder kunnen wij zonder typenummer of wat dan ook weinig zeggen of het iets is natuurlijk.

Verwijderd

vaak zijn de kast en het mobo erg merk specifiek (en behoorlijk kieskeurig als het om hardware acceptatie en instellingen gaat). hebben alle a-merken eigenlijk wel.

ik zou zeggen: tel de waarde van alle losse onderdelen (behalve de kast en het mobo) op, en kom je onder de 499eur, dan moet je hem kopen.

Verwijderd

zie op de site staan wat erin zit..

Complete Fujitsu Siemens SCENIC P300 internet PC. Inclusief PS/2 toetsenbord en muis.
Intel Celeron 1,8Ghz processor
128Mb DDRAM werkgeheugen
40Gb IDE harddisk
2x USB, 1x parallel, 1x Serieel aan achterzijde
1x USB en koptelefoon en microfoon aansluiting aan voorzijde
3D Intel 64Mb videokaart
3D 16bit Soundkaart on board
CD-ROM
Floppy drive
10/100Mb LAN
Windows XP professional

Moet zeggen dat als je het zelf zou bouwen je waarschijnlijk goedkoper uit bent.

• BonBon
specs :

Fujitsu Siemens SCENIC P300 1.8/128Mb/40Gb/ NIC/XP-pro

Omschrijving :
Complete Fujitsu Siemens SCENIC P300 internet PC. Inclusief PS/2 toetsenbord en muis.
Intel Celeron 1,8Ghz processor
128Mb DDRAM werkgeheugen
40Gb IDE harddisk
2x USB, 1x parallel, 1x Serieel aan achterzijde
1x USB en koptelefoon en microfoon aansluiting aan voorzijde
3D Intel 64Mb videokaart
3D 16bit Soundkaart on board
CD-ROM
Floppy drive
10/100Mb LAN
Windows XP professional

OF :

http://www.fujitsu-siemen...nic/scenicp/scenicp.html#

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

weet je absolut zeker dat je een celeron wil !!! ik heb alleen crappy ervaringen met celeron , stuk langzamer dan p4

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Echt stel hem zelf lekker samen, heb je er meer inzitten voor minder geld. Je dichtsbijzijnde computerboer kan je er vast goed mee helpen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

LyP0 schreef op 03 October 2003 @ 19:44:
weet je absolut zeker dat je een celeron wil !!! ik heb alleen crappy ervaringen met celeron , stuk langzamer dan p4
Voor standaard officewerk (waar deze pc voor gebruikt zal worden) maakt dat niet echt veel uit. 256mb ram is wel aan te raden, meer dan een P4 proc iig :).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crappy ervaringen met de celeron.?!?!?!
is zeker de alleereerste cacheloze cellie geweest dan (en daarin ben ik het dan met je eens, die zijn crap :P. Dan te bedenken dat dion_b het kreng in dual wil laten draaien :X).

Maar ik zit nu te werken op een celeron 1700. Ding werkt snel en heerlijk stabiel.
Het meerendeel van de pcs hier zijn cellies (toeval overigens) maar ben er zeer over te spreken. Ligt er natuurlijk volledig aan wat je wilt gaan doen met je celeron, maar ik kan je zeggen dat voor de meeste dingen een celeron perfect toerijkend is (ja, ook photoshoppen kan ik op dit bakkie zonder problemen).

Dus voor wat de TS wil (een inet bak wat ik begrijp) is een cellie meer dan zat.
en dat ze langzamer zijn dan P4s is logisch, maar als dat het enige argument is waarom dan een P4 kopen als je een P4 Xeon kan kopen die nog sneller is :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Zo goedkoop vind ik dat ding niet. Kijk maar es naar wat je krijgt: onboard video en geheugen met modules die je nu al niet eens meer los kunt kopen :X

ff bij Gistron wat bijelkaar geklikt aan onderdelen om te vergelijken:
miditower
ECS K7S5APro USB2.0
256MB DDR SDRAM (anders moest er PC133 in, wou je nog 128MB erin stoppen :P)
Athlon XP 1900+
Geforce4MX440SE 64MB
40GB Maxtor 7200RPM disk
56K modem
logitech optical mouse
logitech keyboardje
simpelste speakersetje
Windows XP Home

prijs voor dat alles: 477,70 incl verzendkosten, hoef je em alleen nog maar inelkaar te zetten. Uiteraard ook in intel variant met celly voor ongeveer hetzelfde geld te bouwen, zo duur hoeft dat niet te zijn.

Hmm, komt nog 6 euro op voor de koeler die ik hier al op voorraad heb liggen :P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
celeron is budget procje. P4 niet ;)

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
We Are Borg schreef op 04 October 2003 @ 03:23:
celeron is budget procje. P4 niet ;)
Ik wil geen knuppel in het hoenderhok gooien maarre:

Celeron 1.8Ghz € 65
Amd 2000+ € 62
Amd 2200+ € 68

Ik denk dat de performance-grand canyon tussen de processoren niet uitgediept hoeft te worden hé?

En voordat je gaat zeggen dat de rest dan duurder is... Even van EMPC afgeplukt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/amdsysteem.jpg

edit:
Hmm, beter lezen, dat vond _JGC_ ook al....
_JGC_ schreef op 04 October 2003 @ 01:13:
Zo goedkoop vind ik dat ding niet. Kijk maar es naar wat je krijgt: onboard video en geheugen met modules die je nu al niet eens meer los kunt kopen :X

ff bij Gistron wat bijelkaar geklikt aan onderdelen om te vergelijken:
-break-
Windows XP Home

prijs voor dat alles: 477,70 incl verzendkosten, hoef je em alleen nog maar inelkaar te zetten.
Je maakt een klein foutje

Het verschil tussen de home & pro versie is € 70,-
Schijnbaar wil TS deze graag origineel hebben want anders zou hij verschnicken zijn om dit setje te kopen.

Blijft wel (getuige ook mijn bovenstaande factuur ;)) dat het goed te doen is voor die prijs.

[ Voor 47% gewijzigd door zion op 04-10-2003 04:51 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• BonBon
Wat zion zegt klopt, die Win XP Pro origineel vind ik wel handig om te hebben (tenminste, ik ga er vanuit dat ze die op cdrom meegeven en niet voorgeinstalleerd :/ ).
Wat me alleen tegenstaat is het geheugen. En wat ik vermoed is dat er speciaal geheugen in moet |:(
De rest is wel ok, mooie stevige kast enzo.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Zelf bouwen! Je hebt nu al twee voorbeelden gezien waarin tweakerts pc's hebben samengesteld die een heel stuk snelller zijn dan die fujitsu-siemens en even duur. Nou dan weet ik het wel hoor ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BonBon schreef op 04 October 2003 @ 10:20:
Wat zion zegt klopt, die Win XP Pro origineel vind ik wel handig om te hebben (tenminste, ik ga er vanuit dat ze die op cdrom meegeven en niet voorgeinstalleerd :/
Weinig kans bij een OEM bak.

wordt bijna altijd preinstalled en als recovery cds/partitie meegeleverd

• BonBon
Terw_Dan schreef op 04 October 2003 @ 10:33:
[...]

Weinig kans bij een OEM bak.

wordt bijna altijd preinstalled en als recovery cds/partitie meegeleverd
Alles bij elkaar opgeteld (geheugen, geen XP cdrom) zie ik er maar vanaf.
De twijfel neemt de overhand, da's geen goed teken.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 17:31
ik weet niet of je nog studeert of zo maar ik kon via mijn school windows xp met studentenlicentie krijgen voor 20 euro... (op een ROC in Ede, opleiding ICT) helemaal compleet met cd...

verder zou ik het systeem gewoon zelf samenstellen, gewoon een goedkoop athlonbord en een 1800+ ofzo.. zie _JGC_ en zion...

succes

• BonBon
Via email gevraagd aan Mr. At of de XP cdrom erbij zit en of het werkgeheugen merk gebonden is :

Beste P.,

WinXp wordt op cd-rom meegeleverd. Van welk mer de HDD is weet ik niet want ze zitten nieuw in doos.
Er zit standaard werkgeheugen in en is niet merk gebonden.

met vriendelijke groet,

Verwijderd

Dat het standaard geheugen is, had ik je zo kunnen zeggen, eigenlijk. Hooguit dat Fujitsu d'r geen garantie meer op geeft als je d'r zelf meer in gaat zetten IPV kopen via Fujitsu (zelfde truuk heeft Dell me geflikt met een P3 500 een hele tijd terug).

Als ik jou was zal ik gewoon een van de PC's die hierboven neergezet zijn aanschaffen, of naar het dichtbijzijnste computer-bordeel stappen, en een jong computertje laten samenstellen ter plekke, als je makkelijk terug wilt voor garantie, of exstra onderdelen.
Pagina: 1